דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / חתימת צו ההרחבה שישפר את תנאי העבודה של אלפי עו"סים

צפו במעמד החתימה על צו הרחבה שיחיל תנאי עבודה משופרים על כ-7,000 עובדים סוציאליים בגופים הנותנים שירות למדינה. המהלך הוא חלק מיישום הסכם בין ההסתדרות למדינה לצמצום תופעת עובדי הקבלן

ח"כ חיים כץ, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. צילום ארכיון: פלאש 90
ח"כ חיים כץ, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. צילום ארכיון: פלאש 90

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, צפוי לחתום היום (ראשון) על צו ההרחבה שיצמיד את תנאי העובדים הסוציאליים המועסקים באמצעות עמותות, לתנאים הנהוגים בשלטוןן המקומי ובמשרד הרווחה. זאת,כחלק מיישום ההסכם לצמצום תבניות העסקה פוגעניות בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון.

הצו שייחתם היום יחייב את כל המעסיקים, בגופים שמתוקצבים על ידי המדינה, להשוות את תנאיהם של העובדים הסוציאליים לתנאים המעוגנים בהסכמים הקיבוציים במגזר הציבורי. התנאים יושוו בכל הפרמטרים, לרבות: תוספות שכר, מענקים חד-פעמיים, ימי חופשה ומחלה, ביגוד והבראה, גמל וקרן השתלמות.

בטקס החתימה על צו ההרחבה, ישתתפו שר העבודה והרווחה חיים כץ, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שר האוצר משה כחלון ויו"ר איגוד העובדים הסוציאליים צפרא דוויק.

המהלך צפוי לשפר באופן ניכר את תנאי העסקתם של כ-7,000 עובדים סוציאליים, המועסקים בעמותות ובחברות פרטיות שמספקות שירותים למשרדי הממשלה. תנאי עובדים אלו יושוו לתנאי העובדים הסוציאליים המועסקים ברשויות המקומיות ובמשרד הרווחה בכל הפרמטרים שמעוגנים בהסכמים קיבוציים, לרבות תוספות שכר, מענקים חד-פעמיים, ימי חופשה ומחלה, ביגוד והבראה, גמל וקרן השתלמות.

מחאת העובדים הסוציאליים מחוץ למשרד ראש הממשלה ב-2011 (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90).
מחאת העובדים הסוציאליים מחוץ למשרד ראש הממשלה ב-2011 (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90).

חתימתו של שר העבודה והרווחה כץ על הצו תרחיב למעלה מ-40 הסכמים קיבוציים שהסדירו את זכויות העובדים הסוציאליים המועסקים בשלטון המקומי ובמשרד הרווחה, ותחיל אותם על כל אוכלוסיית העובדים הסוציאליים שתקניהם מתוקצבים כיום על ידי המדינה.

מדובר במהלך תקדימי היות ועד היום הורחבו במסגרת צווי הרחבה רק הסכמים אשר נחתמו במגזר הפרטי והורחבו לכלל המשק, כולל המגזר הציבורי. זו הפעם הראשונה מזה 34 שנים בה צפוי לצאת צו הרחבה המכיל את הוראות ההסכמים במגזר הציבורי על חברות ועמותות, ולמעשה מעקר את ההיגיון הכלכלי של הפרטת השירותים כאמצעי לתשלום שכר נמוך יותר לעובדים.

לפי נתוני משרדי הממשלה השונים ישנם כ-2,000 מפעילים, במיקור חוץ, של שירותים חברתיים בסכום של כ-9.3 מיליארד ש"ח. בתהליך של מספר שנים הפריטה המדינה את מרבית שירותי הרווחה בישראל ועל פי נתוני הלמ"ס כ-70% מאותם שירותים מופעלים על ידי מיקור חוץ. על פי הדוח, חלקה של המדינה בשירותי הרווחה המוענקים בישראל הוא נמוך, ועומד על פחות מ-30%. עמותות אחראיות על 40% משירותי הרווחה בישראל וגופים עסקיים אחראיים על 30% מהשירותים הנותרים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!