דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט' בתמוז תשפ"ו 24.06.26
28.4°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 27.7°חיפה
  • 28.5°אשדוד
  • 32.8°באר שבע
  • 38.0°אילת
  • 33.5°טבריה
  • 28.5°צפת
  • 29.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

נירה שרעבי, שבעלה יוסי נרצח בשבי חמאס: "לא נפסיק להילחם על זכותך להיטמן באדמת ישראל"

שרעבי אמרה את הדברים בעצרת משותפת לקיבוצים ניר עוז ובארי, שנערכה בשכונת כרמי גת, בה מתגוררים חלק מהמפונים מהעוטף | בתו של שרעבי, אופיר: "למבוגרים קשה לעכל, אז איך אני בגיל 15 אמורה להבין אותם?"

יובל, נירה ואופיר שרעבי (צילום: דוברות קיבוץ בארי)
יובל, נירה ואופיר שרעבי. "מציאות שאי אפשר לדמיין" (צילום: דוברות קיבוץ בארי)
אורן דגן

בעצרת משותפת לקיבוצים ניר עוז ובארי, שנערכה בשכונת כרמי גת בקריית גת, נשאו דברים נירה שרעבי ובנותיה יובל ואופיר, ששכלו את הבעל והאב יוסי שנחטף לעזה, וגופתו עדיין מוחזקת בידי חמאס. הגיס והדוד, אלי שרעבי, עדיין חטוף בעזה. הגיסה והדודה והאחייניות ובנות הדוד, ליאן, נויה ויהל, נרצחו ב-7 באוקטובר. בנוסף, המשפחה איבדה את האחיין עידן הרמן ובת זוגו עדן במסיבת הנובה.

מפגינים למען שחרור החטופים בכרמי גת (צילום: דוברות קיבוץ בארי)
מפגינים למען שחרור החטופים בכרמי גת (צילום: דוברות קיבוץ בארי)

נירה הציגה את עצמה ואמרה: "אני נירה שרעבי מבארי. אני מי שהתעוררה בבוקר 7 באוקטובר בביתה עם כל המשפחה, וסיימה את 7 באוקטובר עם בורות עצומים בלב. אני מי שנלחמת עבור החזרת בעלי, יוסי, משבי חמאס. אני מי שבעלה האהוב כל כך, נרצח בשבי החמאס, ביום ה-97 לסיוט הזה. אני מי שנלחמת גם על החזרתו של אלי, אחיו של יוסי, משבי חמאס. אני מי שאיבדה את אשתו של אלי, ליאן, ואת שתי בנותיהן המתוקות, נויה ויהל, זכרן לברכה. אני מי שאחיינה, עידן הרמן וחברתו עדן, נרצחו בנובה. אני מי שביתה עלה בלהבות. אני מי שמגדלת את יובל, אופיר ואורן בתוך מציאות שאי אפשר לדמיין. אני מי שנוסעת מפגישה, להרצאה, לפאנל, לעצרת. אני מי שכוחותיה אוזלים בסוף היום אך מתחדשים למחרת, כי אין אפשרות אחרת.

"יוסי שלי, אתה ראוי ללוויה. ראוי למקום מנוחה. ראוי לנוכחות שלנו סביבך. ראוי למילים האוהבות שייכתבו על מצבתך. אתה חסר לנו בכל נשימה, וחשוב לי שתדע שאנחנו ממשיכות את הדרך שלך – מאוחדות, אוהבות, ותמיד אחת עבור השנייה. לא נפסיק להילחם יחד על זכותך להיטמן באדמת ישראל".

אופיר שרעבי בת ה-15, בתו האמצעית של יוסי ז"ל, ואחייניתו של אלי שרעבי שנחטף גם הוא מקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר: "קרו וקורים מסביבנו כל כך הרבה דברים שאפילו למבוגרים קשה לעכל, אז איך אני בגיל 15 אמורה להבין אותם? אני לא אצליח להמשיך בחיים שלי עד שיחזירו לכאן את אבא שלי ואת אלי".

יובל שרעבי (18), בתו הבכורה של יוסי: "דור העתיד דורש עתיד, ולא יהיה פה עתיד ערכי, אנושי וישראלי בלי שמחזירים את החטופים והחטופות כולם".

עירית פאוקר, מנחת העצרת שאביה גדעון נרצח ב-7 באוקטובר: "משבוע לשבוע מתגוון וגדל הקהל שמגיע לכאן. יותר ויותר חלקים בחברה הישראלית איתנו בדרישה נחרצת – עסקה עכשיו! מגיעים אנשים מקריית גת, מהסביבה, מהציונות הדתית, מתנחלים מגוש עציון. אנחנו מודים לכם מאד שאתם איתנו".

חיים ילין, תושב בארי וראש מועצת אשכול לשעבר, אמר בעצרת: "המאבק על צביון מדינת ישראל הוא לא בין ימין לשמאל, ולא בין חילונים לדתיים, גם לא בין עדות ולא בין פריפריה למרכז. המאבק הוא בין ערכים לבין פוליטיקה. בין לכידות חברתית של עם ישראל לפילוג שימיט אסון על מדינת ישראל. אנחנו נלחמים על שחרור החטופים, כי החלק החסר שלנו, של העם שלנו, של הקהילה שלנו, של החברה הישראלית כולה, נמצא בעזה, ואנחנו לא נפסיק עד שכולם כולם ישובו הביתה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!