
"אסור לנו להביא את החטופים בעסקה מופקרת. אני לא חובב עסקאות", אמר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר היום (שלישי) בראיון לכאן רשת ב'. "כשנשחרר מחבל שרצח, אין מצב שמחר הוא לא ינסה להרוג את הילד שלי ושלך. עצירת הדלק תהיה אפקטיבית יותר".
דבריו של השר בן גביר נאמרו יום אחרי שפורסמו בחדשות 12 דבריו של שר הביטחון יואב גלנט למשפחות החטופים, שלפיהם אין עסקת חטופים באופק. "יש פה איזה קיפאון שאני לא רואה אותו מתקדם עכשיו, בעת הזאת לצערי הרב. יש איזו הקשחה בצד של החמאס. באופן כללי, יש להם ציפייה שיקרה משהו שישרת אותם, שאיראן תיכנס למערכה כי אנחנו נסתבך ולא יהיה קשב לנושא. אני חושב שהם נמצאים במציאות, בגלל מה שקורה בעזה, שאין להם יותר מדי מה להפסיד. אנחנו מתעקשים ברמה הבסיסית על המתווה שהם הגישו בתחילת יוני". לדבריו, האמריקאים אינם מעורבים במגעים. "אין לי קצה חוט. אני מדבר איתכם בכנות על הדברים כפי שאני רואה אותם".

