דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

מאבק בסחר בנשים / הממשלה תתמוך בניתוק קווי טלפון המפרסמים זנות

על פי הצעות חוק של חברות הכנסת מירב מיכאלי ויוליה מלינובסקי, המשטרה תוסמך לנתק קווי טלפון שיודפסו על כרטיסים לפרסום זנות. ח"כ מיכאלי: "הכרטיסים האלה מגלגלים תעשיית ניצול חמור של נשים בזנות"

כרטיסים לפרסום זנות המפוזרים ברחוב (צילום: דבר ראשון).
כרטיסים לפרסום זנות המפוזרים ברחוב (צילום: דבר ראשון).

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) שתי הצעות חוק לניתוק קווי טלפון שמספריהם מודפסים על כרטיסי ביקור לשירותי מין הפזורים ברחובות הערים השונות. הצעות החוק, שהוגשו על ידי חברות הכנסת מירב מיכאלי (המחנה הציוני) ויוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) מבקשות לפגוע בחוליה משמעותית בשרשרת הסחר בנשים – הפרסום.

בדברי ההסבר להצעת החוק של ח"כ מיכאלי נכתב כי על אף שחוק העונשין אוסר על פרסום זנות, "אין בחוק די כלים מידיים ואפקטיביים להתמודד עם הפרסום המאסיבי המתקיים במרחב הציבורי במרכזי הערים בישראל." בנוסף מצוין כי "בעוד שבאמצעי התקשורת הממוסדים קיימת אכיפה של האיסור על פרסום זנות, כמעט ולא קיימת אכיפה בכל הנוגע לפרסומים המודפסים עצמאית על ידי המבקשים לשדל לזנות".

על פי ההצעות, למשטרה תינתן הסמכות להורות על ניתוק קו טלפון שנמצא כי הוא מופיע ב"פרסום אסור" (פרסום של זנות) באופן מיידי, ולהאריך את הניתוק באישור שופט. למנוי או למחזיק בקו תישלח התראה על הכוונה לחסום את מספר הטלפון, ותינתן לו זכות שימוע.

ח"כ מרב מיכאלי אמרה כי "הכרטיסים האלה מטנפים את הרחובות, מטנפים לנו את הנשמה, גורמים לילדות וילדים לראות נשים כחפץ ובעיקר – מגלגלים תעשיה של ניצול חמור של נשים בזנות. יש לנו עוד הרבה מה לעשות, בעיקר בעבודת שיקום של הנשים הללו והחזרתן לחברה כנשים משוקמות, כי אף אחת כששאלו אותה 'מה היא רוצה להיות כשתהיה גדולה?' לא ענתה שהיא רוצה להיות זונה."

ח"כ יוליה מלינובסקי אמרה כי ״כחלק מהמאבק המתמשך שלי בהפצת הכרטיסים המפרסמים שירותי מין, אני מקדמת שתי הצעות חוק המבקשות לצמצם ככל הניתן את התופעה של פרסום שירותי מין על גבי פליירים וכרטיסים רבים שמפוזרים על המדרכות והרכבים בערים שונות ברחבי הארץ וחשופים לעיני הילדים של כולנו. זה מזעזע שהבת הקטנה שלי, שתחביבה הוא איסוף כרטיסי פרסום המשמשים אותה למשחקי קלפים, צריכה לחזור עם כרטיסים מסוג זה הביתה משום שהם נראים לה יפים וצבעוניים. לכשעצמה, התופעה של שירותי מין בתשלום היא פסולה ומזעזעת וצריך בכל דרך להילחם בהפצתה. שילוב של חסימת קווי הטלפון המפורסמים על גבי כרטיסים וכן קנסות בסך של 1500 ש״ח לכרטיסים המונחים על גבי המכוניות, יובילו לצמצום ניכר בתופעה משום שלא יהיה משתלם כלכלית לפרסם שירותי מין על גבי פליירים וכרטיסים״.

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), יו"ר ועדת המשנה למאבק בזנות וסחר בנשים, בירכה על אישור החוק. "כרטיסי הזנות הם מהביטויים המובהקים והמכוערים להיצף התופעה ולקלות הבלתי נסבלת בה מפורסמים שירותי זנות במרחב הציבורי. מדובר בתעשיית פרסום שכולה שקר ואחיזת עיניים באשר לפניה האמיתיות של תופעה שכולה שיעבוד, אלימות וניצול. רחובות תל אביב מוצפים בכרטיסים הללו, ונחשפים אליהם אלפי אנשים מדי יום לרבות קטינים. מעבר לאיסור החוקי שבקושי נאכף, הדבר גם מנגיש מאוד את צריכת הזנות והופך אותה לטריוויאלית ולגיטימית. ניתוק מספרי הטלפון הוא מרכיב חשוב נוסף בתהליך שיסייע בהרתעה ובנקיון המרחב הציבורי מהתופעה המכוערת הזו. אני מברכת את חברותיי היוזמות, ח"כ מיכאלי ומלינובסקי, ומשוכנעת שזהו רק צעד ראשון במאבק הכולל למיגור התופעה בערוצים השונים: באכיפה, בחינוך מודעות, ובשיקום ובסיוע."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!