
חברי קיבוץ ניר עוז שלחו היום (שלישי) הזמנה אישית לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הם קוראים לו להגיע ולבקר לראשונה בקיבוץ ביום האבל הלאומי לאירועי 7 באוקטובר.
"לכבוד כבוד ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו", נכתב בפנייה, "מאז 7 באוקטובר, חיינו כתושבי ניר עוז השתנו מן היסוד. רבע מהקהילה שלנו נרצחה או נחטפה, והיממה הארוכה ההיא, בה איש לא נחלץ לעזרתנו, נמשכת עד היום – כאשר 29 מאנשינו עדיין מוחזקים בשבי חמאס בעזה. עבורנו, אין צורך ביום אבל לאומי. בקהילה שלנו, האבל הוא חלק בלתי נפרד מהשגרה היומיומית כבר למעלה משנה.
"עם זאת, אם ממשלת ישראל בוחרת בכל זאת לציין יום אבל לאומי, אנו מזמינים אותך, ראש הממשלה, להגיע ביום זה לביקורך הראשון בקיבוץ ניר עוז – המקום שבו מתגלמות ההשלכות הקשות של אותו יום.
"ניר עוז הפך לסמל של אובדן ושבר, אך גם של עמידה איתנה וגבורת יחידים, שנטלו על עצמם את המשימה שהמדינה כשלה בה – משימת ההגנה על אזרחיה.
"ביום כזה, תושבי ניר עוז ואזרחי ישראל זקוקים למנהיגותך. לצד טקסים וסמלים, אנו מזמינים אותך להגיע למקום בו התרחש האסון, מקום שבו החיים והמוות שכנים – בין החורבות שנותרו מהבתים, מהם זעקותינו לא נשמעו. חברי הקהילה יהיו שם כדי לקבל את פניך.
את המכתב, עליו חתומה יו"ר הקיבוץ, אסנת פרי, מסיימת אמירה נחרצת בנושא השבת החטופים: "נוכחותך בקיבוץ תעביר מסר ברור – ממשלת ישראל נחושה לפעול כדי להבטיח שתושבי ניר עוז ואזרחי המדינה לא ימשיכו לשלם מחירים כבדים, ומחויבת לפעול בראש ובראשונה להשבת 101 החטופים והחטופות, ולאחר מכן לשיקום הנגב המערבי וקהילותיו, לצד חיזוק האמון בין הציבור להנהגתו".


