דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אליפות אפריקה בכדורגל

אליפות אפריקה בכדורגל / נפרדים מבית א': בורקינה פאסו וקמרון בדרך לרבע גמר

נבחרת גאבון, המארחת והפייבורטית, נפרדת מהטורניר לאחר 0:0 מאכזב עם קמרון | בורקינה פאסו המרשימה נלחמה וניצחה את גינאה ביסאו 2:0 | משחקי רבע הגמר יערכו בימים שבת וראשון

(צילום: AP)
(צילום: AP)

בית א' סיפק לנו אתמול הפתעה ראשונה באליפות אפריקה כאשר אחת הפייבוריטיות, נבחרת גבון מארחת הטורניר, סיימה את דרכה באליפות ולא מצליחה להעפיל לרבע הגמר. גבון ראתה את יריבתה קמרון עולה מהבית המוקדם בסיום משחק חלש ביותר בתוצאת תיקו 0:0 לאחר 2 החמצות איומות של נידונג ואובאמיינג במהלך המשחק. במשחק המקביל בוריקנה פאסו מנצחת 2:0 את נבחרת גינאה ביסאו הלוחמנית ועולה מהמקום הראשון בבית.

 

בורקינה פאסו (סילבה 12' (עצמי), ב.טראורה 58') – גינאה ביסאו 0-2

שתי הנבחרות הגיעו בידיעה שהן חייבות לנצח כדי לעלות לשלב הבא. המשחק נפתח מצוין תחת לחץ רב של בורקינה פאסו העדיפה, בעוד נבחרת גינאה ביסאו קיוותה להמשיך להתגונן ולצאת להתקפות מתפרצות כמו בשני משחקיה הקודמים באליפות. בדקה ה-6 ברטנארד טראורה פרץ לרחבה ושיחרר בעיטה שנעצרה על ידי ההגנה. טראורה שפתח את הטורניר בצורה נוראית מתחיל להראות את הכישרון האדיר שלו ככל שאנו מתקדמים בטורניר.

https://twitter.com/afrikfoot/status/823260157438267392

בדקה ה-12 בורקינה פאסו תרגמה את הלחץ שהיא מפעילה לשער ועלתה ליתרון מוצדק אחרי שער עצמי של רודילנלסון. אלן טראורה הגביה במהלך התקפה מתפרצת כדור פשוט שרודילנסון נגח לעבר שערו, בלי לשים לב שהשוער של גינאה ביסאו נמצא לידו, והכדור התגלגל פנימה. למרות השער, בורקינה פאסו ממשיכה להפעיל לחץ ושחקני גינאה ביסאו התחילו לצאת להתקפות מתפרצות. לקראת סוף המחצית גינאה ביסאו השתלטה על המשחק והחלה תוקפת גלים גלים, מבלי להצליח להכניע את הגנת הברזל של בורקינה פאסו. בדקה ה-44 התקפה מתפרצת נהדרת של גינאה ביסאו הגיעה לפיקואטי, שפרץ לרחבה ובעט טוב למסגרת אך נהדף ע"י הרווה קופי שוערה בן ה-20 של בורקינה פאסו.

המחצית השנייה נפתחת כהמשך ישיר לסוף המחצית הראשונה. גינאה ביסאו ניסתה להשוות ושלחה יותר ויותר שחקנים קדימה. בדקה ה-57 מנדי הגיע להזדמנות טובה להשוות אבל מחמיץ מקרוב. בדקה ה-58 נענשה גינאה ביסאו על ידי בורקינה פאסו וספגה בשנית. מתפרצת מהירה הסתיימה בשער מצויין של ברטנארד טראורה הצעיר. 2:0 לבורקינה פאסו. גינאה ביסאו המשיכה להראות אופי חזק ולא נשברנ. היא המשיכה לתקוף והגיעה לעוד שני מצבים מצוינים של ז'זיניו בבעיטה חופשית שנהדפת ע"י השוער, ובדקה ה76 ראזאק העביר כדור רוחב מצוין על קו השער אבל לא נמצאה לו רגל מסיימת. תוצאה סופית 2:0 לזכות בורקינה פאסו המרשימה, גינאה ביסאו תישאר רק עם המחמאות אחרי אליפות טובה והמון כדורגל חזק ומפתיע.

גבון-קמרון 0-0

זה היה אמור להיות המשחק האיכותי והחשוב ביותר בבית א'. שתי הקבוצות החזקות והאיכותיות בבית נפגשות ראש בראש למשחק על כל הקופה. ניצחון של גבון המארחת והיא עולה לשלב רבע הגמר. תיקו או ניצחון לקמרון וקמרון עולה שלב.

המשחק נפתח בקצב נהדר. כבר בדקה הראשונה היה אפשר להרגיש את הלחץ של השחקנים כאשר שוערה של קמרון אונדה שומט כדור פשוט ברחבה ומייצר לחץ אדיר בהגנת קמרון להרחיקו. בסיום המהלך אונדה נתפס מביט בכפפות ומנסה להבין מה קרה לו עכשיו. סיטואציה שעוד תחזור על עצמה במהלך המשחק כאשר אונדה שמט 3 פעמים מתוך הלחץ העצום שהיה בו. בדקה ה-4 פספוס אדיר, אולי החמצת הטורניר כולו כאשר חלוץ וכוכב גבון אובאמיינג מקבל כדור רחוב מצויין מטר מהשער אך הבעיטה שלו יוצאת החוצה. חלוצה של דורטמונד תפס את ראשו כלא מאמין. דקה ה-6 גבון המשיכה לתקוף, בואנגה עבר את המגן שלו ושחרר בעיטה מקצה הרחבה מעט מעל המשקוף. נדונג שחקנה של סנדרלנד ונבחרת גבון שלט לגמרי במרכז השדה וקמרון התקשתה להגיב. בדקה ה-14 הזדמנות טובה של הקמרונים לעלות ליתרון כאשר כדור שהוגבה לתוך הרחבה הגיע לראשו של בלם קמרון טקאוי שנגח החוצה. אחרי פתיחת משחק טובה הלחץ נראה משפיע יותר ויותר על שחקני גבון ונבחרת קמרון השתלטה על מרכז המגרש. נבחרת גבון התקשתה לפתח את משחק ההתקפה שלה ונראתה כבויה כאשר נבחרת קמרון משחקת יותר משוחרר ומסה להתקיף את שערה של גבון.

בדקה-50 הזדמנות נהדרת לקמרון שזכתה בכדור חופשי. אמברואה אויונגו בעט נהדר והכדור נהדף בקצות האצבעות ע"י השוער לקורה והחוצה. המשחק המשיך להתנהל בעיקר במרכז המגרש כאשר שתי הקבוצות עסוקות בהגנה על שערן ואינן שולחות שחקנים קדימה להתקפה. בדקה ה-94, עמוק בתוספת הזמן, קיבלה גבון הזדמנות נהדרת להכריע את המשחק. דניס באונגה בעט כדור שפוגע בקורה ומגיע לנדונג שבעט ישר לגופו של שוער קמרון. איזו החמצה. שריקת הסיום והאכזבה הקשה מורגשת ברחבי האצטדיון. אחרי שלוש תוצאות תיקו ותצוגת משחק מאכזבת, מודחת נבחרת גבון המארחת מהמשך הטורניר, ואילו קמרון שגם לא הרשימה הערב, עולה מהמקום השני לשלב רבע הגמר.

https://twitter.com/10Meastro/status/823246142175641600

 

מצטיין הערב: דניס באונגה (22,גבון).

באונגה בן ה22 מושאל השנה מלוריין לטורס מהליגה הצרפתית השניה. שחקן כנף ימין מגיע בכושר הטוב בקרירה שלו כאשר הוא כבש 5 שערים ובישל כמות זהה בליגה הצרפתית השנייה.  בשבילו האליפות הייתה הרפתקה נהדרת כאשר הוא צורף בדקה ה-90 לנבחרת, וערך את משחק הבכורה במשחק הפתיחה של הטורניר. הקשר הצרפתי הצעיר בעל השורשים הגבונים היה נהדר לאורך הטורניר והקשה על שחקני היריב לעצור אותו. גם במשחק מול קמרון הוא היה השחקן הכי מסוכן ופעלתן במגרש. אולי אם היה מצליח לכבוש בדקה ה94 היה קונה את עולמו לנצח בזיכרון העם הגבוני. לא בטוח ששחקן הרכש הנפלא הזה ימשיך בנבחרת או יצליח לפרוץ בליגה הצרפתית בשנים הקרובות. ועדיין במהלך הטורניר זכינו לראות שחקן נהדר שגם בישל את שער השדה היחיד של נבחרתו המאוכזבת בטורניר.

מצב בית א סופי

  1. בורקינה פאסו 5 נק' -יחס שערים עדיף

  2. קמרון            5 נק'

  3. גבון              3 נק

  4. גינאה ביסאו   נקודה

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!