דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
28.4°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 29.9°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 25.1°צפת
  • 28.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / כטב״ם ששיגר חיזבאללה התפוצץ בגליל התחתון, אין נפגעים; אונר״א: 600 אלף עזבו את רפיח

לפחות 10 רקטות נורו לראש הנקרה ושלומי, כשלפני כן מטח של יותר מ-60 שיגורים נורה למרחב קרית שמונה | ישיבת קבינט המלחמה תתכנס שוב מחר| מת מפצעיו לירון יצחק, שביצע עבודות מטעם משרד הביטחון ונפגע מפצמ"ר בדרום רצועת עזה

  • לוחמי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    לוחמי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • קרית שמונה (צילום: בניא לביא / ויקימדיה קומונס)
    קרית שמונה (צילום: בניא לביא / ויקימדיה קומונס)
  • פגיעה ישירה בבניין לא מאוכלס בשדרות (צילום: דוברות העירייה)
    פגיעה ישירה בבניין לא מאוכלס בשדרות (צילום: דוברות העירייה)
  • פגיעה ישירה בבניין לא מאוכלס בשדרות (צילום: דוברות העירייה)
    פגיעה ישירה בבניין לא מאוכלס בשדרות (צילום: דוברות העירייה)
  • תקיפת צה"ל בדרום לבנון (צילום ארכיון: רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
    תקיפת צה"ל בדרום לבנון (צילום ארכיון: רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-222 למלחמה: כ-60 שיגורים זוהו היום (רביעי) במטח מלבנון לעבר קריית שמונה, מירון ויישובי הגליל העליון. על פי הודעת צה"ל, נזק קל נגרם ואין נפגעים. המטחים נורו כחצי יממה לאחר שצה"ל חיסל מהאוויר את חסין איברהים מכי, מפקד שטח בכיר בחזית הדרום של חזבאללה, בתגובה להרג אזרח אתמול באזור קיבוץ אדמית מירי חזבאללה.

שתי התרעות צבע אדום נשמעו היום  בשדרות, באיבים ובניר עם. צה"ל דיווח שביצע שלושה יירוטים. זוהתה פגיעה ישירה של רקטה בבניין לא מאוכלס בשכונה חדשה בעיר. שתי נשים נחבלו בדרכן למרחב המוגן ופונו על ידי מד"א לבית חולים כשהן במצב קל.

אתמול נפל סמל עירא יאיר גיספן, בן 19 מפתח תקווה, בקרב בדרום רצועת עזה, כך הודיע צה"ל הבוקר.

על פי דיווח בתקשורת הערבית, צה"ל נסוג משכונת זייתון שבעיר עזה לאחר מבצע שארך 6 ימים, ושנהרגו בו 4 לוחמים מחטיבת הנח"ל – איתי לבני, יוסף דסה, ארמיאס מקוריאו ודניאל לוי.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

האזעקות בגליל התחתון: צה״ל מאשר שכטב״ם חצה לשטח ישראל, אין נפגעים

בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין שהופעלה מוקדם יותר בכפר נהר הירדן שבגליל התחתון, לראשונה מאז אוקטובר, דובר צה״ל אישר כי "זוהתה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לעבר שטח ישראל. המטרה נפלה במרחב הגליל התחתון בצפון הארץ, כרגע לא דווח על נפגעים". בחיזבאללה לקחו אחריות על הירי מוקדם יותר, ומסרו כי "תקפנו אווירית באמצעות מספר כטב"מים את בסיס אילניה שסמוך לטבריה בתגובה לחיסולים שביצעה ישראל״. ארגון הטרור הוסיף כי נפגע ציוד במקום.

החלה ישיבת קבינט ניהול המלחמה בקריה בתל אביב

חיל האוויר תקף עמדות שיגור ומבני טרור של חיזבאללה בדרום לבנון

צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עמדת שיגור של חיזבאללה שממנה בוצע הירי לעבר מירון מוקדם יותר היום. עוד נמסר כי מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי המשויך לכוח רדואן של חיזבאללה במרחב ג'בל רזלן, לצד מבנה צבאי של ארגון הטרור השיעי במרחב בליידא שבדרום לבנון.

התרעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל התחתון, מערבית לכנרת

נקבע מותו של עובד משרד הביטחון שנפצע אנוש לפני יומיים מפצמ״ר בדרום הרצועה

בית החולים בילינסון הודיע כי הרופאים נאלצו לקבוע את מותו של לירון יצחק (30) מפתח תקווה, עובד חברה קבלנית מטעם משרד הביטחון שנפצע אנושות מפגיעת פצמ"ר באזור רצועת עזה. "לירון ז"ל הותיר אחריו הורים, אח, אחות ואת אלמוג ארוסתו, לה היה אמור להינשא בעוד שבועיים", נמסר מבית החולים.

נתניהו עונה לגלנט: ״לא אחליף את חמאס בפתח, 80% מתושבי יהודה ושומרון תומכים בטבח״

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב לביקורת מצד שר הביטחון יואב גלנט, ואמר: "אני לא מוכן להחליף חמאסטאן בפתחסטאן. התנאי הראשון ליום שאחרי הוא לחסל את החמאס ולעשות את זה בלי תירוצים". עוד אמר נתניהו: "אחרי הטבח הנורא של 7 באוקטובר הנחתי להשמיד את החמאס. לוחמי צה"ל וזרועות הבטחון נלחמים על כך. כל עוד חמאס נשאר על כנו אף גורם אחר לא יכנס לנהל את עזה אזרחית, בוודאי שלא הרשות הפלסטינית. 80 אחוז מהפלסטינים ביהודה ושומרון תומכים בטבח הנורא של 7 באוקטובר. הרשות הפלסטינית תומכת בטרור, מחנכת לטרור ומממנת אותו".

גלנט לנתניהו: ״לא אסכים להקמת ממשל צבאי ישראלי בעזה, קורא לך לקבל החלטה״

שר הביטחון יואב גלנט: ״כל עוד חמאס משמר את השליטה האזרחית ברצועת עזה, צה״ל ייאלץ לחזור לרצועה. עלינו לבסס גורם שלטוני חלופי. בהיעדר כך – יהיו רק 2 חלופות גרועות. ממשל צבאי או שליטת חמאס. היא תשחוק את ההישג הצבאי, תעצים את חמאס ותרחיק את עסקת החטופים. עלינו לפעול ליצירת אלטרנטיבה שלטונית מקומית לא עוינת. מאז אוקטובר אני שב ומעלה את הנושא בקבינט ללא תשובה. סופה של המערכה הצבאית בהישג המדיני. היום שאחרי חמאס יושג רק עם חלופה פלסטינית בשיתוף גורמים בינלאומיים. התכנית לא הובאה לדיון ולא הוחלט שום דבר אחר במקומה. רגע מקודם ממשל ישראלי צבאי ואזרחי ברצועת עזה, זוהי החלטה מסוכנת, אנחנו ניצבים בפני איום רב זירתי במשאבים נתונים. עלנו להיערך ולשמר מוכנות בהתאם. ממשל צבאי ישראלי בעזה יהפוך להיות המאמץ הביטחוני הראשי ללא תכלית. לא אסכים להקמת ממשל צבאי ישראלי בעזה – אסור לישראל לשלוט אזרחית ברצועה. קורא לראש הממשלה נתניהו לקבל החלטה ולהכריז כי ישראל לא תשלוט צבאית ברצועת עזה, ותקודם מיידית אלטרנטיבה שלטונית״.

קצין צנחנים נפצע קשה בהיתקלות עם מחבלים בג׳באליה, שני לוחמים נוספים במצב בינוני

דובר צה"ל עדכן כי קצין מגדוד 202, חטיבת הצנחנים, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הקצין מחטיבת הצנחנים נפצע כתוצאה מהתקלות עם מחבלים. באירוע בו נפצע הקצין נפצעו שני לוחמים נוספים באורח בינוני.

נתניהו לתקשורת האמריקאית: ״יש מחלוקות עם ארה״ב על רפיח, אבל נעשה מה שנדרש להבטחת עתידנו״

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לרשת CNBC בארה״ב, שם הודה במתיחות עם הבית הלבן סביב המבצע ברפיח, ועמד בתוקף על כך שהמבצע נדרש כדי להגן על ביטחון ישראל. "כן, יש לנו מחלוקת על עזה, יותר נכון ברפיח, אבל אנחנו צריכים לעשות מה שאנחנו צריכים לעשות", אמר נתניהו לעיתונאית שרה אייזן מ-CNBC. "לפעמים צריך לעשות מה שנדרש כדי להבטיח את הישרדותך ועתידך. אנחנו לא יכולים להמשיך לעתיד שבו חמאס ישתלט מחדש על עזה".

האזעקה בשדרות: 2 רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים מחוץ לעיר, אין נפגעים

באזעקה האחרונה בעיר שדרות דווח על 2 רקטות ששוגרו לעבר העיר וסביבתה והתפוצצו בשטחים פתוחים. אין יירוטים/נפילות בעיר. בשלב זה לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

אזעקות בשדרות ובניר עם

המבזק החברתי, ערוץ עדכוני חדשות במיקוד חברתי-כלכלי, הושק בשיתוף אתר החדשות דבר

המבזק החברתי, ערוץ עדכוני חדשות במיקוד חברתי-כלכלי, הושק בשיתוף אתר החדשות דבר. להצטרפות

ראש ממשלת סלובקיה רוברט פיצו נפגע מירי במסיבת עיתונאים, מצבו לא ידוע

התנקשות בראש ממשלת סלוקביה: ראש הממשלה רוברט פיצו נורה כשיצא לעיתונאים – הוא הובהל לבית החולים ומצבו לא ידוע. פיצו נחשב פרו רוסי ומתנגד לסיוע לאוקראינה.

אזעקות בראש הנקרה ובשלומי בגליל המערבי

הותר לפרסום: אלעד פינגרהוט, אב ל-3, הוא ההרוג מירי הנ״ט אתמול באדמית

הותר לפרסום: אלעד פינגרהוט, אב ל-3, הוא ההרוג מירי נ״ט אתמול באדמית. הוא תושב מצובה ושהה שם כי ככל הנראה סייע לחיילים ולכוחות.

בלינקן: ״תוכנית ברורה לעתיד ברצועת עזה תמנע מהוואקום להפוך לכאוס״

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן התייחס לירידה החדה בכמות הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועת עזה, ואמר כי "בזמן שישראל ביצעה צעדים חשובים לשיפור המצב ההומניטרי בעזה – פעולתה המוגבלת ברפיח השפיעה עליו באופן שלילי". הוא ציין כי "השבת התפוסה המבצעית במעבר רפיח היא בעיה דחופה", והתייחס גם לסוגיית "היום שאחרי": "אנו לא יכולים לאפשר לוואקום להיווצר בעזה – כי ככל הנראה הוא יתמלא בכאוס. ישראל חייבת תוכנית ברורה ומוצקה לעתיד״.

צה"ל פרסם תיעוד מהפעילות המבצעית ביהודה ושומרון

צה"ל קורא לתושבים בשכונות מנשיה ושייח' זייד בעזה להתפנות: "נפעל נגד שיגור רקטות לישראל"

דובר צה"ל בערבית הודיע: "לאלו שבשכונות מנשיה ושייח' זייד", באזורים שהוגדרו, ככי "חמאס וארגוני טרור נוספים מבצעים פעילות טרור ומשגרים רקטות לעבר יישובים ישראלים, וצה"ל יפעל נגדם בכוח לאלתר. יש לפנות את האזור מיד למקלטים מוכרים במערב העיר עזה".

 

צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה ביו"ש עשרה מבוקשים על טרור

בחברון ובכפר יטא נעצרו שלושה מבוקשים, בטול כרם, בחוסאן ובאל בירה וענתא נעצרו חמישה מבוקשים, ובביר זית שני מבוקשים, כך מסר דובר צה"ל. עוד נמסר כי מתחילת המלחמה נעצרו כ-4,000 מבוקשים ביהודה ושומרון ובבקעה ובעמקים, כ-1,700 מהם אנשי חמאס.

נפילה זוהתה בשטח פתוח באזור מרגליות, שריפה פרצה באזור ברעם

המועצה האזורית גליל עליון עדכנה, נפילה זוהתה בשטח פתוח באזור מרגליות לאחר האזעקות שנשמעו ברחבי הגליל העליון, ויירוטים ונפילות דווחו באזור ברעם והר מירון, כך מעדכנת המועצה האזורית גליל עליון. שריפה פרצה באזור ברעם. לא דווח על נפגעים בגוף.

צה"ל על המטח לגליל העליון: 60 שיגורים זוהו, אין נפגעים, נגרם נזק קל

צה״ל מסר בתגובה למטח האחרון לכיוון מירון והגליל העליון, כי זוהו כ-60 שיגורים שחצו מלבנון לעבר כמה מרחבים. לוחמי ההגנה האווירית יירטו מספר שיגורים בהצלחה. על פי הודעת צה"ל, אין נפגעים ונגרם נזק קל.

צה"ל מגיב בירי ארטילריה לדרום לבנון על המטח לגליל העליון ולמירון

דובר צה"ל: הדיווח על יירוט מוצלח בשדרות התברר כשגוי, האירוע מתוחקר

מדובר צה"ל נמסר: "מוקדם יותר היום, דווח על שיגור לעבר מרחב העיר שדרות שיורט בהצלחה. הודעה הופצה בנושא. בהמשך התברר שהשיגור לא יורט ובעקבותיו נגרם נזק למבנה בעיר. אין נפגעים, האירוע מתוחקר".

דיווח בלבנון: חיל האוויר תוקף ביארון וחנין שבדרום המדינה

אזעקה בנתיב העשרה שבעוטף עזה

דיווחים ערביים: כ-80 שיגורים במטח לאזור הר מירון וקריית שמונה

מספר יירוטים נצפו באוויר, ושאר הרקטות נפלו בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים או נזק.

מד"א על האזעקות בגליל העליון: לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים

מטחים כבדים למירון, נפילות בשטחים פתוחים

אזעקות נוספות בגליל העליון

אזעקות בבר יוחאי, מירון, מרכז אזורי מרום גליל, צבעון, סאסא, בית ספר שדה מירון, ספסופה – כפר חושן, אור הגנוז וג'ש – גוש חלב.

 

אזעקות בקריית שמונה וביישובים בגליל העליון

אזעקות בקריית שמונה, משגב עם, מרגליות, תל חי, כפר גלעדי, בית ספר מירון וסאסא.

האיחוד האירופי קורא לישראל לעצור מיידית את הפעולה ברפיח

לפי הודעת האיחוד, ישראל צריכה למנוע מהמצב ההומניטרי החמור דיו להידרדר יותר, ועליה לפתוח את מעבר רפיח. בהודעה נאמר כי אם ישראל תמשיך לפעול צבאית ברפיח, הדבר יערים קשיים כבדים על קשרי האיחוד עם ישראל.

שר הביטחון גלנט יקיים אחר הצהריים הצהרה לתקשורת

קבינט המלחמה צפוי להתכנס הערב ב-19:00

הירי לשדרות: פגיעה ישירה בבניין לא מאוכלס, שתי נשים נחבלו בדרכן למרחב המוגן

מדוברות עיריית שדרות נמסר, לאחר שהופעלה התרעת צבע אדום נוספת בעיר, כי זוהתה פגיעה ישירה של רקטה בבניין לא מאוכלס בשכונה חדשה בעיר. בשלב זה לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

בנוסף עודכן כי לאחר השיגור הראשון לעבר העיר, נחבלו שתי נשים בדרכן למרחב המוגן ופונו על ידי מד"א לבית חולים כשהן במצב קל.

פגיעה ישירה בבניין לא מאוכלס בשדרות (צילום: דוברות העירייה)
פגיעה ישירה בבניין לא מאוכלס בשדרות (צילום: דוברות העירייה)
פגיעה ישירה בבניין לא מאוכלס בשדרות (צילום: דוברות העירייה)
פגיעה ישירה בבניין לא מאוכלס בשדרות (צילום: דוברות העירייה)

ההתרעה בשדרות: צה"ל יירט שתי רקטות, לא דווח על נפגעים

צבע אדום בשדרות, בפעם השנייה תוך שעה

התרעת צבע אדום הופעלה בשדרות, איבים וניר עם, זאת לאחר שיגור שביצע חמאס לפני פחות משעה מג'באליה לעבר אותו מרחב.

צה"ל מאשר: הושלם המבצע בשכונת זייתון שבעיר עזה

צה״ל השלים את המבצע האוגדתי שהתנהל בשכונת זייתון שבעיר עזה בשבוע האחרון.  עשרות מחבלים חוסלו במהלך המבצע, והושמדו יותר מ-80 תשתיות טרור של חמאס, בפעם השלישית שצה״ל פועל במרחב. במבצע נהרגו הלוחמים איתי לבני, יוסף דסה, ארמיאס מקוריאו ודניאל לוי מחטיבת הנח"ל.

הכוחות שפעלו בשכונת זייתון יצאו מהשכונה וחזרו לתפוס את מסדרון נצרים במרכז הרצועה. בצה״ל מבהירים כי אם יהיה צורך, ויזהו במקום התארגנות מחודשת של חמאס – יחזרו לפעול בו שוב.

חמאס לקח אחריות על השיגור לשדרות

דובר צה"ל בעקבות האזעקה בשדרות: שיגור אחד מג'באליה יורט

ההתרעה בשדרות: דיווח על נפילה, 2 רקטות נוספות יורטו, לא דווח על נפגעים

3 רקטות שוגרו לעבר שדרות, כך נמסר מדוברות העירייה. 2 רקטות יורטו, וצוותי הביטחון של העירייה מבצעים סריקות בעיר בעקבות דיווח על נפילת רקטה.
בשלב זה לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

דיווח בתקשורת הערבית: צה"ל נסוג משכונת זייתון לאחר 6 ימי פעילות

צבע אדום בשדרות והסביבה

התרעת צבע אדום הופעלה בשדרות, איבים וניר עם.

בדרישה להחזרת החטופים: כ-200 מפגינים חוסמים את צומת הכפר הירוק

כ-200 בני אדם מפגינים בצומת הכניסה לכפר הירוק, סמוך לרמת השרון, ודורשים "להחזיר את החטופים – עכשיו". המוחים חוסמים לסירוגין את כביש 482 לכיוון דרום באישור המשטרה, או חלק משלושת הנתיבים. עומס תנועה מורגש במקום.

השר גנץ שוחח עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, והדגיש את "החשיבות בהגדלת הלחץ המדיני על חמאס"

יו״ר המחנה הממלכתי וחבר קבינט המלחמה, השר בני גנץ שוחח אתמול (ג׳) עם היועץ לביטחון לאומי של ארה״ב, ג׳ייק סאליבן. לפי ההודעה של לשכת השר גנץ, הוא הדגיש בשיחה את החשיבות בהגדלת הלחץ המדיני על החמאס, לצד המשך הלחץ הצבאי כדי להגיע למתווה שחרור חטופים ולהסיר את האיום של חמאס. עוד שוחחו השניים על המאמצים לקדם הסכם נורמליזציה מול סעודיה, להרחיב הברית האזורית, וכן בנושא "היום שאחרי" ברצועת עזה.

במהלך הלילה: צה״ל חיסל מפקד שטח בכיר ביחידת 'חזית הדרום' של חיזבאללה

צה"ל תקף וחיסל במהלך הלילה באמצעות כלי טיס של חיל האוויר, באזור העיר צור בדרום לבנון, את המחבל חסין איברהים מכי, מפקד שטח בכיר בחזית הדרום של ארגון הטרור חיזבאללה – כך הודיע דובר צה"ל. לפי הדיווח, חסין היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור רבים לעבר העורף הישראלי במהלך הלחימה. במסגרת תפקידו עסק בקידום מתווים שונים נגד העורף הישראלי וכן בעברו שימש כמפקד גזרת החוף בארגון.

סמל עירא יאיר גיספן, בן 19 מפתח תקווה, נפל בקרב בדרום רצועת עזה

צה"ל הודיע שסמל עירא יאיר גיספן, בן 19, מפתח תקווה, לוחם בגדוד 75, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), נפל אתמול (שלישי) בקרב בדרום רצועת עזה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!