דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי ט"ז באלול תשפ"ד 19.09.24
28.8°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.8°תל אביב
  • 27.5°חיפה
  • 29.3°אשדוד
  • 30.0°באר שבע
  • 35.9°אילת
  • 31.6°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 29.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

הרשויות בדרום קוריאה מנסות להבין מה גרם לשריפה במפעל שבה מתו 23 עובדים

מומחים לזיהוי פלילי סרקו את הריסות מפעל הסוללות שבו פרצה השבוע השריפה | רוב העובדים שנהרגו הם מהגרי עבודה מסין | דרום קוריאה נאבקת עשורים בגישות חברתיות המעדיפות קידמה כלכלית ונוחות על בטיחות

כבאים ושוטרים מנסים לכבות את השריפה במפעל הבטריות בדרום קוריאה, 25 ביוני 2024 (צילום: AP Photo/Lee Jin-man)
כבאים ושוטרים מנסים לכבות את השריפה במפעל הבטריות בדרום קוריאה, 25 ביוני 2024 (צילום: AP Photo/Lee Jin-man)

מומחים לזיהוי פלילי וגורמים נוספים סרקו את הריסותיו של מפעל ליד בירת דרום קוריאה, כדי למצוא את הסיבה לשריפה שבה נהרגו 23 עובדים, רובם מהגרי עבודה סינים. זו הייתה אחת השריפות הקטלניות ביותר במדינה מזה שנים.

יותר מ-100 אנשים עבדו במפעל שבעיר הוואסונג, הדרומית במעט מסיאול, כשהשריפה פרצה בו ביום שני בבוקר. מצלמות האבטחה הראו עשן אופף את אתר העבודה בקומה השנייה של המפעל, זמן קצר לאחר שזוהו ניצוצות מאתר שבו אוחסנו סוללות ליתיום, כך אמרו גורמי כיבוי אש.

מותו של עובד אחד נקבע בבית חולים, ועובדי כיבוי אש הוציאו 21 גופות מהמפעל בזו אחר זו מאוחר יותר ביום שני. גופה נוספת נמצאה ביום שלישי. 18 מהקורבנות היו סינים, שניים דרום קוריאנים ואחד מלאוס. אזרחותם של שני ההרוגים האחרים טרם אומתה בזמן פרסום הכתבה.

חברי השירות הפורנזי הלאומי של דרום קוריאה בזירת האירוע (צילום: AP Photo/Lee Jin-man)
חברי השירות הפורנזי הלאומי של דרום קוריאה בזירת האירוע (צילום: AP Photo/Lee Jin-man)

סינים רבים, חלקם ממוצא קוריאני, היגרו לדרום קוריאה כדי למצוא עבודה, מאז שסין ודרום קוריאה כוננו קשרים דיפלומטיים ב-1992. כמו מהגרי עבודה אחרים ממדינות דרום מזרח אסיה, הם עובדים לעתים קרובות במפעלים, אתרי בנייה ומסעדות, ועוסקים במה שמכונה עבודות "קשות, מסוכנות ומלוכלכות" שמהן נמנעים הדרום קוריאנים האמידים יותר.

גורמי ממשל בתחום הבטיחות אמרו שיבדקו אם היו תקלות בטיחות שגרמו לשריפה. דרום קוריאה התקשתה במשך עשורים במאמציה לשפר את תקני הבטיחות, ולשנות גישות רווחות בחברה הרואות בבטיחות כמשנית ביחס לקידמה כלכלית ולנוחות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!