דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אליפות אפריקה לכדורגל / מצרים וגאנה בחצי הגמר, יחד עם בורקינה פאסו וקמרון

עם קישור אפקטיבי והגנה מברזל ניצחה גאנה את קונגו 2:1 | המצרים ממשיכים לשמור על רשת נקייה וגברו על מרוקו 1:0

(צילום: סוכנות AP).
(צילום: סוכנות AP).
אור גואטה

תמונת העולות לרבע הגמר באליפות אפריקה תמה ונשלמה, כאשר אמש שוחקו שתי ההתמודדויות המסקרנות במיוחד בין גאנה הקשוחה להפתעת הטורניר הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ובמשחק המאוחר יותר קיבלנו קרב על טהרת צפון אפריקה בין "אריות האטלס" ממרוקו ל"פרעונים" ממצרים.

ר"ד קונגו (פול-ז'וזה מ'פוקו, 68') – גאנה (ג'ורדן אייו, 63', אנדרה אייו 78') 2-1

לאצטדיון סטאד ד'אויים החצי מלא, הגיעו אוהדי שתי הנבחרות כדי לצפות במשחק יצרי מאוד שלצערם לא התעלה לרמה גבוהה במיוחד. הפתעת הטורניר עד כה – הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו קיוותה להמשיך לדהור לעבר חצי הגמר אך מולה התייצבה נבחרת גאנה הקשוחה שלא תכננה ללכת הביתה בשלב הזה של הטורניר.

בדקות הראשונות של המשחק נראה היה שחניכיו של אברהם גרנט הגיעו כדי להבקיע מהר, אך מספר נסיונות שלהם לחדירה לרחבה ולבעיטה נבלמו ע"י ההגנה החזקה של הקונגולזים. בדקה ה-8 מבוקאני הקונגולזי בעט יפה מתוך הרחבה אך הכדור חלף ליד הקורה של ראזאק. לאחר כדורגל מבולבל ומספר עבירות מיותרות משני הצדדים, ג'ורדן איינאו הגנאי קיבל כדור בדקה ה-22 ועבר יפה שני שחקנים, אך לפני שהספיק לבעוט, הכדור הורחק לקרן, שהוא עצמו הרים, אך ההגנה הרחיקה את הכדור. מן העבר השני, 4 דקות אחר כך ג'וניור קבנאנגה הגיע למצב מצויין מול השוער הגנאי, אך בעט ברשלנות ליציעים. בהמשך המחצית החלשה הזו שתי הנבחרות ניסו להיכנס לרחבות של יריבותיהן, אך נבלמו פעם אחר פעם על ידי ההגנות החזקות של המאמנים הזהירים, והשחקנים ירדו לחדרי ההלבשה בלי יותר מדי אירועים משמעותיים מאחוריהם במחצית הראשונה.

גם המחצית השנייה נפתחה בלחץ מצדם של הכוכבים השחורים, כשאנדרה אייו קיבל כדור מצוין על סף הרחבה, אך בעט למרכז השער, כדור שמטאמפי קלט בקלות. בדקה ה-52 נזדקק נדומבה מובלה הקונגולזי לטיפול רפואי אחרי תיקול שלא זכה לכרטיס. מספר ניסיונות של קבנאנגה ומ'פוקו נבלמו ע"י ההגנה הגנאית החזקה, עד שהעניינים התחממו ומובארכ ווקאסו קיבל את הכרטיס הצהוב הראשון של הגנאים אחרי תיקול אגרסיבי בצד ימין. הקונגולזים לא יצאו נקיים לאחר שמספר תיקולים לא אחראיים של מוטאמבלה (שהורחק במשחק הראשון נגד מרוקו) ושל טיסראנד זכו לכרטיסים צהובים אף הם.

בדקה ה-63 ג'ורדן אייו ניצל כדור תועה של ההגנה הקונגולזית, חדר במהירות לרחבה ושלח כדור מצויין בחצי גובה לפינה השמאלית של מטאמפי חסר האונים. 1:0 לגאנה.

https://twitter.com/10Meastro/status/825756010203713536

בדקה ה-68 הנמרים ניצלו את העובדה ששחקני גאנה מתווכחים עם השופט אחרי עבירה מפוקפקת שנתן לקונגולזים ומסרו לפול-ז'וזה מ'פוקו, שהתקדם לנקודה נוחה במרחק 30 מטרים מהשער ושלח פצצה לחיבורים של ראזאק ההמום. שוויון לא-מחמיא של הקונגולזים. 1:1.

https://twitter.com/10Meastro/status/825757182134202368

4 דקות לאחר מכן דניאל אמארטיי סופג כרטיס צהוב לאחר שתיקל מאחור שחקן קונגולזי. בדקה ה-78 לומאסילה מוטאמבלה ניסה לעצור את כריסטיאן אפטסו שניסה להגיע לכדור ברחבה, ספק תיקל וספק מעד עליו, ואף דרך בטעות על רגלו של אנדרה אייו שנשאר עם הנעל מאחוריו. לשופט מאיי סיישל לא היה ספק אלא לשרוק לפנדל, אותו בעט אנדרה אייו עצמו היטב לפינה הימנית, וקבע את תוצאת המשחק. 2:1 לגאנה ואברהם גרנט.

בדקות שלאחר מכן פלורנט איבנג' ביצע שלושה חילופים התקפיים במיוחד, כאשר הוציא את מובלה, מולומבה ומ'פוקו העייפים, והכניס 2 חלוצים וקשר התקפי: בוקילה,  באקומבו ובולינגי. אך גם אלה לא עזרו מול ההגנה החזקה של גאנה, כאשר באקומבו הצליח להחמיץ שלוש הזדמנויות בתוך הרחבה, שתיים מהן כשהוא לבדו מול השוער. גם קבנאנגה המוכשר לא הצליח לעזור לנבחרתו להשוות, והנמרים נשלחו הביתה.

מצטיין המשחק: אנדרה אייו (גאנה, 27)

קשרה בן ה-27 של ווסטהאם ונבחרת גאנה היה הכוח המוביל של הנבחרת, קבע את תוצאת המשחק ויצר את רוב האיומים על השער של מטאמפי. ניכר שגרנט למד את הנבחרת היריבה והדריך את הקשר החכם שלו לפרוץ את ההגנה של איבנג' בכל דרך אפשרית. גם ברגעים "עייפים" יותר של המשחק, אייו הוביל את רוב ההתקפות ויצר נסיונות רבים בעצמו.

 

מרוקו – מצרים (מוחמד קהארבה, 87') – 1:0

לאצטדיון סנט גנטיל הגיעו רק כ-7,000 צופים, מרביתם לא מהמדינות המשחקות, כדי לחזות בקרב הגדול של צפון אפריקה. מרוקו הגיעה עם רעב גדול לשערים, אחרי שהתברר שבוחאדוז, שנפצע במשחק הקודם, יכול לשחק. מנגד, הנבחרת המצרית ששמרה על שער נקי למעלה מ-450 דקות, מגיעה למשחק עם הגנה שטרם הצליחה להיפרץ בטורניר הזה והשוער אל חדרי, התופעה בן ה-44.

המשחק התחיל בצורה אגרסיבית בתיקולים הדדיים רבים מצד שתי הקבוצות, עד שבדקה ה-9 תיקול חריף של טארק חאמד זיכה את המצרי להיות הראשון שנשלף לטובתו הכרטיס הצהוב. בדקה ה-15 קיבל טרזגה המצרי כדור רוחב מצויין שההגנה המרוקאית מפספסת ובעט מ-7 מטרים אלכסונית אל הידיים של מוניר מוחמדי. המשך המחצית היה בשליטה של המרוקאים, שהגיעו למספר הזדמנויות שלא ראויות לציון, אך לאחת שכמעט העלתה אותם ליתרון כשכדור רוחב מצויין מגיע לסאייס, אך שחקנה המוכשר של וולבס האנגלית נגח כדור שמלטף את המשקוף מהכיוון הלא נכון.

המשחק המשיך בצורה אגרסיבית מאוד עם תיקולים משני הצדדים, עד שבדקה ה-42 מרוואן מוחסן המצרי נכנע לפציעה העיקשת בברכו, ובדמעות פינה את מקומו בחוד לאחמד חסן.

המחצית השנייה נפתחה בלחץ של "אריות האטלס", אך פרט לנגיחה חלשה של בנעטיה לידיים של אל-חדרי לא היוותה איום משמעותי. בדקה ה-49 אל-סעיד ניצל טעות של הקישור של מרוקו ושלח במספרת כדור ממחצית המגרש למוחמד סלאח, שהתגבר על בוסאופה, חדר לרחבה ובעט חזק כדור שמוניר הדף בקלות. המשחק נמשך בקצב מצוין כאשר חילופי מסירות בין פאג'ר לדיראר הסתיימו בכדור רוחב מצוין שנעצר רגע לפני שהגיע לבוחאדוז. הלחץ המרוקאי נמשך כשבוסאופה בעט מ-30 מטרים בעיטה מפתיעה שננעצה במשקוף, ובהתקפת ההמשך סאייס העביר כדור מצויין לבוחאדוז בתוך הרחבה, אך האחרון בעט כדור שחלף סנטימטרים מהקורה של אל-חדרי. כדורי רוחב נמוכים של דיראר לבוחאדוז, שלא היה מספיק חד, היו מחזה שהלך וחזר על עצמו. באחת ההזדמנויות, בדקה ה-68, בוחאדוז התרומם לכדור יחד עם שני מגינים, בכדור שכמעט הסתיים בשער עצמי של חיג'אזי המצרי. בדקה ה-77 סלאח קיבל כדור עומק קשתי מבריק מכדור חופשי ובעט מ-10 מטרים מהאוויר כדור שהשוער מוניר היה ערני אליו ועצר שער בטוח. בדקות שלאחר מכן מרוקו המשיכה בלחץ על שערו של אל-חדרי, שהדף כמעט כל כדור שהגיע לרחבה שלו.

בדקה ה-87 קרן של המצרים הגיעה לקשר מחמוד קאחרבה שניצל ערבוביה ברחבה ובעיטת וולה דחק מקרוב פנימה. 1:0 למצרים.

מרוקו ניסתה לחזור עם התקפות מימין עם דיראר ומשמאל עם בוסאופה, אך גם כניסתם של החלוצים עליואי ואל-כדורי לא הצליחה לחדור את ההגנה המעובה של קופר ונבחרת מצרים, ששומרת על שער נקי כבר 6 משחקים בינלאומיים ולא ספגה אף שער בטורניר.

 

מצטיין המשחק: עיסאם אל-חדרי (44, מצרים)

ההשוואה שלו לבופון היא בלתי נמנעת, והעובדה שקיבל בחזרה את אפודת השוער הראשון לאחר שהשניים הראשונים נפצעו, ואף קיבל את סרט הקפטן, מעידה בדיוק על האופי של נבחרת מצרים ועל הסיבה לבחירתו של שוערה של ואדי דגלה המצרית לשחקן המצטיין של הערב. הוא לא נדרש ליותר מדי הצלות הירואיות, ככל הנראה בגלל שידע למנוע את נחיצותן עוד לפני שהגיעו לשערו. את רוב הכדורים שהגיעו לרחבה אגרף או הרחיק, והפך את הכישרון הרב של ההתקפה המרוקאית לחסר ערך.

בחצי הגמר ייפגשו:

מצרים – בורקינה פאסו (יום רביעי ב21:00 שעון ישראל)

גאנה – קמרון (יום חמישי ב21:00 שעון ישראל)

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!