דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
28.4°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 29.9°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 25.1°צפת
  • 28.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

גלנט: ״לא אסכים לממשל צבאי ישראלי ברצועה״; נתניהו: ״חמאס לא יוחלף בפתחסטאן״

שר הביטחון קיים הצהרה לתקשורת בה טען כי "מאז אוקטובר אני שב ומעלה את הנושא המדיני בקבינט ללא תשובה", והוסיף: "אי החלטה פירושה החלטה" | נתניהו: ״כל עוד חמאס בשלטון אף גורם לא ייכנס״ | בן גביר קראו לפיטורי גלנט, סמוטריץ׳ תקף: ״השר תומך בהקמת מדינת טרור פלסטינית״

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שר הביטחון יואב גלנט מסר היום (רביעי) הצהרה לתקשורת ובה נתן עדכון ביטחוני אודות המשך הלחימה בעזה ובלבנון, והתייחס לשאלת ״היום שאחרי״ בנוגע לשליטה ברצועה.

״צה"ל צריך לשמר שליטה בעזה, ולשוב ללחום במקומות שכבר לחם. עלינו לבצע פעולה צבאית יחד עם יצירת חלופה מדינית. אם לא נמצא חלופה זה יישחוק את ההישג הצבאי, יחזק את חמאס ויפחית את הסיכוי להשיב את החטופים", אמר שר הביטחון, והוסיף: "מאז אוקטובר אני שב ומעלה את הנושא המדיני בקבינט ללא תשובה״.

גלנט אמר כי ״סופה של המערכה רק במעשה מדיני, סופו של חמאס בהרמת גורמים מדיניים שיהוו לו תחליף. התוכנית לא הובאה לדיון, וגם לא תכנית אחרת. אי החלטה פירושה החלטה. יש שרוצים שלטון צבאי ישראלי בעזה – החלטה חסרת אחריות".

שר הביטחון יואב גלנט (צילום: שידור חי, משרד הביטחון)
שר הביטחון יואב גלנט (צילום: שידור חי, משרד הביטחון)

לדברי השר, "לצה"ל יש המון אתגרים ומשאבים מוגבלים, עלינו להתאמן ולשמר מוכנות -שלטון צבאי בעזה יהפוך למאמץ העיקרי של צה"ל ויעלה בדם ללא תכלית ויהיה כבד כלכלית. לא אסכים לשלטון צבאי בעזה, ולשלוט על אזרחים בעזה", הדגיש גלנט, והסביר: "על צה"ל מוטל לחסל את יכולתו של חמאס, מעשה מדיני יביא למיטוט חמאס"

הוא קרא לנתניהו: "ראש הממשלה – אני קורא לך להכריז שישראל לא תשלוט בעזה, ושתקום אלטרנטיבה שלטונית לחמאס ברצועת עזה. עלינו לקבל החלטות קשות תוך העדפת השיקול הלאומי על פני כל שיקול אחר, זהו רגע מבחן, עם ישראל נושא אלינו עיניים".

על ההפרשה של תא"ל עופר וינטר מצה״ל, אמר: "לא מקדמים קצינים לפי כמות חשיפה לתקשורת, מי שטוב יקודם. לדבר לא עושה טוב לקצינים. תסתכל על המינויים האחרונים ותבין".

נתניהו: ״לא מוכן להחליף חמאסטאן בפתחסטאן״

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב לביקורת מצד שר הביטחון יואב גלנט, ואמר: "אני לא מוכן להחליף חמאסטאן בפתסטאן. התנאי הראשון ליום שאחרי הוא לחסל את החמאס ולעשות את זה בלי תירוצים".

עוד אמר נתניהו: "אחרי הטבח הנורא של 7 באוקטובר הנחתי להשמיד את החמאס. לוחמי צה"ל וזרועות הבטחון נלחמים על כך. כל עוד חמאס נשאר על כנו אף גורם אחר לא יכנס לנהל את עזה אזרחית, בוודאי שלא הרשות הפלסטינית. 80 אחוז מהפלסטינים ביהודה ושומרון תומכים בטבח הנורא של 7 באוקטובר. הרשות הפלסטינית תומכת בטרור, מחנכת לטרור ומממנת אותו".

"מבחינתו של גלנט, אין הבדל בין אם בעזה ישלטו חיילי צה"ל, לבין אם ישלטו בה מרצחי החמאס", אמר השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בתגובה לדברי גלנט. "זו מהות הקונספציה של שר ביטחון שכשל ב-7 באוקטובר, וממשיך להיכשל גם עכשיו. שר ביטחון כזה חייב להיות מוחלף כדי להשיג את יעדי המלחמה".

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: ״שר הביטחון גלנט הודיע היום למעשה על תמיכתו בהקמת מדינת טרור פלשתינית כפרס לטרור ולחמאס על הטבח הנורא ביותר שבוצע בעם היהודי מאז השואה. גלנט מתחבא מאחורי אמירות אמורפיות על "גורם שלישי" שהוא לא חמאס ולא ישראל כדי להחביא את האמת. אבל האמת היא שאין שום גורם כזה.

התכנית של גלנט היא להכניס את הרש"פ לעזה על דמם של לוחמינו, במסגרת הסכם פיוס בין הרש"פ לחמאס, שמו"מ לגביו מתקיים ביניהם בשבועות האחרונים, ובכך לסלול את הדרך להקמת מדינת טרור ערבית ולהשתלטות חמאס גם על יהודה ושומרון. כל זאת בניגוד מוחלט לעמדת רוב שרי הממשלה והקבינט ובניגוד מוחלט לעמדת ראש הממשלה״.

גם שר התקשורת שלמה קרעי תקף: "קצת צניעות משר הבטחון כלפי אלו שהזהירו כל השנים מתפיסת העולם השגויה שלו ושל חבריו. בדבר אחד אני יכול להסכים איתו: כל עוד הוא שר הבטחון, שלטון צבאי הוא בהחלט אפשרות גרועה. אפשר לסדר את זה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!