דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
28.4°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 29.9°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 25.1°צפת
  • 28.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

ארבעת לוחמי סיירת גבעתי שנהרגו בקרב ברפיח הובאו למנוחות

סמל אלמוג שלום מקיבוץ חמדיה נטמן בהר הרצל, ואימו מאיה ספדה: ״בחג מתן תורה אני נאלצת לתת לאלוהים את בני״ | סמל יאיר לוין הובא למנוחות בקרני שומרון, וסבו ח״כ לשעבר משה פייגלין אמר: ״לדם הזה יש משמעות, נמשיך וננצח״ | אימו של סמ"ר איתן קרלסברון בהלווייתו במודיעין: ״דורשת שזה לא יהיה לשווא״ | הלוויתו של רס"ן טל פשבילסקי (שאולוב) התקיימה בגדרה עם מפגן דגלים

הלווייתו של סמל אלמוג שלום ז״ל בהר הרצל (צילום: חיים גולדברג/ פלאש90)
הלווייתו של סמל אלמוג שלום ז״ל בהר הרצל (צילום: חיים גולדברג/ פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ארבעת לוחמי סיירת גבעתי שנהרגו בקרבות ברפיח הובאו למנוחות היום (שלישי).

בני משפחה, לוחמים, חברים ואזרחים ליוו למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל את סמל אלמוג שלום, בן 19 מקיבוץ חמדיה, לוחם סיירת גבעתי. הוא הניח אחריו זוג הורים, וכן ארבעה אחים ואחיות.

אימו, מאיה, ספדה לו: "ילד יפה ואהוב שלי שמכניס אור לכל מקום. נכנסת לעזה עם אחריות לצוות שלך ונתת כמו תמיד את הנשמה. בחג מתן תורה אני נאלצת לתת לך אלוהים את הבן שלי. קיבלת את היקר לי מכל – אז שמור עליו. הוא היה תמיד מלאך".

האבא סימנטוב: ״אלמוגי שלי, חיים שלי. הגשמת חלום להגיע לסיירת גבעתי. גם שהיה קשה תמיד חייכת. דיברת איתי על קצונה ולימודים. אהבת את כל הצוות שלך. היית מוכן לוותר על ניתוח בשביל להישאר בצוות. ילד גאווה מלא נתינה עם חיוך מעלף. מילאת את האחים שלך גאווה. עכשיו אתה לוחם סיירת מלמעלה. שמור עלינו. רפואה שלמה לפצועים. אני מבטיח לך לשמור על כולם מאוחדים כמו שתמיד אהבת״.

הוריו של סמל אלמוג שלום מצדיעים מעל קברו (צילום: חיים גולדברג/ פלאש909
הוריו של סמל אלמוג שלום מצדיעים מעל קברו (צילום: חיים גולדברג/ פלאש909

סא"ל ניר בן חמו, נציג הצבא, אמר בהלוויה: "אלמוג, היית אדם עם לב רחב ונתינה. חבריך מספרים שתמיד הסתכלת על הצד החיובי. החיוך שלך יישאר איתנו תמיד. אני מתחייב בפניך שסיירת גבעתי תמשיך את משימתך עד תום. נילחם באויבנו עד הכרעתם".

בבית העלמין הצבאי במודיעין נערכה הלוויתו של סמ"ר איתן קרלסברון. איתן, בן 20, גדל והתחנך בישוב ענתות שבבנימין, היה נגן חצוצרה מוכשר שלמד באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.

בהלוויה סיפרה אימו על השיחה האחרונה ביניהם לפני שנכנס לעזה וקראה לחברי הממשלה להתעורר: "אמרת לי שאתה שוב נכנס עם החיילים שלך ואמרתי לך שהמשימה שלך זה לשוב בריא ושלם ועם החיילים שלך. אמרת לי שאתה מבין ותעשה. במשימה הזו לא עמדת איתן. אין לי מילים.

"אני רוצה שמישהו שם או יזוז הצידה או יגדל את הביצים שצריכים שיהיה להם כדי להתמודד עם הסיטואציה ועם כל השכול הזה שאנחנו עוברים. תתנערו שם. שזה לא יהיה לחינם, החיים הצעירים האלה שכל פעם נאבדים שם בעזה כי מישהו לא עושה שום אסטרטגיה. אני דורשת שזה לא יהיה לשווא, לי ולעוד הרבה אימהות שכולות".

בחלקה הצבאית בבית העלמין בקרני שומרון הובא למנוחות סמל יאיר לוין ז"ל. סבו, חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין: "וארשתיך לי בדם. לדם הזה יש משמעות. מכה את שורשינו עמוק עמוק בארץ הזו. ואנחנו ננצח. יאיר היה מנצח גדול ואנחנו נמשיך וננצח".

הלוויתו של רס"ן טל פשבילסקי (שאולוב) בן 24 מגדרה התקיימה בבית העלמין ביישובו. תושבי גדרה קיבלו את משפחתו בבית העלמין עם דגלי ישראל.

הארבעה נפלו לאחר ניסיון השתלטות על מבנה ממולכד בן 3 קומות, שחלקו קרס מפיצוץ, במסגרת פעולה משותפת עם חטיבת הנח"ל. באירוע נפצעו חמישה חיילים נוספים באורח קשה: קצין בסיירת גבעתי וארבעה לוחמים בהכשרה בסיירת גבעתי. כמו כן, לוחם נוסף נפצע באורח בינוני.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!