דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
28.4°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 29.9°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 25.1°צפת
  • 28.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

אמו של אלמוג מאיר ג׳אן: ״המשאלה שלי התגשמה, אבל יש 120 משפחות שעדיין מחכות״

בני משפחתו של אחד מארבעת החטופים ששוחררו במבצע בנוסייראת קיימו הצהרה לתקשורת לקראת השחרור הצפוי מבית החולים | אמו, אורית: ״לראשונה זה 8 חודשים ישנתי בלילה, לא הפסקתי לחייך מאז״ | הדוד אבירם: "מצפים שעסקת נתניהו תתממש ושכל החטופים יחזרו״

אלמוג מאיר ג'אן עם משפחתו לאחר השחרור (צילום: דובר צה"ל)
אלמוג מאיר ג'אן עם משפחתו לאחר השחרור (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

משפחתו של אלמוג מאיר ג'אן – אחד מארבעת החטופים שחולצו משבי חמאס על ידי צה״ל במבצע בנוסייראת ברצועה, קיימה היום (שני) הצהרה לתקשורת מבית החולים ״שיבא״ בתל השומר, שם מאושפז אלמוג.

"אתמול היה יום ההולדת שלי והמשאלה שלי התגשמה", אמרה בהצהרה אמו של אלמוג, אורית, שדיברה תחילה באנגלית עבור התקשורת הבינלאומית. "לא הפסקתי לחייך מאז שאלמוג חזר אליי. כל מה שאני יכולה לעשות עכשיו זה לחבק אותו. אתמול בלילה היה לי לילה ראשון של שינה מלאה אחרי שמונה חודשים".

אורית קראה לממשלה לקדם את העסקה שעל השולחן, כדי לשחרר את שאר החטופים: "משאלת יום ההולדת שלי היא שכל משפחות החטופים ירגישו כך, אני אחת מברי המזל. יש 120 משפחות חטופים שמחכות, בלי שהן יכולות לישון, בלי להפסיק לחשוב על יקיריהם בעזה".

בהמשך נשאלה האמא אורית על החוויות של אלמוג בשבי, ואמרה: "אלמוג היה שמונה חודשים בשבי. זה הרבה זמן. הוא חווה כל מיני חוויות אבל מה שאני יכולה לומר זה שהקשר שלו עם החטופים האחרים מאוד עזר לחזק את הרוח והתקווה והאמונה. החיבור והקשר שנוצר נתן להם המון כוח, וזה מה שחיזק אותם. הם לא איבדו תקווה עד שחולצו. הם כל הזמן היו בתחושה שיגיע היום הזה שהם יחזרו. אלמוג חזק וצריך לעבור דרך זה לא פשוט, לא הייתה לו זהות בשמונה חודשים האלה. לקחו לו את החירות".

"כל הזמן אמרתי 'הוא חוזר, הוא חוזר אליי'", אמרה בהתרגשות, והוסיפה שוב שיש לפעול לקידום העסקה, באמצעות לחץ על חמאס: "הדחיפות פה מאוד גבוהה. זה הזמן להחזיר את החטופים הביתה. מי שלקבורה ומי שלשיקום. הם חייבים להיות כאן עכשיו". בסיום דברם הבטיח הדוד אבירם להמשיך לפעול יחד עם מטה המשפחות, והאמא אורית הדגישה: "לא מוותרים עד שכולם חוזרים".

גם דודו של אלמוג, שב וקרא להוציא לפועל עסקה לשחרור החטופים: "120 משפחות אחרות מחכות בדיוק לרגע הזה – שאפשר לנשום. אנחנו רוצים שאותם 120 יגיעו ויחובקו על ידי משפחותיהם, ומצפים שעסקת נתניהו תתממש ושכל החטופים יחזרו". הוא הודה לכוחות הביטחון על "הביצוע המבריק" של המבצע בנוסייראת, אך הדגיש: "אנחנו מבינים שמבצע כזה לא יוכל להיות ל-120 איש. אנחנו מבקשים ממקבלי ההחלטות לקיים את התוכנית שעל השולחן ולהוציא אותה לפרק. תראו את השמחה בעם ישראל האנרגיות שהעם הזה מקבל מטורפות. אנחנו נבנה פה הכול ונעשה תיקון מטורף, רק תביאו אותם".

חטוף נוסף ששהה בשבי באותו בית בנוסייראת עם אלמוג ועם אנדריי קוזלוב וחולץ הוא שלומי זיו. היום שוחרר שלומי מבית החולים שיבא. קוזלוב ומאיר צפויים להשתחרר מחר, ונועה ארגמני, שחולצה מבית סמוך, תשוחרר מבית החולים איכילוב מחר או בצאת שבועות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!