
לפחות 17 מפגינים נעצרו היום (רביעי) במחאות נגד גיוס חרדים המתקיימות בשעות אלו במספר מוקדים בגליל התחתון, בהם מול לשכת הגיוס טבריה ובסיס מחו"ה אלון. מוחים העמידו מחסומי אבנים מול מספר בסיסי צה"ל, והבעירו אש סמוך לבסיס אחד לפחות.
מאות מאנשי הפלג הירושלמי, ומקבוצות המזוהות כ"אנשי היישוב הישן", השתתפו במחאות. הן פרצו על רקע צו ראשון שנשלח לדברי המוחים ל-120 נערים חרדים מהצפון, שנדרשו להתייצב בלשכת הגיוס טבריה. במודעה הקוראת לצאת להפגנה נכתב: "מלחמת קיום בטבריה […] גוזרי הגזירות ממששים לנו את הדופק לראות האם חלילה נעצור [….] האם חלילה נפקיר את תושבי הצפון, האם חלילה נלך איתם לפשרות […] את תושבתנו נשמיע ברעש גדול, נעמוד בפרץ ונילחם בעוז כהוראת רבותינו".
המפגינים היו בדרך ללשכת הגיוס בטבריה, אך נעצרו בחלק מהדרכים לעיר. עשרות מפגינים ירדו מההסעה ליד בסיס מחו"ה אלון, ובמחאה מול הבסיס חסמו את אחד מצירי הגישה אליו, והציתו אש סמוך לגדר. המפגינים התעמתו עם השוטרים שמחוץ לבסיס, קראו קריאות נגדם ונגד צה"ל והשליכו חפצים לעברם ולעבר חיילי צה"ל שבתוך הבסיס.
המחאה מגיעה לאחר שני ימי המחאה הרצופים שהתקיימו בשבוע שעבר סמוך ללשכת הגיוס תל השומר, בהם נעצרו עשרות מפגינים, מהם אחדים שפרצו לבסיס. המחאה ממומנת מכספי תרומות, ובשבועות האחרונים שמה לה למטרה לתפוס מקום מרכזי בסדר היום של הציבור החרדי, בדגש על נערים ספרדים.
בפלג הירושלמי טוענים כי ללשכת הגיוס טבריה נקראו כמאה ועשרים בחורים חרדים מהצפון להתייצב לצו ראשון, וכי מהם רק בודדים התייצבו.
מצה"ל נמסר: "12 מלש"בים שזומנו לתהליכי צו ראשון מהמגזר החרדי הגיעו היום ללשכות הגיוס. הללו השלימו את כלל התהליכים הנדרשים לקראת גיוס. ליום זה זומנו 90 מלש״בים מהמגזר החרדי. מי מביניהם שלא התייצב ייקרא בשנית למלא את חובתו. צווים אלו יצאו כחלק מהפעימה הראשונה לשלישון הנוכחי. צה"ל ימשיך לפעול בהתאם להחלטת הדרג המדיני ובהתאם לחוק".


