דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חקירות נתניהו

חקירות נתניהו / מסתבך והולך: פרטים חדשים על חקירות נתניהו נחשפו במהלך הסופ"ש

באתר החדשות News1 נחשף כי עדויות נוני מוזס במשטרה מצביעות על נתניהו כבעל "עמדת הכרעה" בחינמון 'ישראל היום' | בחדשות 2 נחשף כי מילצ'ן דיווח על "מתנות" בשווי עשרות אלפי שקלים למשפחת נתניהו | חדשות 10 חשפו כי ישנם עוד 4 אנשי עסקים שהעבירו מתנות לנתניהו מלבד מילצ'ן | לכאורה

נתניהו בכנסת, 2010  (צילום ארכיון: קובי גדעון \ פלאש 90)
נתניהו בכנסת, 2010 (צילום ארכיון: קובי גדעון \ פלאש 90)
שי ניר

ארנון מוזס, בעל השליטה בעיתון 'ידיעות אחרונות', הציג בעדויותיו האחרונות בפני חוקרי המשטרה ב'תיק 2000', מידע רב ותמלילי שיחות הקושרות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לעיתון 'ישראל היום', כך נחשף באתר החדשות News1 במהלך השבת. המידע בעל חשיבות מכיון שהעדויות שהציג מוזס, אם אכן שרירות, מנוגדות לתצהיר קודם של נתניהו כי אינו קשור לעיתון.

רה״מ בנימין נתניהו לצד ארנון ׳נוני׳ מוזס (צילום: הדס פרוש | קוקו / פלאש 90).
רה״מ בנימין נתניהו לצד ארנון ׳נוני׳ מוזס (צילום: הדס פרוש | קוקו / פלאש 90).

עוד פורסם כי אופי מעורבותו של נתניהו כולל גם שיקולי עריכה ופרסום ידיעות וכתבות הנוגעות אליו ולבני משפחתו. לטענת מוזס, לנתניהו הייתה בעיתון 'ישראל היום' "עמדת הכרעה" אסורה, להבדיל מ"עמדת השפעה" מותרת. נודע עוד, כי מוזס הוא זה שביקש להגיע לשתי עדויותיו האחרונות, כדי למסור את גירסתו בסוגיות אלה. כמו-כן הציג מוזס תמלילי שיחות או תרשומות שערכו הוא ואנשיו עם כמה גורמים, לאחר שאלה שוחחו עם נתניהו או עם גורמים מטעמו בניסיון לתווך להשגת "הודנה" בין הצדדים. מדובר במידע ממוקד שעשוי, לכאורה, לחייב את נתניהו וגורמים נוספים לחקירות נוספות, כולל לחקירה בפני הממונה על ההגבלים העסקיים, בחשד לעבירות על חוק ההגבלים העסקיים (האוסר קרטליזציה, ובמיוחד התערבות העלולה להפחית תחרות).

בערב שישי, פורסם לראשונה בחדשות ערוץ 10 כי במשטרה חושדים שלפחות ארבעה אנשי עסקים נוספים, חוץ מארנון מילצ'ן, סיפקו באופן שיטתי מתנות ותכשיטים לשרה ויאיר נתניהו. חשוב לציין, כי רעיית ראש הממשלה ובנו אינם חשודים בקבלת המתנות, כיוון שאינם נושאים משרה רשמית, אלא ניתן, אולי, ללמוד כי ישנה שיטה למשפחת נתניהו לקבלת מתנות ממקורבים. עוד נודע לחדשות 10 כי מילצ'ן עצמו, שמסר עדות במשטרה, טען כי שאל את בני הזוג נתניהו אם מותר להם לקבל מתנות. תשובתם הייתה שהיועץ המשפטי של שרה נתניהו אישר כי הדבר חוקי.

ארנון מילצ'ן (צילום ארכיון: פלאש 90)
ארנון מילצ'ן (צילום ארכיון: פלאש 90)

בחדשות 2 פורסמה עדותו של מילצ'ן במשטרה, שנחקר לצורך עדות ולא תחת אזהרה בנוגע ל'תיק 1000' העוסק בחשדות לפלילים כי משפחת נתניהו קיבלו מתנות שלא כדין. בעדותו סיפר מילצ'ן כי הסיגרים, השמפניות והתכשיטים, ניתנו במשך תקופה ארוכה ורציפה. הענקת המתנות החלה ביחסי חברות, ונמשכה ב"מתכונת ייחודית" רק לבני הזוג נתניהו. המתנות ניתנו על פי דרישה ספציפית ומפורטת – ומדובר במתנות בסכומים של מאות אלפי שקלים. בחדשות 2 סיפרו כי מילצ'ן הדגיש שהקבלות, המשמשות לחקירה, נשמרו לא כראייה – אלא כחלק מהמערך החשבונאי של ניהול כספים.

במשטרה מדגישים כי התשתית הראייתית המתגבשת נגד נתניהו נוגעת לשתי עבירות – גם קבלת טובות הנאה בהקשר של לקיחת שוחד, וגם בהקשר של הפרת אמוני,ם ומתגבשת ההערכה שתהיה המלצה להגשת כתב אישום.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "אנחנו עדים לשיטפון של הדלפות שקריות ומגמתיות שמטרתן להכפיש את ראש הממשלה ומשפחתו ולבצע הפיכה שלטונית לא בקלפי. בניגוד לנטען בהדלפה השקרית ששידרתם, מעולם לא הייתה אספקה קבועה של שום דבר ולא היו תכתיבים או דרישה מצדה של משפחת נתניהו. מה שכן היה זה מתנות הדדיות בין חברים טובים. הסיפור על מסעדת 'מול ים' לא היה ולא נברא. ואגב, מי שקבע את משך החקירות זו לא לשכת ראש הממשלה אלא אך ורק המשטרה".

בתוך כך, נחקר נתניהו במהלך יום שישיכשלוש שעות ע"י חוקרי יחידה להב 433 של משטרת ישראל, על הפרשות השונות שפורסמו שנקשרו בשמו. נתניהו צפוי להחקר פעמים נוספות במהלך הימים הקרובים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!