דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צרכנות

צרכנות / רשת ״קופיקס״ מעלה מחירים: כלל המוצרים יימכרו ב-6 ש"ח

אבי כץ, מייסד ויזם הרשת: ״עשינו מהפכה ביוקר המחייה. אנחנו מוכרים 200 אלף פריטים ביום שהם חסכון של מיליון וחצי ש״ח לצרכנים״ | מדוע עלו המחירים ולאן ילכו הרווחים?

פתיחת סניף ברשת קופיקס (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
פתיחת סניף ברשת קופיקס (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

רשת ״קופיקס״ הודיעה על עליית מחירי המוצרים הנמכרים ברשת מ-5 שקלים ל-6 שקלים החל מיום ראשון הקרוב (19.2). רשת בתי הקפה, שהוקמה לפני שלוש וחצי שנים והתגאתה במכירת כלל מוצריה ב-5 שקלים, נחשבת לאחת האחראיות על הורדת המחירים, לפחות בתחומה, לאחר המחאה החברתית של 2011.

לדברי מייסד הרשת והיזם, אבי כץ, הנסיבות שהובילו להקמת הרשת היו עליית המחירים בישראל. "בשלוש וחצי השנים האחרונות עשינו את המהפכה החברתית הגדולה ביותר בארץ. שינינו את פני הרחובות מבחינת יוקר המחייה". לטענת כץ, ״קופיקס״ מוכרת 200,000 פריטים ביום ועל כן התרומה שלה ל״חיסכון הצרכני״ נמדדת במיליון וחצי שקל ליום, ולמעלה ממילארד ש״ח מאז פתיחתה.

עכשיו מודיעה הרשת על העלאת מחירים, מחמישה לשישה שקלים, ומציינת כי עליית המחירים בשוק הם הגורם המרכזי למהלך. לדברי כץ "בשלוש וחצי השנים האחרונות מחירי השכירות עלו בחמישה אחוזים, שכר המינימום עודכן פעמיים, וגם המפעלים העלו את עלות חומרי הגלם. הגענו לנקודה שבה לקחנו כלכלנים והם אמרו שאם אנחנו לא רוצים לסגור את הרשת עוד שנה, חייבים לעלות לשישה שקלים".

כץ טוען שהשקל הנוסף יאפשר לשמור על איכות ומגוון המוצרים, כמו גם לפתוח לפחות 100 סניפים חדשים. כיום יש ל״קופיקס״ 120 סניפים ו-30 סניפים של המרכולים המוזלים ״סופרקופיקס״.

למבנה העסקי של רווח נמוך על מוצרים ייחודים ורווח בינוני על מוצרים אחרים יש גם השפעות בעייתיות על המשק. על מנת להישאר תחרותיים מייצרת ״קופיקס״ משרות שהן בגדר ה-"מקג׳ובס" החדשים: שכר נמוך, מינימום הכשרה ויכולת התאגדות נמוכה. כץ טוען שהמשכורות הן לא רק שכר מינימום.

כיצד תשפיע העלאת המחיר ב-20% על הצרכנים? "עשינו סקרים״, אומר כץ, ״98 אחוז מהנסקרים בכל ארבעת הסקרים שביצענו אמרו שהם ימשיכו לקנות בקופיקס". ימים יגידו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!