דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אליפות אפריקה בכדורגל / הפתעת הטורניר, בורקינה פאסו, במקום השלישי. גרנט סיים עם אכזבה

שער מדהים בדקה -89' קבע את התוצאה לטובת בורקינה פאסו הצנועה | גאנה, הנבחרת של המאמן הישראלי גרנט, שהייתה מועמדת לזכייה בטורניר, סיימה ללא כלום | היום בערב הגמר הגדול: קמרון מול מצרים

שחקני בורקינה פאסו במהלך משחק חצי גמר גביע אפריקה 2017 (צילום: AP)
שחקני בורקינה פאסו במהלך משחק חצי גמר גביע אפריקה 2017 (צילום: AP)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בורקינה פאסו (89' אלן טראורה)  – גאנה 0:1

המשחק היוקרתי על המקום השלישי בטורניר, הפגיש את נבחרת גאנה המאוכזבת שהייתה מעדיפה להאריך את שהותה בגבון ביום נוסף ומולה את בורקינה פאסו, אחת מהנבחרות המרעננות של הטורניר שמתחה את מצרים בחצי הגמר עד הפנדלים.

שתי הנבחרות עלו למשחק בפור-זנטי'ל בהרכבים משניים מחשש לפצוע את השחקנים החשובים שמשתוקקים לחזור ולשחק בקבוצות האם שלהם באירופה ולהתמקד במאבקי הליגה.

מהלך המשחק

אברהם גרנט החליט להשאיר שחקנים רבים וחשובים על הספסל כמו אנדרה אייו, כריסטיאן אטסו והשוער הראשון ראזק ברימה, דבר שהצביע על החשיבות המועטה שייחס למשחק הזה.

למרות ההרכב המשני של  "הכוכבים השחורים", פתיחת המשחק הייתה שייכת להם ועד הדקה ה30 רוב ההזדמנויות במשחק התרחשו במחצית המגרש של "הסוסים" מבורקינה פאסו.

בפתיחת המחצית השניה הגיע ההזדמנות הראשונה המסוכנת לבורקינה פאסו כשאלן טראורה החמיץ מצב ודאי לשער כשנעצר בידי השוער המחליף רישארד אופורי.

אברהם גרנט לא רצה להיגרר להארכה במשחק והחליט להוסיף עוד קצת מחץ בהתקפה, אז הוא הכניס עד הדקה ה78 את אסמואה ג'יאן, אנדראה אייו וכריסטיאן אטסו.

אלא שאז דווקא הסוסים נראו רעבים יותר לניצחון והחלו לתקוף ללא הרף מרגליהם של ביאלה וטראורה.

כאשר כבר היה נראה שהמשחק הולך להארכה משמימה, נשרקה בדקה ה89 בעיטה חופשית מ25 מטרים אלכסונית מהשער לטובת בורקינה פאסו, את הבעיטה ניגש לבעוט השחקן המוכשר אלן טראורה שכבר סיכן לא אחת השער במהלך המשחק, הגנאים העמידו חומה מרובת שחקנים, אבל טראורה לא התרגש וסובב את הכדור בגאוניות נדירה היישר לפינה הימנית של השוער רישארד אופורי שזינק טוב אבל לא היה יכול להציל כדור מדויק ועצמתי כל כך. 0:1 לבורקינה פאסו.

https://twitter.com/STV_DZ/status/827988668275109890

הגנאים ההמומים לא ציפו לשער הזה, הם החלו לתקוף במרץ וכמעט השוו בדקה ה-92 מרגליו של דניאל אמרטי שכמעט וסידר הארכה, אבל רק כמעט.

בסיום, ניצחון מתוק לבורקינה פאסו שמסיימת במקום ה-3 בטורניר וראויה להרבה מחמאות על רוח הלחימה שהפגינה לכל אורכו.

אברהם גרנט נפרד מאימון נבחרת גאנה ללא תואר גביע אפריקה לאומות ועם עוד הפסד כואב שלא ציפה לו, דווקא אחרי טורניר לא רע בכלל של נבחרתו עד לשלב חצי הגמר.

 

שחקן מצטיין: איברהים באלטי טורה (22, בוריקנה פוסו)

קשרה של בורקינה פאסו, שמשחק גם באומוניה ניקוסיה הקפריסאית, ניהל את המשחק בצורה שקטה ובטוחה ממרכז המגרש וכמה מסירות שלו הובילו למצבים מסוכנים של טראורה ונאקולמה שידעו לתרגם אותם להזדמנויות לשערים.

https://twitter.com/mahara_dz/status/827984896173932545

משחק הגמר

היום תינעל בגבון אליפות אפריקה 2017 וההתרגשות בשיאה לקראת משחק הגמר הגדול שיערך 21:00 (שעון ישראל) באיצטדיון הסטאד דה אימיטייה לעיניי 35,000 צופים בו יתמודדו "האריות" מקמרון מול "הפרעונים" ממצרים בקרב הענקיות על ראשות היבשת.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!