דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ועדת החינוך העלתה את גובה תשלום ההורים לביטוח, ודנה בתשלומי ההורים בכלל

תשלום הביטוח עבור תאונות אישיות הועלה מ-69 ש"ח ל-73 ש"ח, בהתאם לדרישת חברת 'איילון' להצמידו למדד | יו"ר הוועדה יוסף טייב דרש ממשרד החינוך להציג תוכנית לביטול הדרגתי של תשלומי ההורים

ח"כ יוסף טייב (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ח"כ יוסף טייב. "מנכ"ל משרד החינוך הבטיח תוכנית להורדת התשלומים, עד היום לא קיבלתי מהם כלום" (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

תשלום ההורים על ביטוח תאונות אישיות יועלה בשנת הלימודים הבאה (תשפ"ה) מ-69 שקלים ל-73 שקלים, כך החליטה היום (שני) ועדת החינוך, התרבות והספורט. הוועדה דנה גם בעלות הכוללת של תשלומי ההורים, ויו"ר הוועדה, יוסף טייב (ש"ס), דרש ממשרד החינוך להציג תוך ארבעה שבועות תוכנית לביטול הדרגתי של תשלומי ההורים.

ביטוח תאונות אישיות ניתן לכלל תלמידי מערכת החינוך על ידי הרשויות המקומיות, דרך חברת ביטוח שנבחרת במכרז של השלטון המקומי. נותן מענה ביטוחי 24 שעות ביממה, בכפוף לתנאים כמו מספר ימי היעדרות, מעל 5% אחוזי נכות ופגיעה כתוצאה מאסון כמו תאונות דרכים. התשלום עליו הוא תשלום ההורים היחיד המחויב בחוק, אף שבפועל ההורים נדרשים לתשלומים נוספים לשם השתתפות ילדיהם בפעילות הבית ספרית.

במשרד החינוך אמרו שהסיבה להעלאה בתשלום היא בקשת החברה המבטחת, 'איילון', לממש את סעיף ההצמדה למדד המחירים לצרכן, שהוא חלק מתנאי המכרז. ב-2022 זכתה חברת 'איילון' במכרז לשלוש שנים, לאחר שהתשלום על ביטוח תאונות אישיות עלה מ-49 שקלים ל-69 שקלים. באפריל 2024 חברת 'איילון' הודיעה כי תפסיק את ההתקשרות אם לא ימומש סעיף ההצמדה. לפי משרד החינוך, המדד עלה בתקופה הרלוונטית ב-5.8%.

חלופה להגדלת התשלום היא פרסום מכרז חדש, לשם החלפת חברת הביטוח. הדיון נעשה כעת כדי שיהיה ניתן להספיק לערוך מכרז לפני שנת הלימודים הבאה, אך הוועדה בחרה לאשר את ההעלאה. לדבר היו"ר טייב, "אצביע בעד, כדי שלא יישאר תלמיד ללא כיסוי ביטוחי".

הנהגת ההורים הביעה התנגדות להחלטה. "כל שנה מדינת ישראל טוענת שהיא מתנגדת לתשלומי הורים", אמר סגן יו"ר הנהגת ההורים הארצית, עו"ד, אבי סרוסי, "אז אולי נתחיל מביטול התשלום הזה, שהוא באמת פעוט, ונתקדם משם?"

יו"ר הוועדה יוסף טייב שאל את הדר פוקס רויץ' רפרנטית חינוך באגף תקציבים של משרד האוצר אם משרד החינוך פנה אליהם בשביל לבנות תוכנית לקיצוץ בתשלומי ההורים ופוקס רויץ' השיבה בשלילה.

"דובר בוועדה על כך שזו עלייה קטנה של ארבעה שקלים, אך המשמעות בשביל המדינה  עשרה מיליון שקלים", אמרה רוץ' ביחס להעלאת התשלום על הביטוח, "משרד החינוך יכול לפנות אלינו ולבקש שנוציא את הכסף על זה, אבל הוא יצטרך לרדת ממקום אחר- תקציב גפ"ן, החינוך המיוחד, בניית כיתות וכולי".

טייב ביקר את ההתנהלות הכוללת של משרד החינוך ביחס לנושא: "הייתם אמורים להציג פה תוכנית חומש. בשנה שעברה מנכ"ל המשרד הבטיח שיגישו תוכנית מקצועית לוועדה, כדי שתשלומי ההורים ירדו בהדרגה עד שיתבטלו – ועד היום לא קיבלתי מהם שום דבר. תפסיקו להטיל את הטירוף הזה על ההורים".

בשבוע שעבר וועדת המחירים המליצה על העלאת מחיר ספרי הלימוד לשנת הלימודים הבאה, עלות נוספת המושתת על ההורים, אף כי אינה נחשבת מבחינה פורמלית לתשלום הורים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!