דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / לקראת השינויים: עובדי הבורסה והנהלתה חתמו על הסכם קיבוצי חדש

בנוסף להטבות בשכר ובתנאי ההעסקה של העובדים, מסדיר ההסכם את קליטתם של עובדי ועובדות הקבלן במקום להעסקה ישירה. יו"ר ההסתדרות שתיווך בהסכם: "ההסכם מחזק את מעמד העובדים תוך הבטחת יציבתו של הגוף בתקופת שינוי מבנה הבעלות"

הבורסה לניירות ערך (צילום: מרים אלסטר \ פלאש90)
הבורסה לניירות ערך (צילום: מרים אלסטר \ פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר שנתיים של מו"מ נחתם אמש (שלישי) הסכם קיבוצי לכ-240 עובדי הבורסה לניירות ערך. החתימה נערכה במשרדו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אשר תיווך בין הצדדים במהלך המו"מ. ההסכם פורש רשת ביטחון תעסוקתית עבור העובדים, בתהליך שינוי מבנה הבעלות המתוכנן של הבורסה. ההסכם כולל גם את קליטת עובדי הניקיון בבורסה להעסקה ישירה.

נוכח הצעת החוק הנדונה בימים אלה בוועדת הכספים להפוך את הבורסה מחברה ללא מטרות רווח לחברה למטרות רווח, מבטיח ההסכם כי כל ההסכמים וההסדרים הקיבוציים, הנוהגים, הנהלים ותנאי העבודה וההעסקה שחלים כיום על העובדים יישארו בתוקף גם במקרה של שינוי הבעלות, וכן מסדיר מענק מיוחד שיינתן לעובדים בעת השינוי, תוך הקצאת חבילת מניות בשיעור 6% ממניות הבורסה אשר יחולקו בין העובדים. כמו כן מסדיר ההסכם שנחתם לחמש שנים סוגיות עקרוניות בקשר לביטחונם התעסוקתי של העובדים, קידומים ותוספות שכר.

נחתם ההסכם הקיבוצי בבורסה לניירות ערך (תמונה באדיבות דוברות ההסתדרות)
נחתם ההסכם הקיבוצי בבורסה לניירות ערך (תמונה באדיבות דוברות ההסתדרות)

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר כי: "ההסכם מחזק את מעמדם ואת ביטחונם התעסוקתי של עובדי הבורסה, תוך הכרה חיונית בתרומתם והבטחת יציבותו של הגוף בתקופה משמעותית זו של שינוי מבנה הבעלות והמאמצים לפיתוח פעילותה של הבורסה". מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב, ציין "זהו הסכם מצוין הן לעובדים והן לבורסה, בשל העובדה כי הוא מעודד מצוינות אישית בקרב העובדים ובו בעת נותן להם ביטחון תעסוקתי. כעת, משנחתם ההסכם, נוכל לפעול יחד במלוא המרץ לחיזוקה של הבורסה נוכח האתגרים הרבים העומדים בפנינו, במטרה להשיב את הבורסה למקומה הטבעי המרכזי בכלכלה הישראלית".

ההסכם מגדיל את המענק השנתי המחולק לעובדים על פי ביצועים, ביחס לחלק הניתן באופן אחיד לכלל העובדים. גובהו של המענק לשנת 2016 יעמוד על 1.4 משכורות, והוא יחולק באופן אחיד לכל העובדים הזכאים, במשכורת אפריל 2017. ככל שלא יתקיים שינוי במבנה הבעלות כחלק מתהליך החקיקה, העובדים יהיו זכאים לתוספת נוספת של 0.6% משכורות.

תקציב הקידום שמוגדר בהסכם, קובע תוספת שכר שנתית בגובה של 3.5%, או בגובה המדד בתוספת 1.5%, לפי הגבוה ביניהם, כאשר התוספת תחולק בחלקה כתוספת אחידה ובחלקה כתוספת דיפרנציאלית.

הנהלת הבורסה הביעה בהסכם הכרה בחשיבות ההעסקה הישירה, והתחייבה לפעול לצמצום ההעסקה הקבלנית בחברה, תוך קליטת עובדי הקבלן למעמד עובדים מן המניין. ראשונות להיקלט צפויות להיות עובדות הניקיון. כמו כן נקבע כי בעת פרסום מכרזים חיצוניים בתחום האבטחה, תינתן לעובדי האבטחה הנוכחיים המועסקים כעובדי קבלן זכות קדימה. הנהלת הבורסה התחייבה גם לקדם שיתוף פעולה עם ההסתדרות ליישום קליטת עובדים עם מוגבלויות לשורותיה למגוון תפקידים על פי צו ההרחבה בנושא.

"אחרי מו"מ ארוך הצלחנו להגיע להסכמות לטובת עובדי הבורסה והבורסה עצמה, לא מעט בזכות התערבותו ותמיכתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שהתייצב לצדם של העובדים. אנו מאחלים הצלחה למנכ"ל החדש איתי בן זאב בתפקידו ובטוחים כי יחד נוכל להמשיך להצעיד את הבורסה קדימה להישגים חדשים" מסרו ועד עובדי הבורסה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!