דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

בארץ / הלווייתו של הנהג מאום אל-חיראן מתקיימת בשעות אלו

זאת אחרי שקיבלו שופטי בג"ץ את העתירה שהגיש ארגון עדאלה בשם משפחתו של יעקוב אבו אל-קיעאן, והורו לשחרר את גופתו לקבורה בניגוד לעמדת המדינה. על פי דיווחים מהמקום, הקימה המשטרה מחסומים שמונעים הגעה ללוויה, המשטרה מכחישה את ההאשמות. צירים הסמוכים לאזור נחסמו לתנועה וצפויים להיפתח עם סיומה, קרוב לשעה 14:00

הלווייתו של יעקוב אבו אל-קיעאן. (צילום: AP)
הלווייתו של יעקוב אבו אל-קיעאן. (צילום: AP)

הלווייתו של יעקוב אבו אל-קיעאן, שדרס שוטר במהלך פינוי הכפר אום אל-חיראן בשבוע שעבר ונורה למוות, נערכת בשעות אלה (שלישי). זאת בעקבות החלטת בג"ץ אתמול לשחרר את גופתו לקבורה, בניגוד לעמדת המדינה.

על פי דיווחים, הציבה משטרת ישראל מספר מחסומים המונעים מתושבי האזור להשתתף בהלוויה. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה קרא למשטרה "למלא אחר פסיקת בג"ץ ולאפשר לציבור להגיע לנחם ולחלוק כבוד אחרון ליעקוב אבו אלקיען.
אני קורא למשטרה לגלות אחריות ולזכור שאנחנו אזרחי המדינה ולפחות מבחינה רשמית אמורים לקבל את כל הזכויות שלנו ככאלה. אפשרו להלוויה להתנהל כמתוכנן".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי היא "מאפשרת מעבר חופשי בצמתים בהם הוקמו מחסומי משטרה לכלל באי לווית המפגע באירוע הדריסה, וזאת בניגוד לטענה המושמעת מצד גורמים שונים כי המשטרה מעכבת במכוון את הגעת הציבור להלוויה. כפי שציינו הבוקר, משטרת ישראל תכבד ותאפשר את חופש הביטוי תוך שמירת הסדר הציבורי וביטחונו של הציבור, וכך נעשה גם ברגעים אלו".

כוחות המשטרה באום אל-חירן (צילום: הדס פרוש).

הלווייתו של אבו אל-קיעאן התאפשרה, כאמור, אחרי שקיבלו שופטי בג"ץ את העתירה שהגיש ארגון עדאלה בשם משפחתו של אל-קיעאן, וקבע כי יש לקיים את מסע ההלוויה בשעות היום למשך שעתיים מבלי להגביל את מספר המשתתפים בו. עוד קבעו השופטים כי ההלוויה תצא מאום אל-חיראן לכיוון חורה והורו למשטרה לחסום את כביש 31 בין באר שבע לערד לזמן קצר במקרה הצורך.

במשטרה נערכו בצירי התנועה הסמוכים למסע הלוויה. החל משעה 11:00 הבוקר נסגרו לתנועה מחלף עומר, מחלף שוקת, כיכר אשכולות, צומת שוקת, תל ערד, צומת יתיר וכביש 316 מבית היערן ועד החיבור לכביש 31. במקומות אלו הוצבו כוחות משטרה לשם הכוונת התנועה ומתן סיוע לציבור הנהגים. כבישים וצמתים אלו צפויים להיפתח לאחר סיום הלוויה בשעה 14:00 בצהריים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!