דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורסל

גביע המדינה בכדורסל / יש סופר קלאסיקו ישראלי בגמר הגביע: מכבי ת"א מול הפועל י-ם

חצי הגמר: לאחר משחק מותח גברה מכבי ת"א על מכבי אשדוד/באר טוביה בתוצאה 89:95 | הפועל י-ם ניצחה במשחק הגנתי את הפועל חולון בתוצאה 59:68 | ביום חמישי ייפגשו שתי המנצחות בגמר

אמארה סטודמייר ושחקני מכבי תל אביב (צילום: פלאש 90, לירון מולדובן, פלאש 90).
אמארה סטודמייר ושחקני מכבי תל אביב (צילום: פלאש 90, לירון מולדובן, פלאש 90).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

משחקי חצי גמר הגביע בכדורסל התקיימו אמש (שני) ובסיומם הובטח שנקבל בגמר את ה'סופר קלאסיקו' של הכדורסל הישראלי. בגמר שיתקיים ביום חמישי ישחקו הפועל ירושלים מול מכבי תל אביב. מכבי תל אביב גברה על מכבי אשדוד/באר טוביה בתוצאה 89:95 לאחר משחק מותח, ואילו הפועל ירושלים ניצחה במשחק מאוד הגנתי את הפועל חולון העיקשת 59:68.

מכבי ת"א 95 – מכבי אשדוד/באר טוביה 89

במשחק הראשון שהתקיים אמש ניצחה מכבי תל אביב את יריבתה מכבי אשדוד. מכבי ת"א הובילה במשך רוב המשחק ושמרה על פער קטן מאשדוד, אך קבוצתו של המאמן מאיר טפירו הוכיחה בגרות ולא נשברה לאורך המשחק. שחקניה הישראלים של אשדוד הראו ניצוצות כדורסל נהדר ואופי. במכבי תל אביב הצטיינו ויקטור ראד (22 נק') ודי ג'יי סיילי (17 נק') עם מספר קליעות קריטיות.

מכבי תל אביב פתחה טוב יותר את המשחק בעזרת שלוש שלשות של גיא פניני שהעלה אותה ליתרון 17:10 במהלך הרבע הראשון. ברבע השני המשיכה מכבי את הלחץ על אשדוד ובעזרת הגנה מצויינת, עשתה ריצת 11-1 ועלתה ליתרון 13 נק', אך אשדוד, בעזרת ג'ק כהן בהתקפה ויפתח זיו בהגנה התחילה לחזור למשחק ולנגוס את הפער. שתי שלשות של נואלס פטרסון הורידו את היתרון של מכבי רק לשלוש נקודות (45-42). אשדוד ניצלה את הרפיון בהגנה והרבתה להכניס את הכדורים לגבוהים שלה בצבע. בצד הצהוב אייברסון התקשה במשחק ומי שתפקד לרב כסנטר הקבוצה הוא איתי שגיב כאשר מכבי ת"א עברה לשחק סמול בול.

תוצאת המחצית 49-44 לזכות מכבי ת"א

המחצית השניה נפתחה כהמשך ישיר של המחצית הראשונה. אשדוד רדפה אחרי מכבי ת"א ולא הצליחה להשיג אותה והרבתה להכניס כדורים פנימה. בחמש הדקות הראשונות של המחצית שתי הקבוצות הציגו משחק התקפה לא טוב. תוצאת המחצית: 6:6.

אשדוד עבדה והצליחה להוציא מאייברסון עבירה רביעית, אך לא הצליחה לנצל את היתרון בצבע ואת ניהול המשחק הרע של מכבי ת"א. לקראת סוף הרבע ויקור ראד חזר למשחק והעיר את קבוצתו. שלשה ודאנק העלו את היתרון ל-7 נקודות והאנרגיות חזרו למשחק. בסיום הרבע השלישי: 69:61 לזכות מכבי.

הרבע הרביעי היה כולו חסר הגנות. בשני הצדדים התקיפו את הסל בטירוף כאשר אצל מכבי ת"א די ג'יי סיילי לקח פיקוד. מהצד השני נואלס צלף תוך שתי דקות שלוש שלשלות ושמר את אשדוד במשחק. ראד וסילי המשיכו לצלוף מכל מקום ולהגנת הדרומיים לא היה מענה מולם, עם שלשה נוספת מעלים את היתרון ל-79:70. מאיר טפירו לא וויתר וניסה להעיר את השחקנים שלו ואת הקהל האשדודי, אך כוכב העבר של הפועל ירושלים לא הסתפק בזה ופנה לעבר אוהדי הפועל ירושלים שהתחילו להתמקם באולם לקראת המשחק השני בערב, שיעזרו בעידוד נגד היריבה המשותפת מכבי ת"א. 20 שניות לסיום יואינג מאשדוד החטיא מהעונשין, ומקל בשתי פעולות טובות, סיים את המשחק עם ניצחון תל אביבי 95:89. מכבי תל אביב בגמר בניסיון לזכות בגביע שמונה פעמים ברציפות.

מכבי תא: ויקטור ראד 22, ד'יגיי סיילי 17, גל מקל וגיא פניני 13

מכבי אשדוד/באר טוביה: ג'קי קרמייקל 20, פרסטון נואלס 17, ג'ייק כהן 15, צ'ייס סיימון 13

מאמן מכבי ת"א איינרס בגאצקיס התייחס בסיום המשחק “למה אתם חושבים שאנחנו פייבוריטים? בגמר זה יהיה -50500. זה משחק אחד. לא ביצענו את מה שדיברנו עליו, שזה בעיקר ריבאונד התקפה, בו אשדוד אחת הקבוצות הטובות בליגה".

הפועל ירושלים 68- הפועל חולון 59

בתום משחק דרמטי והגנות חזקות ניצחה הפועל ירושלים מול הקהל הביתי את הפועל חולון המצוינת. הפועל ירושלים פתחה את המשחק מצוין ונהנתה מהמשך התקופה הנהדרת של אמרה סטודמאייר שהראה לכולנו זיכרונות נשכחים מתקופת הנבא שלו עם שמירה מצוינת ושליטה התקפית מוחלטת מתחת לסל. אמרה קלע ברבע הראשון 8 נקודות והוביל את האדומים ליתרון מבטיח של 18:12 בסוף הרבע הראשון.

ברבע השני הצליח דן שמיר להחזיר את קבוצתו למשחק ובעזרת ניהול משחק טוב של גוני יזרעאלי הפועל חולון רצה 8:0 והשוותה את המשחק. הפועל ירושלים חזרה למשחק וניסתה לפתוח את הפער מחדש, אך גיימס בל הצטיין ועם שתי חדירות נהדרות שמר את הסגולים במשחק. שתי הקבוצות הציגו משחק פיזי ועצבני כאשר כל עבירה גררה תגובה מול השופטים. האווירה התחממה אבל הכדורסל היה לחוץ ומבולבל, שתי הקבוצות התקשו להציג יכולת טובה והמשחק הצמוד המשיך עם סקור נמוך. 29:27 בלבד במחצית לזכות הפועל ירושלים.

במחצית השניה המשחק הצמוד והפיזי נמשך כאשר גם הסקור הנמוך נשמר. הפועל חולון קולעתלראשונה אחרי 15 ניסיונות מקו השלוש ומציגה אחוזים לא טובים מהשדה. טרנס קינזי הוא השחק היחיד שמתפקד התקפית בהפועל ירושלים וקולע בלי הפסקה כאשר מהצד השני טיילור ואטקינס מציגים יכולת טובה והרבע השלישי נגמר 44:42 לזכות הפועל ירושלים.

טרנס קינזי ממשיך ביכולת האדירה שלו כאשר קלע 15 מתוך ה17 הנקודות של ירושלים ב14 הדקות הראשונות של המשחק. לקראת הסיום אטקינס עוד הצליח לצמק ל5 יתרון, אבל הפועל ירושלים אם נקודות של קינזי וג'רלס סוגרת את המשחק עם ניצחון דחוק וקשה על יריבה חזקה בדרך לגמר הביתי ביום חמישי מול מכבי תל אביב. 68:59 לזכות הפועל ירושלים בסיום.

קלעו לירושלים: קינזי 19 נקודות, ג'רלס 14, פיטרסון 11, סטודמאייר 10.

קלעו לחולון: אטקינס 18 נקודות, הרוש 11, בל ויאנגר 9 כ"א

סימונה פיאניג'אני מאמן הפועל ירושלים סיכם את המשחק: "זה לא היה המשחק הכי חשוב שלנו. שמנו את העייפות בצד והשחקנים עשו הכל כדי שננצח, אני שמח בשביל האוהדים. לא ידענו אם קינזי ישחק, ואני שמח בשבילו. היה שווה לסכן אותו בשביל זה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!