דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
27.6°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 27.6°תל אביב
  • 26.2°חיפה
  • 27.6°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 30.7°אילת
  • 29.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 26.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / 5 לוחמי צה״ל ועובד משרד הביטחון נפצעו קשה ברצועת עזה ביומיים האחרונים

שני לוחמי יחידת יהל"ם ואדם נוסף נפצעו בקרב והיתקלות בדרום הרצועה, לוחם גבעתי נפצע קשה בקרב ושניים אחרים בתאונה מבצעית בצפון הרצועה | כמה התרעות נשמעו על חדירת כלי טיס בגליל, צה״ל תקף בדרום לבנון

ירי רקטות מרצועת עזה (צילום: REUTERS/Clodagh Kilcoyne)
ירי רקטות מרצועת עזה (צילום: REUTERS/Clodagh Kilcoyne)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-220 למלחמה: ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הלילה (בין ראשון לשני) לפודקאסט של העיתונאי היהודי-אמריקאי דן סינור, ואמר כי מתקיימים דיונים על הגליית ראשי חמאס. לטענתו, ההגליה תהיה תלויה בכניעה של חמאס קודם לכן.

עוד אמר נתניהו לגבי "היום שאחרי" ברצועת עזה: "אנחנו מקווים שניהול הרצועה יהיה עם מקומיים, שלא קשורים לחמאס, ביחד עם גורמים במדינות אזוריות". גם את העברת השלטון למקומיים התנה בחיסול חמאס: "אי אפשר לתת לעזתים מקומיים לנהל את השטח כשחמאס עוד שם".

הבית הלבן מסר כי מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט וחזר בפניו על ההתנגדות של ארה"ב למבצע קרקעי צבאי גדול ברפיח, בטענה שתופסים שם מחסה למעלה ממיליון בני אדם. בלינקן הדגיש את "הצורך הדחוף להגן על אזרחים ועובדי סיוע בעזה", ו"הפציר בגלנט להבטיח שהסיוע יוכל להגיע לאזרחים ברצועה".

שלושה חיילים נפצעו באורח קל ואחד באורח בינוני מירי שני טילי נ"ט סמוך לקיבוץ יפתח שבגליל העליון. שני כטב"מים נוספים התפוצצו סמוך לבית הלל מבלי שהופעלה התרעה. כטב"ם נוסף חצה מלבנון ונפל באזור זרעית שבגליל המערבי. לא דווח על נפגעים.

אזעקות נשמעו הבוקר במפלסים ובנתיב העשרה שבעוטף. לא דווח על נפגעים.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

בלינקן שוחח עם גלנט: ארה"ב מתנגדת למבצע נרחב ברפיח

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם שר הביטחון יואב גלנט וחזר בפניו על ההתנגדות של ארה"ב למבצע קרקעי צבאי גדול ברפיח, שם תופסים מחסה למעלה ממיליון בני אדם. כך מסר הבית הלבן. בנוסף, לפי ההודעה בלינקן הדגיש את "הצורך הדחוף להגן על אזרחים ועובדי סיוע בעזה, והפציר בגלנט להבטיח שהסיוע יוכל להגיע לאזרחים ברצועה"

התרעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה ביישובים אביבים, יראון וברעם.

ההתרעה בגליל העליון: האירוע הסתיים

ההתרעה בגליל העליון: זיהוי שווא

התרעה על כלי טיס עוין בגליל המערבי

התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה באזורים: אזור תעשייה אכזיב מילואות, לימן, שלומי, ראש הנקרה, מצובה, בצת, גורנות הגליל, גורן, חניתה, אילון, יערה, אדמית וערב אל עראמשה.

ההתרעות בגליל המערבי: האירוע הסתיים

התרעת צבע אדום במפלסים שבעוטף עזה

צבע אדום בנתיב העשרה

התרעה הופעלה ביישוב נתיב העשרה, שנמצא צפונית לרצועת עזה.

שני כטב"מים התפוצצו סמוך לבית הלל מבלי שהופעלה התרעה

נתניהו בריאיון: דנים בהגליית ראשי חמאס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הלילה לפודקאסט של העיתונאי היהודי-אמריקאי דן סינור, ואמר כי מתקיימים דיונים על הגליית ראשי חמאס. לטענתו, ההגליה תהיה תלויה בכניעה של חמאס קודם לכן.

עוד אמר נתניהו לגבי "היום שאחרי" ברצועת עזה: "אנחנו מקווים שניהול הרצועה יהיה עם מקומיים, שלא קשורים לחמאס, ביחד עם גורמים במדינות אזוריות". גם את העברת השלטון למקומיים התנה בחיסול חמאס: "אי אפשר לתת לעזתים מקומיים לנהל את השטח כשחמאס עוד שם".

אזעקה ביפתח ובמרכז אזורי מבואות חרמון

שני טילי נ"ט נורו לעבר מלכיה שבגליל העליון, לא הופעלה התרעה

שני טילי נ"ט נורו לעבר מלכיה שבגליל העליון, לא הופעלה התרעה. לפי דיווחים ראשוניים, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

האזעקה ביפתח: חייל נפצע בינוני ו-3 נוספים נפצעו קל מירי שני טילי נ"ט

שלושה חיילים נפצעו באורח קל ואחד באורח בינוני מירי שני טילי נ"ט סמוך לקיבוץ יפתח שבגליל העליון.

אזעקות בגליל העליון

התרעות על ירי רקטות הופעלו ביישובים אלקוש, מתת, פסוטה ונטועה.

אונר"א: 360 אלף תושבים התפנו מרפיח מאז הודעת הפינוי

התרעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

משרד הבריאות של חמאס: 57 הרוגים ברצועה ביממה האחרונה מתקיפות צה״ל, 35,091 מתחילת המלחמה

משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, הודיע כי 57 פלסטינים נהרגו ו-82 נפצעו בתקיפות צה"ל ברצועה ביממה האחרונה. לפי המשרד, מפרוץ המלחמה נהרגו ברצועת עזה 35,091 בני אדם ו-78,827 נפצעו.

בזייתון, ג׳באליה ורפיח: לוחמי צה״ל פועלים קרקעית ב-3 גזרות ברצועת עזה

כוחות אוגדה 162 ובהם צוותי הקרב החטיבתיים גבעתי ו-401, הנלחמים במזרח רפיח ובצידו העזתי של מעבר רפיח, המשיכו לפעול במהלך הלילה לעבר יעדי טרור נוספים.
צוות הקרב של חטיבת גבעתי יצא להתקפה חטיבתית ממוקדת על על יעדי חמאס במרחב מזרח רפיח. במהלך ההתקפה הכוחות חיסלו מספר מחבלים בהיתקלויות פנים מול פנים, איתרו אמצעי לחימה ומשגרי רקטות, אמצעי הלחימה הוחרמו והמשגרים הושמדו.

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 פושטים באופן ממוקד על תשתיות הטרור במרחב, ובמהלך פעילותם השמידו תשתיות טרור והחרימו אמצעי לחימה שנמצאו בבית ספר במרחב.

כוחות אוגדה 98 נלחמים במרחב ג'באליה, בהם צוותי הקרב של חטיבות 7 ו-460 חיסלו מספר מחבלים בתום קרבות מטווח קרוב. בשיתוף כוחות חיל האוויר, הושמדו תשתיות תת קרקעיות ומרחבי לחימה רבים במרחב. באחת התקיפות הושמד מבנה צבאי בו התכנסה חולייה של מחבלי חמאס.

בשכונת זייתון בה פועלת אוגדה 99, איתרו הלוחמים אמצעי לחימה ותשתיות טרור שונות במרחב. בפשיטה שערכה היחידה הרב-מימדית נמצא מחסן אמל״ח בבית פעיל חמאס ובאחת התקיפות, הכוחות בשיתוף חיל האוויר חיסלו צלף שארב ללוחמים במרחב.

דיווח בתימן: צבאות ארה״ב ובריטניה תקפו מהאוויר את שדה התעופה בחודיידה

ערוץ "אל-מסירה", המזוהה עם החות'ים, שלוחי איראן בתימן, דיווח על "תקיפה אמריקנית-בריטית בשדה התעופה בחודיידה שבתימן".

התרעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל המערבי

אזעקה נשמעה ביישובים אלקוש, נטועה, פסוטה ואבירים שבגליל המערבי בעקבות התרעה על חדירת כלי טיס עוין לאזור.

5 לוחמי צה״ל ועובד משרד הביטחון נפצעו קשה ברצועת עזה ביומיים האחרונים

שני לוחמי צה"ל מיחידת יהל"ם נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי עובד חברה קבלנית מטעם משרד הביטחון שהיה במשימה במרחב נפצע באורח קשה ושני עובדים נוספים שהיו במשימות במרחב נפצעו באורח קל בדרום הרצועה. בנוסף, לוחם מגדוד רותם של חטיבת גבעתי נפצע אמש באורח קשה בקרב בצפון הרצועה, ושני לוחמים מגדוד 51 של חטיבת גולני נפצעו באורח קשה בתאונה מבצעית במרחב גבול הרצועה, סמוך לניר עם.

ביה״ח בילינסון: מצבו של עובד משרד הביטחון שנפצע ברצועה מוגדר אנוש

בית החולים בילינסון בפתח תקווה עדכן כי במהלך היום פונו במסוק ארבעה פצועים מאזורי הלחימה. "מצבו של אחד מוגדר אנוש, שניים במצב קשה ואחד במצב קל", אישרו בבית החולים, וציינו כי הפצוע אנוש הוא עובד מטעם משרד הביטחון שנפצע במהלך משימות שביצע בדרום הרצועה.

אזעקות במועצה אזורית חוף אשקלון

חיל האוויר תקף שני משגרי רקטות של חיזבאללה בעייתא א-שעב שבדרום לבנון

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שני משגרים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון. כתוצאה מהתקיפה, זוהו מהמשגר שיגורים ופיצוצי משנה אשר העידו על הימצאות אמל"ח במשגר שהיה מוכן לשיגור. מוקדם יותר היום זוהו מספר שיגורים שחצו מלבנון לעבר מספר מרחבים בצפון הארץ, אין נפגעים.

דובר צה״ל: האזעקה במועצת חוף אשקלון - התרעת שווא

ארה"ב: ישראל עדיין לא הציגה לנו תוכניות להגנה על אזרחים ברפיח

סגן דובר מחלקת המדינה של ארה"ב, ודנט פאטל, התייחס לדוח האמריקני שקבע כי "סביר להניח" שישראל מפרה את הדין הבינלאומי בפעולותיה בעזה, ואמר בתדרוך לעיתונאים כי "הדוח מבהיר שהמצב בשטח מאוד מורכב ואנחנו לא מסוגלים להגיע למסקנות חותכות לגבי הפרה של הדין הבינלאומי. אין לנו אינדיקציה ברורה לכך שישראל מכוונת נגד אזרחים. ישראל מבצעת חקירות ולוקחת אחריות אבל אנחנו נמשיך ללחוץ עליה לעשות יותר".

בנוגע לפעולה ברפיח, אמר פאטל כי ישראל עדיין לא הציגה לבית הלבן תוכניות להגנה על האזרחים באזור.

משאיות שהיו בדרכן לרצועת עזה הושחתו על-ידי מתנגדי הכנסת הסיוע

פעילי תנועת "צו 9" חסמו עשרות משאיות סיוע הומניטרי במעבר תרקומיא, סמוך לחברון. במהלך החסימה המפגינים השליכו את הסיוע ההומניטרי מהמשאיות, שהיו אמורות להגיע לרצועת עזה, ושלושה מוחים נעצרו.

בשעות הערב אף הוצתו חלק מהמשאיות שנחסמו במקום. המשטרה פתחה בחקירה בעקבות הפרות הסדר.

דובר צה"ל: מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו כטב"ם שעשה את דרכו לישראל מכיוון מזרח

מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו לשטח ישראל מכיוון מזרח. כך פרסם הערב (שני) דובר צה"ל. הכלי היה במעקב על ידי כוחות צה״ל, לא חצה לעבר שטח הארץ ולא הופעלו התרעות בהתאם למדיניות. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!