דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

פלילים / ארבעה נאשמים בפרשת לה-פמיליה הורשעו במסגרת הסדרי טיעון

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את דניאל אלישייב (24), רון עייש (22), אביתר יוסף (25), רן יצחקי (23) | הסדר הטיעון בעניינם של לאלישייב, יוסף ויצחקי לא כלל הסכמה בעניין העונש והתביעה תדרוש כי ירצו מאסר בפועל | על עייש יוטלו ארבעה חודשי מאסר בפועל, עונש מאסר על תנאי וקנס בסך 5,000 ש"ח

חברי 'לה-פמיליה' החשודים בתקיפה בשימוע בבית הדין המחוזי בת"א באוגוסט 2016. צילום: פלאש 90
חברי 'לה-פמיליה' החשודים בתקיפה בשימוע בבית הדין המחוזי בת"א באוגוסט 2016. צילום: פלאש 90
דוד טברסקי

הורשעו ארבעה נאשמים בפרשת לה-פמיליה. בית המשפט המחוזי בתל אביב, בראשות השופט בני שגיא הרשיע, במסגרת הסדרי טיעון, את דניאל אלישייב (24), רון עייש (22), אביתר יוסף (25), רן יצחקי (23).  אלישייב ויצחקי הורשעו כל אחד בשתי עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות וניסיון לחבלה חמורה. בנוסף, הורשע עייש בקשירת קשר לביצוע פשע. יוסף הורשע בקשירת קשר לביצוע פשע ותקיפה לשם גנבה בצוותא.

בית המשפט מצא את אלישייב, עייש ויצחקי אשמים בדרגות השתתפות שונות באירוע אלימות בשכונת פלורנטין בתל אביב, בו הותקף אוהד הפועל ת"א, שאף הובהל בעקבותיו לניתוח דחוף והיה בסכנת חיים. אלישייב ויצחקי הורשעו במספר עבירות נוספות, ביניהן תכנון מעשי גנבה ואלימות כלפי אוהדי קבוצות כדורגל שונות ברחבי הארץ.

הסדר הטיעון בעניינם של לאלישייב, יוסף ויצחקי לא כלל הסכמה בעניין העונש, ועמדת התביעה היא כי יש לגזור עליהם מאסר בפועל. הסדר הטיעון בעניינו של עייש, כלל הסכמה לארבעה חודשי מאסר שייתכן שירוצו בעבודות שירות, אם יימצא מתאים, עונש מאסר על תנאי וקנס בסך 5,000 שקלים.
על פי כתב האישום, בשנת 2005 החליטו הנאשמים "להקים ארגון אוהדים שמטרתו לזרוע אלימות וונדליזם, מתוך אידאולוגיה אנרכיסטית וגזענית של שנאת המגזר הערבי במגרשי הכדורגל בכלל, באירועי ספורט שונים ונגד אוהדי קבוצות כדורגל יריבות בפרט". ארגון האוהדים נקרא, על ידי מייסדיו ומנהיגיו "לה פמיליה", ומטרתו הייתה, בין בין היתר, "הטמעת המושג הגזעני 'בית"ר הטהורה', וכן בהמנון אשר התווה את ייעודו של ארגון האוהדים: 'כה אמרתי לך הדבר, היכונו לימים הקרבים ובאים, בהם יוקם הצבא החזק ביותר שנראה עלי אדמות, אשר יגן בעדך וימחק מעל פני האדמה את כל העומד בדרכו, צבא גרילה גזעני ואכזר, צבא שיקרא אוהדי בית"ר למענך – לה פמיליה – הנה זה בא'".

"טהורה לעד". סיסמה שהגה ארגון לה פמיליה. צילום: פלאש 90
"טהורה לעד". סיסמה שהגה ארגון לה פמיליה. צילום: פלאש 90

עוד קובע כתב האישום כי בארגון היו חברים עשרות, ולעתים אף מאות, אוהדים מכל רחבי הארץ שפעלו "למען מטרות הארגון בהפצת האידאולוגיה הגזענית והאלימה, באופן מילולי וע"י הנפת שלטים, במהלך משחקי הכדורגל של בית"ר ירושלים או באירועי ספורט שונים". לטענת הפרקליטות, חלק מחברי הארגון, שכינו את עצמם "הקומץ",  פעלו גם כדי לכפות את האידאולוגיה הגזענית על הנהלת בית"ר ירושלים כשפעלו נגד הבאת שחקנים ממוצא ערבי לקבוצה, שרו שירים גזעניים במהלך משחקי כדורגל ועוד. שעה שדעתם לא נשמעה, טוען כתב האישום, פעלו חברי "הקומץ" לביצוע עבירות בכדי לגרום להנהלה נזקים כלכליים, כך שהקבוצה תיענש ויוטלו עליה קנסות, דבר שיקשה על פעילותה הספורטיבית, ובכך הצליחו לכפות על הנהלת בית"ר ירושלים לעשות כדברם.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!