דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אליפות אפריקה בכדורגל

אליפות אפריקה בכדורגל / חצי הגמר באפריקה: מצרים ניצחה את בורקינה פאסו בפנדלים

שתי הנבחרות ההגנתיות בטורניר סיימו את ההארכה בתיקו 1:1 והלכו לבעיטות עונשין שהסתיימו ב-3:4 למצרים | הניסיון, השקט והרצון הבלתי נגמר לנצח דוחפים את קפטן מצרים אל חאדירי ואת נבחרת מצרים קדימה

שחקני מצרים חוגגים לאחר הניצחון בפנדלים 4-3 על בורקינה פאסו (צילום: AP).
שחקני מצרים חוגגים לאחר הניצחון בפנדלים 4-3 על בורקינה פאסו (צילום: AP).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מצרים (מוחמד סאלח 67) – בורניקה פאסו (אריסטידה באנסה 73') 1:1 (4:3 בפנדלים לזכות מצרים)

חצי הגמר הראשון מאחורינו. איצטדיון סטאד ד'אויים בגבון התמלא באופן חלקי מאוד, לאחר שהתברר שהקהל המקומי ידע מה צפוי לו. במשחק נפגשו שתי קבוצות ההגנה החזקות בטורניר: מצרים, שעדיין לא ספגה שער בטורניר, ובורקינה פאסו שספגה 2 שערים ממצבים נייחים ישירים מפנדל ומבעיטה ישירה על קו הרחבה. שתי הנבחרות הציגו לראווה את שני השוערים המצטיינים של הטורניר, קופי בן ה20 מבורקינה פאסו ואל חאדרי בן ה44, השחקן המבוגר בטורניר מנבחרת מצרים. למרות שליטה מוחלטת של בורניקה פאסו, עם 61 אחוז החזקת כדור ו-10 בעיטות למסגרת אל מול 3 של המצרים, ניצחו הפרעונים בפדנלים. המשחק הסתיים 4:3 בפנדלים, אחרי תיקו 1:1 בזמן החוקי. מצרים עולה לגמר בעזרת השחקן המצטיין גם הערב, שוערה הבלתי נגמר איסאם אל חדארי בן ה44, שהציג יכולת אדירה בשער ועצר 2 פנדלים בדו קרב.

מחצית ראשונה

המשחק נפתח בגישושים ראשונים. בדקה ה-8 הזדמנות ראשונה לבוריקנה פאסו. הדיפה לא טובה של אל חאדירי מגיעה לבלאטי טורה, אשר בועט מתוך הרחבה וזוכה להדיפה נהדרת של אל חאדרי. בדקה ה-15 באנסה מבורקינה פאסו מקבל כדור 25 מטר מהשער, מחפש למי למסור וכשאינו מוצא בועט מחוץ למסגרת. בדקה ה-16 התקפה רצינית ראשונה של מצרים, ובעיטה מצויינת של מוחמד חאסן חומקת ליד הקורה. נבחרת בורקינה פאסו משתלטת לגמרי על המשחק עם 65 אחוז החזקת כדור ואיום מתמיד על השער המצרי. אריסטידה באנסה משתלט על הכדור עם הגב לשער, מקפיץ לעצמו ובועט מספרת לאחור. ביצוע יפה אך לא מדויק. בדקה ה-38 מצרים מתקיפה בפעם השניה את השער, כדור שמגיע למוחמד קחארבה 25 מטר מהשער. כובש השער מול מרוקו שהעלה את הפרעונים לחצי הגמר מנסה את כוחו מרחוק. הכדור קופץ על הדשא ומטעה את הרווה קופי הצעיר שמתקשה לקלוט את הכדור. מוחמד סאלח מגיע לכדור החוזר אך בועט אותו מחוץ למסגרת מזווית קשה.

מחצית שניה

המחצית השניה נפתחת באותה המגמה כמו המחצית הראשונה. בורקינה פאסו שולטת במגרש אך לא מצליחה לכבוש. בדקה 47 הזדמנות נהדרת לבורקינה פאסו. ברטנארד טראורה בועט בעיטה חופשית 20 מטר אלכסונית לשער, עוברת את החומה אבל אלחאדירי נמצא במקום והודף לקרן. בדקה ה-67 1:0 למצרים. הטכטיקה של מאמן מצרים הקטור קופר עובדת! בורקינה פאסו שולטת במגרש אבל המצרים כובשים. קירחבה מקבל את הכדור עם הגב לשער, משחרר קטנה אחורה למוחמד סאלח והכוכב המצרי מסובב את הכדור לחיבורים של הרווה קופי, שער נהדר לכוכב המצרי. בורקינה פאסו לא מוותרת וממשיכה לתקוף את השער המצרי ובדקה ה73 בא על שכרה. קאבורה מעלה כדור נהדר לתוך הרחבה לבאנסה, שמשתלט על הכדור בחזה ובועט מהאוויר.

 

הפעם לאל חאדירי לא נשאר סיכוי – 1:1 מוצדק. בדקה ה-81 הזדמנות מצויינת לבורקינה פאסו כאשר עבירה נעשת על נקולמה הפעלתן. אבל באוטה בועט חלש, 20 מטר מהשער ואל חאדירי לא מתקשה לקלוט. בדקה ה-92 הזדמנות אחרונה של בורקינה פאסו לנצח את המשחק: ביאברה בועט מתוך הרחבה אבל אל חאדירי בזינוק נהדר הודף לקרן. הולכים להארכה.

הארכה

המשחק בהארכה הפך להיות משחק חד צדדי לגמרי. מצרים שמרה בקנאות על השער. גם בורקינה פאסו לא לקחה סיכון והעבירה את הכדורים מההגנה ל3 החלוצים שניסו את כוחם מול חומה בצורה של  8 שחקני ההגנה של מצרים. בדקה ה-97 נקולמה עושה דאבל פאס עם ברטנארד טראורה אך נעצר ברחבה ע"י שחקני ההגנה המצרים. שתי הנבחרות מורידות הילוך ויוצאות להתקפות מתפרצות לא יעילות מול הגנות צפופות. הן לא רוצות לקחת סיכונים ומשחקות הגנה על בטוח, הרבה יותר חשוב לא לספוג שער בהערכה מאשר להכריע ולנצח את המשחק. בדקה ה-107 בורקינה פאסו מנסה לכבוש את שער הניצחון היקר. היא תוקפת עם 3 חלוצים מול ההגנה הצפופה של מצרים, הכדור שוב מגיע לנאקולמה שבועט מהאוויר מחוץ למסגרת. בדקה 117 הזדמנות אחרונה במשחק: נקולמה, מי אם לא הוא, מוכשל מחוץ לרחבה. את הבעיטה החופשית לוקח אלן טראורה, אך מבזבז את ההזדמנות בבעיטה שנהדפת מהחומה.

פנדלים

0:0 אל סעיד בועט ימינה מדויק אך חלש והרווה קופי הודף נהדר

1:0 אלן טראורה בועט למרכז השער

1:1 סוביהי פננקה למרכז ומשווה לזכות מצרים

2:1 דיאברה בועט לפינה הימנית

2:2 הגאזי בועט לרשת העליונה

3:2 יאגו בועט לפינה

3:3 סאלח בבעיטה מושלמת משווה את התוצאה

3:3 הרווה קופי השוער מחמיץ מול אל חאדירי

4:3 מצרים עושה מהפך. וארדה כובש

4:3 ברטנארד טראורה ניגש לבעיטה האחרונה, בועט אך אל חדירי המצויין שוב הודף!!! מצרים בגמר!

 

המצטיין: איסאם אל חדארי

מה עוד אפשר להגיד על הקפטן הבלתי נגמר של מצרים. פשוט מדהים, הוא כבר בן 44, הוא כבר לא חד כמו פעם. אבל הניסיון, השקט והרצון הבלתי נגמר לנצח דוחפים אותו ואת נבחרת מצרים קדימה. שלוש עצירות נהדרות במהלך המשחק ועוד שני פנדלים קריטים במהלך בעיטות ההכרעה. עכשיו רק נשאר לו לזכות באליפות חמישית  עם מצרים, נתראה בגמר.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!