דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיפה

בעקבות חשיפת 'דבר ראשון' / ניצחון לתושבי חיפה: קנסות חנייה שניתנו לאחרונה שלא כדין יבוטלו

כפי שנחשף ב'דבר ראשון' - עיריית חיפה המשיכה לקנוס נהגים שחנו בכחול-לבן מבלי לשלם במדחן, למרות שהפסיקה לתקן מדחנים מקולקלים | בעקבות שאילתה שהגיש חבר מועצה אמר ראש העיר יונה יהב: "מי שחטף דוח שלא כדין, נבטל לו"

דו"ח חניה בחיפה בוטל (צילום וגרפיקה: דבר ראשון).
דו"ח חניה בחיפה בוטל (צילום וגרפיקה: דבר ראשון).
מיכל רוזן

עיריית חיפה תבטל דוחות חנייה שניתנו שלא כדין, כך הצהיר אמש (שלישי) ראש העיר חיפה, יונה יהב. אתמול בערב בישיבת מועצת העיר, הגיש יו"ר סיעת הירוקים של חיפה, אביהו האן, שאילתה בזו הלשון – "מדוע עיריית חיפה מטילה קנסות חניה על תושבים בהליך החלפת המדחנים?". ראש עיריית חיפה, עו"ד יונה יהב, הגיב במהירות לשאילתה ואמר, "קודם כל אתה צודק, ואני מנחה את היועצת המשפטית שמי שיפנה אלינו בחודשיים הקרובים שחטף דוח שלא כדין, נבטל לו".

לפני חודש נחשף לראשונה ב'דבר ראשון' כי מדחני החנייה בעיר חיפה אינם פועלים, אך למרות שלתושבים רבים לא היה כיצד לשלם, קיבלו הפקחים הוראה להמשיך בגבייה ובחלוקת דוחות. הפסקת פעילותם של המדחנים נעשתה בעקבות החלטה כי יש לשדרג את המדחנים המיושנים במדחנים חדשים, אשר יאפשרו גם תשלום באשראי ולא רק במזומן. במסגרת התהליך הופסק השירות של חברת אורפרק אשר הפעילה את המדחנים בני 17 השנים וחברת ר.ס. תעשיות זכתה במכרז להפעלת המדחנים המשודרגים.

פקח חניה, אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).
פקח חניה, אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).

לדברי האן, במהלך החודש החולף פנו אליו תושבים רבים אשר קיבלו דוח חניה על סך 100 שקלים לאחר שחנו בכחול לבן, למרות שלא היה באפשרותם לשלם בעבור החניה. בעקבות קביעתו של ראש עיריית חיפה אמר האן ל'דבר ראשון': "מלכתחילה עיריית חיפה לא היתה צריכה להטיל קנסות חניה על תושבי חיפה שאין באמצעותם יכולות דיגיטליות, כדוגמת פנגו, לשלם עבור החניה. טוב עשה ראש העיר יונה יהב שנענה לדרישתי לבטל את דוחות החניה לכל אזרח שיפנה לעירייה, בתקופה של החודשיים שבהם המדחנים לא פעלו. אני שמח שהשאילתה שהגשתי תביא לביטול דוחות החניה למאות ואלפי תושבים שנענשו שלא בצדק".

יש להדגיש, כי ביטול הקנסות ייעשה ככל הנראה באופן אינדיבדואלי, ולא גורף, כלומר יהיה צריך להוכיח כי אכן חנית כחוק אך לא היה באפשרותך לשלם, בשל הפגם במדחנים.

כאשר שאל האן מה בנוגע לפיצויים המגיעים לעירייה על פי המכרז בו זכתה 'ר.ס. תעשיות' בשל האיחור בלוחות הזמנים בהעמדת מערך המדחנים החדש, נענה כי בשל הליך משפטי בו הוגשה בקשה לצו ביניים ליישום המכרז הוסכם בין העירייה ל'ר.ס. תעשיות' כי עד פסיקת בית המשפט יש לחכות, וכי לא יספרו ימי האיחור. במקביל לתהליך פירוק המדחנים הישנים שהחל לפני מספר ימים, מספר מנכ"ל העירייה, גדי מרגלית, התחיל תהליך התקנת המדחנים החדשים בעיר. עד כה הותקנו כבר 43 מדחנים, ועד תחילת אפריל יושלם ההליך בכל רחבי העיר. עוד הוסיף מנכ"ל העירייה כי ההכנסות בגביה עבור חניה באמצעות מדחנים עומדות על פחות מ10% מסך הכנסות הגביה, שבעיקרן נשענות על האפליקציות הסלולריות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!