דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אירופה

כדורגל / הפועל באר שבע הפסידה 3-1 לבשיקטאש הטורקית בליגה האירופית

אצטדיון באר שבע היה מלא ב-16 אלף איש | הקהל פתח בתצוגה מרשימה סטייל ליגת האלופות | הפועל באר שבע נלחמה | אך לבסוף נכנעה בבית לנשרים השחורים מטורקיה

הפועל באר שבע, שמינית גמר אליפות אירופה (צילום: דבר ראשון)
הפועל באר שבע, שמינית גמר אליפות אירופה (צילום: דבר ראשון)
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בערב קריר בבאר שבע מול אצטדיון מלא ב-16 אלף איש, נפגשו הערב למשחק ראשון בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופאית, הפועל באר שבע מול בשיקטאש.

הקהל המקומי, אחרי 40 שנה במדבר, פתח בתצוגה מרשימה עם דגל פריסה בגודל יציע שלם של חציית ים סוף, ובסופו חניכת המנואלה החדשה עם דמות משה אשר קורא אליו את עמו. מבחינת היציע, אווירה של ליגת אלופות.

באר שבע הגיעה למשחק, לאחר ההעפלה מרגשת משלב הבתים, עם בן תורג'מן כמגן שמאלי במקום קורהוט. מנגד, הקבוצה הטורקית שהעפילה לשמינית הגמר אחרי שסיימה במקום השלישי בליגת האלופות, פתחה בלי הגיבור הקמרוני אבובאקר המוצהב, אך עם טוסון, החלוץ הכי חד באיסטנבול, עם 16 שערים השנה.

מחצית ראשונה

השופט מרטין אטקינסון הבריטי שרק לפתיחת המשחק. המחצית אופיינה ב-40 דקות של גישושים במרכז המגרש והתקפות עקרות ללא שום איום משמעותי. בצד הטורקי המוציאים לפועל העיקריים היו קווארסמה שריחף באגפים ובאבל שניסה את מזלו פעמיים בבעיטות מרחוק. מן הצד השני, בן תורג׳מן שלקח אחריות על אגף שמאל ומהארן ראדי ומליקסון שבחנו את השוער הספרדי מספר פעמים.

ואז הגיעה הדקה ה-42. הגבהה מצד ימין של קווארסמה מצאה את הגנת באר שבע רדומה, והכדור שפגש את הראש של סוארס, לאחר לחץ של טוסון, נכנס לרשת של גורש שלא יכל לעשות דבר. 1-0 לבשיקטאש משער עצמי, ושער חוץ יקר מאוד להמשך הדרך.

הפועל לא נשברה וכעבור שתי דקות, מהלך כדורגל שהתחיל עם ברדה, פגש את הרגל של טוסיץ וחזר לברדה שבעט מ-13 מטר הסתיים בשער. האדומים חזרו למשחק והתוצאה בסוף המחצית 1-1. ברדה עם שער 3 בשני משחקים

מחצית שנייה

הנשרים השחורים מטורקיה  פתחו את המחצית השנייה עם מוטיבציה גבוהה להשיג את שער החוץ השני.

קווארסמה טוסון וטוסיץ יצרו לחץ מהגנה להתקפה שהותיר להפועל, ברבע שעה הראשונה, רק את האפשרות ליציאה למתפרצות. ברדה יכול היה לקנות את עולמו כשנשאר מול פאברי לבד, אך אל מול יציאה טובה של האחרון, הוא בעט החוצה.

בדקה ה-60 העקשנות הטורקית עשתה את שלה  ומהלך יפה של בשיקטאש, עם דאבל פסים מחוץ לרחבה, הסתיים בעצירה על החזה של טוסון ובעיטה לקורה ופנימה. שער מ-16 מטר, אמצע הרחבה, לאחר הגבהה מדויקת של טוסיץ, אשר כיפר בכך על ה"מסירה" שלו לברדה בגול הראשון של הפועל. טוסון הטורקי בן ה-25  עם שער 17 השנה בכל המסגרות.2-1 לטורקים.

הקבוצה באדום לא וויתרה על המשחק, אך מצבים של גאדיר בנגיחה, של ראדי ושל אוגו בבעיטה חזקה למרכז השער לא הניבו את הגול המיוחל.

כשהקהל המקומי כבר החל לחפש את המפתחות לרכב ותהה האם הפלאפל הקרוב פתוח, רגע לפני השריקה, בדקה ה-92, החלה התקפה מתפרצת מחושבת של הטורקים כאשר טליסקה, המחליף, רץ באגף שמאל החשוף ומצא את האצ'ינסון, הקנדי, שמול שער ריק הבקיע את השער השלישי לקבוצה הטורקית. בכך נחלשו הסיכויים של הפועל באר שבע להעפיל לשלב הבא. התוצאה לאחר 90 הדקות 3-1 לבשיקטאש

תגובת המאמן, ברק בכר

בראיון בסיום המשחק אמר ברק בכר, "ההבדל בינינו היה בניצול המצבים. ניסינו לעשות את הכל ואני יכול להיות גאה בשחקנים שלי. אני מרוצה מהמשחק ושיחקנו טוב אבל אין ספק שיכולנו להשיג תוצאה יותר טובה. עכשיו אני עם הפנים למשחק ביום ראשון מול הפועל חיפה בליגה".

נראה שלא סתם בחר בכר להזכיר את המשחק מול הפועל חיפה, מסתמן שמסע הקסם של הקבוצה מהנגב לקראת סיום, אבל זאת לאחר שנה שבה הוכיחו השחקנים והמאמן שאין דבר העומד מפני הרצון. ואולי, אולי גם נופתע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!