דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מכללת לוינסקי לחינוך

יחסי עבודה / עזבו את ההסתדרות הלאומית והצטרפו לכללית: "לא היה לנו גב"

עובדי הסגל המנהלי והטכני במכללת לויסנקי לחינוך עברו מההסתדרות הלאומית להסתדרות הכללית, לאחר שלטענתם ה"לאומית" לא הגנו על זכויותיהם | יושבת ראש הוועד: "הם רק עצרו אותנו וביקשו שקט" | ההסתדרות הלאומית: "זכותו של כל עובד ועובדת לבחור מיהו ארגון העובדים שלו"

מכללת לוינסקי (צילום: ערן כהן, ויקימדיה קומונס).
מכללת לוינסקי (צילום: ערן כהן, ויקימדיה קומונס).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בתחילת החודש שלחה ההסתדרות הכללית להנהלת מכללת לוינסקי לחינוך הודעה על יציגותה בקרב עובדי הסגל המנהלי והטכני, אשר היו עד עתה מאוגדים במסגרת ההסתדרות הלאומית. ברקע המעבר – פיטורי יו"ר הועד הקודם, ובלימת צעדים ארגוניים שוועד העובדים ביקש לנקוט.

"היינו בלאומית כשבע שנים, מאז ההסכם הראשון. עד לפני שנה הכל היה בסדר. בשנה האחרונה התחיל להתדרדר", אמרה ל'דבר ראשון" מלי אפק, יושבת ראש ועד הפעולה של ההסתדרות, ובעברה חברת ועד בהסתדרות הלאומית. "לא הרגשנו שיש לנו גב, והרגשנו שההסתדרות הלאומית, תקרא לזה עושה יד אחת או מייצגת את ההנהלה, זה היינו הך. כוועד רצינו לעשות דברים כאלה ואחרים – סכסוך עבודה, שביתה, הפגנה – הם רק עצרו אותנו וביקשו שנשמור על שקט תעסוקתי, ולא נתנו לנו לעשות את מה שרצינו, למרות שהייתה לנו האפשרות, והיו לנו הסיבות לעשות זאת".

 

לדבריה, הקש ששבר את גב הגמל היה פיטורי יו"ר ועד העובדים מטעם ההסתדרות הלאומית. חברות הוועד התעדכנו על השימוע שנערך לו רק בדיעבד, "בהסכם הקיבוצי רשום מהלכים שעושים, בהסתדרות הלאומית לא עשו אפילו אותם – אם זה סכסוך עבודה ברגע שיו"ר ועד מקבל מכתב כזה, אם זה לבוא לוועדה פריטטית. באתי ואמרתי אם מפטרים את יו"ר הוועד, אני מרגישה שאף אחד לא שומר עלי. יש גבול." לדבריה, לאחר פיטורי היו"ר, לא קיבלה אפק כל פניה באשר להמשך הסדרת יחסי העבודה במכללה, זאת נוכח סיומו המתקרב של ההסכם הקיבוצי הנוכחי.

"שלחנו ללאומית מכתב התפטרות מהחברות אצלם. הם קיבלו את המכתב ואישרו לנו זאת", מבהירה אפק. "הלכנו לפגישה בהסתדרות הכללית, עשינו כנס עובדים שבו יו"ר ועד העובדים היוצא נפרד מהעובדים וסיפר לעובדים את מה שקרה. העובדים היו בשוק, ותוך שעה החתמנו מעל 70 עובדים לעבור להסתדרות הכללית."

לשאלת 'דבר ראשון' מה בין המעבר של עובדי הסגל המנהלי והטכני במכללת לוינסקי להסתדרות הכללית, וקרב היציגות המתנהל בימים אלה בנמל אשדוד השיבה אפק, "כל מקרה הוא לגופו, ואי אפשר לעשות הכללות. אני לא אומרת שאם הם היו עוברים ללאומית היה להם יותר טוב או פחות טוב. אני לא עושה השוואות בכלל, ואני שמחה ובטוחה שבהסתדרות הכללית יעמדו מאחורי, ויעזרו לי בכל מה שאני צריכה, בגלל זה אני שם."

מההסתדרות הלאומית נמסר כי "ההסתדרות הלאומית הינה ארגון עובדים המכבד את חבריו. בשנת 2017, זכותו של כל עובד ועובדת לבחור מיהו ארגון העובדים שלו. חופש הבחירה של העובד הינו בבסיס הקשר שבין הארגון לחברים בו".

ממכללת לוינסקי לחינוך נמסר כי הליך משפטי בין ההסתדרות הלאומית להסתדרות הכללית בנוגע לקביעת הגורם המייצג את עובדי המינהל במכללה, מתקיים בבית הדין הארצי לעבודה. "המכללה, כמעסיק, איננה צד בהתדיינות המשפטית והעובדים הם שיקבעו מי ייצג אותם", הבהירו. עם זאת ציינו כ,י "לא היו הפרות של הסכם העבודה במכללה. יו"ר ועד הסגל המנהלי פוטר מסיבות אשר אינן קשורות לכהונתו בוועד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!