מעסיקים, מנהלי חטיבות, עובדים ועובדות יקרים,
הקרן לביטוח הדדי מספקת את אחת מההטבות החשובות המוצעות לעובדי מדינה, והחל מאפריל השנה היא מנוהלת על ידי מר רן קופל, המשמש גם כסמנכ"ל החברה לניהול קרן ההשתלמות לעובדי המדינה.
הקרן, אשר הוקמה ב-1969 ואושרה ברשם החברות כחברה בערבון מוגבל ב-1978, מאפשרת לכל עובד בשנתו הראשונה להצטרף בפרמיה נמוכה ושווה לכל נפש בגובה 20 שקלים. את הקרן הקימה ומנהלת הסתדרות עובדי המדינה בישראל. חברים בקרן עובדי המדינה וגמלאיה, וכן עובדי תאגידים וחברות ממשלתיות כגון בזק, "כאן" – תאגיד השידור הישראלי, רפאל, רכבת ישראל ועוד.
מטרתה של הקרן לתמוך בעובדי המדינה, בגמלאיה ובמשפחותיהם בשעת צרה ובעת משבר:
- סיוע מיידי במענקים (107,910 שקלים צמוד למדד) במקרים של פטירה או נכות לעובדי המדינה.
- סיוע מיידי לאלמן/ת גמלאי/ת: מענק פטירה בגובה 35,970 שקלים צמוד למדד
- נכון ליולי 2024.
כל עובד חדש יידע על הקרן ויוכל להצטרף אליה
עם כניסתו לתפקיד הבהיר המנכ"ל החדש רן קופל כי לא די במספר העמיתים הנוכחי בקרן וכי בכוונתו לפעול ולאתר עובדים חדשים הזכאים לביטוח הדדי ולצרפם, כמו גם לבצע מהלך שיווקי שבאמצעותו כל עובד חדש יידע על הקרן ויוכל להצטרף אליה גם באופן מקוון, קל ונוח. כמי שמשמש כבר שנים מנהל החברה לניהול קרן ההשתלמות, מודע קופל להזדמנויות ולאתגרים העומדים בפניו, אולם בראש ובראשונה הוא מציב לעצמו שתי מטרות על: התייעלות וצמיחה.
הדרך להשגת מטרות אלו, כך הוא מאמין, עוברות דרך שימוש בניסיונו בקרן ההשתלמות, ביכולות הניהוליות שרכש וכמובן בצוות של קרן ההשתלמויות ובצוות של הקרן לביטוח הדדי. העתקת הניסיון, הפלטפורמה בכלל והכלים הניהוליים והשיווקיים בפרט מהחברה לניהול קרן ההשתלמות לקרן הביטוח ההדדי תאפשר להעצים את האחרונה ולהופכה לכזו המספקת מענה יעיל ושימושי ליותר עובדים, ביותר מחלקות וארגונים ובכל רחבי הארץ.
מעסיקים, מנהלי החטיבות ועובדים, האם אתם עמיתים בקרן לביטוח ההדדי? זו הטבה שאין שנייה לה וההצטרפות אפשרית רק בשנת ההעסקה הראשונה!
משימות מאתגרות, פתרונות סינרגטיים
המשימות אשר נגזרו מההזדמנות לניהול משותף של הקרן והביטוח ההדדי מאתגרות במיוחד, מציין קופל ומונה חלק מהן:
- העתקת משרדי קרן הביטוח ההדדי ממרכז העיר לגבעת שאול, ליד מקום מושבה של קרן ההשתלמות לעובדי המדינה. המעבר נובע כמובן מהצורך לגבש צוות ניהול משותף, לצד ניהול משותף של המנכ"ל קופל, ושל הצורך בהטמעת תהליכי עבודה המחייב קרבה גאוגרפית. המעבר המאתגר – אשר כלל העברת תקשורת, חשמל ודואר – התבצע באפריל 2024, ובמהלכו הכשירו את משרדי הקרן לביטוח הדדי ליד משרדי קרן ההשתלמות לעובדי המדינה ברחוב בית הדפוס בגבעת שאול.
- גיבוש צוות ניהולי משותף לשתי הקרנות. נוסף על ניהול שתי הקרנות, גם מנהלות השכר, שירות הלקוחות והשיווק יספקו שירות לשתי הקרנות, ועורכת דין מתחום האכיפה והגבייה בקרן ההשתלמות תשמש גם מזכירת הדירקטוריון של הביטוח ההדדי. גיבוש הצוות המשותף מחייב גם את שימור העובדות הוותיקות של קרן הביטוח ההדדי אשר צברו ידע וניסיון בהבנת התהליכים והכרה מעמיקה של המערכות והמעסיקים.
- הטמעת תהליכי עבודה בין שתי הקרנות. מההזדמנות הארגונית שנוצרה עולות גם הזדמנויות רבות למיצוי תהליכי העבודה והיכולות במיוחד בכל הנוגע לקרן הביטוח. "מה שטוב לקרן ההשתלמות טוב גם לביטוח ההדדי", אומר קופל, ומדגיש כי יבוצעו ההתאמות הנדרשות, אולם ייעשה המקסימום להשתמש בפלטפורמות קיימות אשר שוכללו בקרן ההשתלמות במהלך השנים לטובת קרן הביטוח ההדדי.
- התאמה מחשובית ומיצוי מערכות כפוף לפיתוח ולאפיון הרלוונטיים ל-2024. המערכות המחשוביות החדשות של קרן הביטוח ההדדי יותאמו ייעודית לטיפול בעמיתים כולל הפקדות, תביעות ומענקים והתהליכים יהפכו לפשוטים, ממוקדים וקצרים.
- הסדרת הגבייה מהעמיתים (דרך מעסיקים). "אני מאמין שבאמצעות הטמעת מהלכים פשוטים, הגבייה יכולה גם היא להפוך פשוטה וקלה לכל הצדדים", אומר קופל ומדגיש את הצורך בהיכרות עם המערכת, שיתוף פעולה והרבה מודעות ליתרונות הקרן ולחשיבות ההצטרפות במועד.
- פורטל עמיתים. החזון של קופל אינו מסתיים בשירות. כדי להתייעל הוא בטוח שיש צורך, ואפילו חובה, להפוך את ההתקשרות של העמית והקרן לדיגיטלית, ולפיכך אין מניעה מיצירת פורטל שירותי וחדשני יותר לעמיתים, בדיוק כפי שרווח בחברות ביטוח, בקופות חולים ובגופים מודרניים אחרים. התוצאה: שיפור השירות, צמצום שיחות הטלפון למוקד והתייעלות.
- הקפדה על חדשנות ועדכון המוצר הביטוחי והתאמתו לתקופה במגוון היבטים.
- חשיפה מעמיקה של הקרן לעובדים, למעסיקים, למנהלים ולדרגי ביניים. הקרן – אשר נמצאת בבעלות מלאה של ההסתדרות – פועלת לטובת העובדים, וככזו, כך מאמין המנכ"ל החדש, על כל הגורמים הרלוונטיים להכיר את המוצר ולהבין את יתרונות הביטוח וההטבות הניתנים לעובדים.
בעוד שנה מהיום צופה המנכ"ל החדש ביטוח הדדי אינטראקטיבי, מונגש, שירותי ומעל הכול – כזה שיציע מוצר המותאם לרוח התקופה בכל היבט. על גבי פלטפורמה חדשנית זו, כך הוא מאמין, ניתן יהיה לפתח את הקרן למקומות נוספים, הן באופן עצמאי והן בשותפות עם חברות וארגונים אחרים.