דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אליפות אפריקה בכדורגל

אליפות אפריקה בכדורגל / טוניסיה וסנגל בדרך לרבע הגמר

אמנם המתח לגבי זהות העולות לרבע הגמר מבית ב' נשבר בשלב מוקדם של המשחקים, אך בתמורה זכו הצופים להנות מעשרה שערים בשני משחקים | האלג'יראים פתחו את המשחק בתקווה אך התאכזבו | זימבבואה נפרדת מהטורניר בתבוסה מרה ועם שיעורי בית להמשך הדרך

אוהדי נבחרת סנגל באליפות אפריקה בכדורגל (צילום: סוכנות AP).
אוהדי נבחרת סנגל באליפות אפריקה בכדורגל (צילום: סוכנות AP).

זהות העולות לרבע הגמר מבית ב' חדל להיות בספק בדקה ה-36 כאשר טוניסיה האימתנית הבקיעה את שערה השלישי לרשת "הלוחמים" מזימבבואה. במשחק השני בבית, סנגל עם הרכב מלא במחליפים החזיקה את אלג'יריה, אכזבת הטורניר הגדולה, לתיקו וחזרה מהירה הביתה. בתמורה להיעדר המתח זכו הצופים במבול של שערים, עשרה בשני המשחקים יחד.

סנגל (פאפא דיופ 43', מוסא סו 53') – אלג'יריה (איסלאם סלימאני 10',52') 2-2

לאחר ההגרלה עיניי כולם נישאו לעבר משחק הענקים הזה כהמשחק של בית ב'. בפועל הערב אליו סיסה, מאמנה של סנגל שכבר הבטיחה את עלייתה לשלבי ההכרעה החליט להושיב את רוב שחקני ההרכב בכדי לאפשר להם מנוחה. האלג'יראים מבחינתם פתחו חזק את המשחק בתקווה להשגת נצחון וקבלת עזרה מאסיבית מזימבבואה במשחק המקביל. בדקה העשירית איסלאם סלימאני העלה את "שועלי המדבר" ליתרון וחלום העלייה התחיל להתקרב. בדקה ה-36 תקווה זו נגוזה כאשר התחילו לזרום הידיעות שהטוניסאים עלו ליתרון 3-0 ובכך כנראה חתמו את סיום דרכם של ריאד מחרז וחבריו.

פאפא דיופ השווה את התוצאה לקראת הירידה למחצית. המחצית השנייה נפתחה בשני שערים מהירים, שער שני לסלימאני ודקה לאחר מכן מוסא סו הסנגלי החזיר באותו המטבע. משם הלך המשחק ודעך. לשמחתה של לסטר סיטי, ריאד מחרז, איסלאם סלימאני וחבריו הולכים הביתה מוקדם מהצפוי.

טוניסיה (סליטי 9', מסאקני 22', קניסי 36', קזרי 45' פנדל) – זימבבואה (מוסונה 42', נדורו 58') 4-2

טוניסיה הקשוחה, בעלת הרכב מגובש וטקטיקה ברורה נתנה תצוגה של יעילות בטיפול ביריבתה המפתיעה והנמרצת זימבבואה. שערו בדקה התשיעית של סליטי פגע במגן והטעה את השוער. השני בדקה ה-22 התרחש כתוצאה של משחק קבוצתי. כך גם היה השער השלישי לש קניסי בדקה ה-36. "הלוחמים" עוד ניסו להילחם במקצת והצליחו לצמק את היתרון ל-3-1 משער של הכוכב הגדול נולדג' מוסונה. פנדל דקה לאחר מכן של "הנשרים מקרתגו" החזיר את היתרון לשלושה שערים. מכאן ועד סופו של המשחק הטוניסאים הורידו את רגלם מהגז ואפשרו הבקעת שער של נדורו במהלך המחצית השנייה. זימבבואה נפרדת מהטורניר עם תצוגות מהנות, תבוסה מרה והמון שיעורי בית להמשך הדרך.

מצטיין הערב – איסלאם סלימאני

סלימאני האלג'יראי, חלוצה של לסטר סיטי, חתם את סבב הופעתיו בישבת השחורה עם צמד שערים נאה שבקלות יכול היה גם להיות שלושער עם יותר ריכוז. סלימאני יוכל לחזור בימים הקרובים לאנגליה מוקדם מהצפוי עם צמד שיוכל לעודד במקצת את מצב הרוח.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!