דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ממשל טראמפ

ממשל טראמפ / המועמד השנוי במחלוקת לתפקיד שר העבודה של ארה"ב, הסיר מועמדתו

מאז שהודיע טראמפ כי ימנה לתפקיד את אנדרו פוזדר, טייקון מזון מהיר שידוע בהתנגדותו לאיגודים ולחוקי שכר מינימום, תקפו ארגוני העובדים את ההחלטה. כעת, על רקע טענות שעלו נגדו, הודיעו מספר רפובליקנים כי לא יתמכו במועמדתו והוא פרש

אנדרו פוזדר וטראמפ (AP Photo/Carolyn Kaster, File).
אנדרו פוזדר וטראמפ (AP Photo/Carolyn Kaster, File).
יונתן קירשנבאום

אתמול (רביעי), הודיע אנדרו פוזדר כי לא יתמודד על תפקיד שר העבודה בממשלה החדשה שמקים דונלד טראמפ. פוזדר היה המועמד של טראמפ לתפקיד, ונותר לראות במי יוחלף.

פוזדר, מנהל בכיר בחברת מזון מהיר, ידוע כמתנגד להעלאת שכר המינימום ולחקיקה המעניקה לעובדים כוח מול מעסיקיהם. פוזדר אמר בעבר כי היה מחליף את כל עובדיו ברובוטים אם היה יכול, והתבטא כנגד זכותן של נשים להתלונן על הטרדות מיניות במקום עבודתן. כמזכיר לענייני עבודה, צפוי היה פוזדר לקדם חקיקה שתאפשר לבעלי עסקים כוח גדול יותר על עובדיהם, ביטול פיקוח על יישום חוקי העבודה והחלשת כוחם של איגודי העובדים.

מינויו הצפוי של פוזדר עורר את התנגדותם של איגודי העובדים. יו"ר פדרציית איגודי העובדים הגדולה ביותר בארה"ב, ה-AFL-CIO, אמר בעבר על פוזדר כי "הרקורד העסקי שלו מוגדר ע"י מאבק נגד העובדים". בכיר בארגון של עובדי תעשיית המזון המהיר "נלחמים על ה-15", התייחס למינוי בצורה יותר בוטה, ואמר כי "פוזדר כמזכיר לענייני עבודה זה כמו לשים את ברני מיידהוף (עבריין פיננסי מורשע) כאחראי על האוצר".

פוזדר הודיע כי יסיר את מועמדותו לאחר שמספר חברי קונגרס רפובליקנים הודיעו כי יצביעו נגדו בהצבעת המינוי. שרים בממשלות חדשות זקוקים לאישור הקונגרס כדי להתקבל לתפקיד. היות והרפובליקנים מחזיקים ברוב של 52-48, לפוזדר לא הובטח רוב, והוא בחר להסיר את מועמדותו.

במכתב שהגיש פוזדר אמר כי הוא "ציפה להחזיר את העסקים והעובדים האמריקאים למסלול של שגשוג". עם זאת, בכיר במפלגה הרפובליקנית בירך על ההחלטה ואמר כי פוזדר הוא "כל כך אנטי-עובדים שזה מזעזע".

להתנגדות חברי הקונגרס הרפובליקנים תרמה ההאשמה שפוזדר העסיק עובדת ניקיון בלתי חוקית בביתו, וכן טענותיה של אשתו לשעבר כי היכה אותה בזמן שהיו בקשר, לפני כשלושים שנים.

עוד לא ידוע את מי יציע ממשל טראמפ כמועמד חלופי לפוזדר. עם זאת, ארגוני העובדים בארה"ב מתייחסים לביטול מועמדותו של פוזדר כהישג לעבודה המאורגנת ולעובדים האמריקאים בכלל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!