דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ג'ון הרט

פרידה / סר ג'ון הרט, השחקן הבריטי המוערך, הלך לעולמו

הרט נפטר ממחלת הסרטן, לאחר התמודדות של שנתיים. הרט זכור לקהל הישראלי בעיקר בתפקידו שובה הלב כמספר הסיפורים בסדרה "סיפורי עמים". יהי זכרו ברוך

ג'ון הרט ואשתו (צילום ארכיון: Twocoms / Shutterstock)
ג'ון הרט ואשתו (צילום ארכיון: Twocoms / Shutterstock)
יאיר ויטמן
יאיר ויטמן
עורך ניו- מדיה
צרו קשר עם המערכת:

בערב שישי הלך לעולמו השחקן הבריטי סר ג'ון הרט (John Hurt) והוא בן 77. הרט נאבק בשנותיו האחרונות במחלת הסרטן ולצד מאבקו המשיך לעבוד ואף השלים את חלקו בצילומי הסרט "ג'קי" המוקרן בימים אלה בארץ.

הרט היה ילד מתבודד, וכבן לכומר אנגליקני, נאסר עליו, למרבה האירוניה, ללכת לקולנוע, על אף שזה היה ממש סמוך לביתו. לעומת זאת, הוריו עודדו אותו ללכת למחזות בתיאטרון, ובסופו של דבר, לאחר שבגיל 12 עבר עם משפחתו מעיירת הכורים בה גדל לגרימסבי, עיר נמל גדולה במזרח אנגליה, נרשם לבי"ס לאומנות, ומשנכשל בהשגת מלגת לימודים נוספת לביה"ס, נרשם ללימודי משחק.

הרט כמר אוליבנדר בסדרת הסרטים המצליחה 'הארי פוטר':

קריירת המשחק המקרית של הרט כללה מספר לא מבוטל של הופעות בתפקידים ראשיים ובתפקידי משנה בסרטים ובסדרות טלוויזיה ביניהן כקליגולה, קיסר רומא, בסדרה "אני קלאודיוס" (1976), כאסיר בכלא טורקי בסרט "אקספרס של חצות" (1978) וכג'ון מריק, "איש הפיל", בסרט הנושא שם זה (1980). על תפקידיו ב"אקספרס של חצות" וב"איש הפיל" היה מועמד לאוסקר ועל תפקידו ב"אקספרס של חצות" אף זכה בגלובוס הזהב.

הרט בתפקידו הזכור כ"איש הפיל" לצידם של אנטוני הופקינס והאנה גורדון

עוד זכור הרט בתפקידים כמו ווינסטון סמית', גיבור הסרט "1984" שיצא באותה השנה וכיצרן השרביטים גאריק אוליבנדר בסדרת סרטי "הארי פוטר". אך אולי תפקידו הזכור ביותר לציבור בישראל הוא כמספר הסיפורים בסדרת הקאלט "סיפורי עמים" ששודרה בישראל בשנות ה-90, והתבססה על סיפורי האחים גרים ואגדות עמים נוספות. בסידרה שבה הרט את לב הקהל, כשלצדו כלבו החמוד (אך הציני) הפליא לספר את הסיפורים, באופן שהפיח בהם חיים, אולי אף יותר מהדמויות המקסימות של ג'ים הנסון, שליוו את הגיבורים בשר-ודם.

הרט היה נשוי 4 פעמים והותיר אחריו 2 ילדים מנישואיו השלישיים. בשנת 2015 אובחן כחולה בסרטן הלבלב על כך סיפר לירחון הבריטי Radio Times "אינני יכול לומר כי אני מוטרד מהיותי בן-תמותה, אולם אדם אינו יכול להגיע לגילי מבלי להרהר בה מעט. כולנו כאן כדי להעביר את הזמן".

ניפרד מהרט עם הפרק הראשון מתוך הסידרה "סיפורי עמים":

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!