דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ירושלים

ירושלים / ירושלים תושבת היום, במחאה נגד מדיניות משרד האוצר כלפי העיר

לטענת העירייה, כספים רבים שהובטחו לעיר לא הועברו | במשרד האוצר טוענים להתנהלות שערורייתית וניפוח כ"א | מוסדות החינוך ישארו פתוחים - כל השאר יושבתו | בשעה 10:00 צפוייה הפגנה מול משרד האוצר

ברקת, נתניהו וכחלון (צילום: מרים אלסטר \ פלאש90)
ברקת, נתניהו וכחלון (צילום: מרים אלסטר \ פלאש90)
דוד טברסקי

היום תתקיים שביתה בירושלים. למעט מערכת החינוך, שתפעל כסדרה, כל שירותי ומוסדות העירייה יושבתו לאלתר. לשביתה שותפים ההסתדרות, ארגון ההורים וכל המינהליים הקהילתיים ברחבי העיר. לטענת העירייה, השביתה יוצאת לפועל מכיוון שתקציב העירייה לשנת 2017 טרם הועבר מהמדינה.

בשעה 8:30 צפויה להתקיים באולם מועצת העיר אסיפת מחאה של 'מטה המאבק למען ירושלים' בשיתוף כל הגורמים השובתים, ובה יפורטו המשמעויות של אי העברת התקציב לירושלים, ובינהן: פיטורי עובדים רבים, החזרת ירושלים אחורה ופגיעה קשה בשירותים הניתנים לתושבי העיר. בשעה 10:00 צפויה להתקיים צעדה והפגנה של עובדי ותושבי ירושלים מול ישיבת הממשלה.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת (הליכוד), פנה לשר האוצר, משה כחלון (כולנו), להתערב באופן מיידי בהעברת התקציב לירושלים, "בירת ישראל עומדת בפני משבר חמור, שעלול להביא לקריסה כללית של השירותים בה." יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל הוסיף, "בעקבות הודעת הנהלת העירייה כי תאלץ לפטר מאות עובדים בשל העדר התקציב שמשרד האוצר ממאן להעביר, החלטנו בהסתדרות מרחב ירושלים להיאבק בחומרה נגד הניסיון לפטר עובדים ונגייס למאבק את כל וועדי העובדים בירושלים".

יו"ר ארגון ההורים פז כהן ציין כי "3,600 כיתות חסרות בעיר, תכנית ציל"ה ותכניות נוספות לא מתוקצבות וההורים משלמים מכיסם על השירות שאמור להיות ממומן מכספי המדינה."

בחודשים האחרונים, לאחר מו"מ בין עיריית ירושלים לבין משרד האוצר, הסכים שר האוצר כי מענק הבירה לירושלים יעמוד בשנה זו על 800 מיליון שקלים. לטענת עיריית ירושלים, הסכום לא הועבר עד עכשיו. כמו כן, טרם אושר המתווה העירוני לבניית 1,000 כיתות לימוד הכרחיות לתלמידי העיר. בתחקיר שערך הכתב עקיבא וייס לתאגיד השידור הציבורי – 'כאן' ופורסם שבוע שעבר, התגלה שהעירייה מתכוונת לפנות לבנקים ולבקש הלוואה של כמילארד שקלים, כשמירב ההוצאות צפויות להיות מושקעות בבניית כיתות לימוד.

משרד האוצר הוציא תגובה המגנה בתוקף את השביתה: "משרד האוצר רואה בחומרה רבה את השביתה הפראית והמיותרת על גבם של תושבי העיר ירושלים ואת איומי הסרק המיותרים, לפיטורי עובדים, שיפגעו בתושבי העיר ובעובדי העירייה." ע"פ המשרד, עיריית ירושלים עשתה מספר הלכים אשר הובילו אותה למצב בו היא נמצאת, ובין היתר מאשים אותה בניפוח כוח האדם, באי גבייתה ארנונה וכניסה לחובות גדולים.

עוד נמסר מהמשרד, "למרות התנהלות העירייה, הממשלה מסייעת לעיר ירושלים במיליארדי ש״ח. ובין היתר השקיעה בתוכניות התחבורה העומדות על 20 מיליארד ש"ח בכבישים והסעת המונים, אישור תכניות פיתוח כלכלי בתיאום עם העירייה בהיקף של 2.5 מיליארד ש״ח והעברת חצי מיליארד ש״ח למימון אגפי העירייה ופעולותיה ובשנת 2016.

ע"פ משרד האוצר, במסגרת הדיונים על מענק הבירה לשנת 2017, הובהר לעיריית ירושלים כי הסיוע התקציבי המיוחד לעיר, שהוכר על ידי משרד האוצר, יעמוד על סך של 525 מלש"ח.

העירייה לא נשארה חייבת, והאשימה את משרד האוצר בהסתרת עובדות מהציבור, ובינהן: פטורים מארנונה בהיקיפים של 700 מיליון שקלים שהממשלה נתנה ומחייבת את העירייה להכיר בהם, כוח אדם מועט בקרב עובדי העירייה ביחס לעיריית ת"א, תקציב שירותים נמוך יותר משאר הערים ועוד.

"בזמן שכל שאר הערים הנתמכות על ידי המדינה מקבלות מענקי איזון מהמדינה, נקבע בחוק כי ירושלים זכאית למענק בירה אותו מונע השנה האוצר מירושלים משיקולים זרים. בניגוד לשקרי האוצר, בכל  תקופתו של ברקת אין כל גרעונות לעיריית ירושלים והיא אף זוכה בפרסים ממשרד הפנים על ניהולה הפיננסי התקין ומתנהלת בשקיפות מלאה", נמסר מהעירייה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!