דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רווחה

רווחה / חמישה עצורים בחשד להתעללות בחוסים בבית האבות "כיפת הזהב"

זאת בעקבות בעקבות תחקיר ערוץ 2 שחשף את הפרשה | שר הבריאות, יעקב ליצמן, הודיע כי יחמיר את הפיקוח על מוסדות סיעודיים | הסתדרות הגמלאים: "חוזרים ותובעים ממבקר המדינה לחקור את מחדלי בתי האבות ובתי החולים הסיעודיים"

בית אבות 'נאות כיפת הזהב' (תמונה מאתר wikimapia)
בית אבות 'נאות כיפת הזהב' (תמונה מאתר wikimapia)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

משטרת ישראל עצרה הלילה (ראשון) חמישה חשודים בחשד להתעללות בקשישים חסרי ישע בבית אבות "נאות כיפת הזהב" בחיפה. זאת בעקבות תחקיר חדשות ערוץ 2 בו נראו עובדים במקום מתעללים בחוסים. העצורים הם ארבעה עובדים ואחות אחראית תושבי חיפה נצרת וקרית ים. הם נעצרו בחשד להתעללות, תקיפה ואיומים כלפי קשישים. הבוקר יובאו החמישה לבית משפט השלום בחיפה לדיון בהארכת מעצרם. כמו כן, נחקרו עובדים נוספים ונאספו ממצאים.

מנהלי בית האבות הוזמנו היום בצהריים לשימוע אצל רופא המחוז. בתום השימוע יוחלט על ידי הנהלת משרד הבריאות על הצעדים שיינקטו נגדם לצורך הבטחת שלומם של הקשישים במוסד.

התחקיר המלא של יוסי מזרחי בערוץ 2:


"אני המום ומזועזע מהתמונות ששודרו בתחקיר" אמר הבוקר שר הבריאות יעקב ליצמן, "מדובר באיבוד כל צלם אנוש ופגיעה נוראית בחסרי ישע. עלינו לפעול למנוע מקרים כאלה לאלתר. המחויבות שלנו, כמדינה, למען הדור הקודם מחייבת נקיטת צעדים ממשיים וברורים". עוד הודיע ליצמן כי החליט להחמיר את הפיקוח על מוסדות סיעודיים.

על פי תכניתו של השר, יותקנו מצלמות במוסדות שבפיקוח משרד הבריאות, יתווספו מפקחים וייערכו ביקורות פתע. "אני קורא לראש הממשלה ולשר האוצר, לפעול יחדיו באופן מיידי ליישום הרפורמה הלאומית לסיעוד ממלכתי, כדי לעשות צדק חברתי ולהביא לשינוי ביחס המדינה לאוכלוסייה המתבגרת בישראל", אמר ליצמן.

בתוך כך פנתה הסתדרות הגמלאים לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בבקשה שיפעל להפסקת ההתעללות בקשישים. "אנו חוזרים ותובעים ממבקר המדינה לחקור את מחדלי בתי האבות ובתי החולים הסיעודיים" אמר יו"ר הסתדרות הגימלאים בישראל, שמוליק מזרחי, "אנו מחזקים את חברי הכנסת המובילים את שדולת הגמלאים נחמן שי ואיציק שמולי להעלות את הנושא לדיון דחוף בכנסת. כבר ביום שני הקרוב יעלה הנושא לדיון בשדולה בכנסת, לזקנים ולחולים לא נותר זמן, חייבים טיפול מידי".

יו" שדולת הגמלאים, ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) אמר כי  "הכעס על מה שקורה הוא עצום ובצד החובה למצות את הדין עם התוקפים יש הכרח לעשות בדק בית רציני במערך הפיקוח של משרד הבריאות שנכשל כאן באופן חמור. הקשישים הסיעודיים בבתי האבות פשוט הופקרו והפכו לשקי אגרוף אנושיים. חובה להכניס מיד מצלמות לבתי האבות והמחלקות הסיעודיות, להרחיב ולשקם את מערך הפיקוח של המשרד ולמצות את הדין גם עם המנהלים שתחת ידם בבתי האבות צמחה תרבות של התעללות".

רוני עוזרי, יו"ר איגוד בתי אבות ודיור מוגן בישראל, אמר כי "בתים הנראים כך צריכים להיסגר, ועובדים שפשעו צריכים לעבור לטיפול של רשויות החוק. לא כך נראים רוב בתי האבות, שמשקיעים מאמצים עילאיים להעניק שירות ויחס מיטבי לעשרות אלפי קשישים. אנו נמצאים בהידברות מלאה עם משרד הבריאות ונשתף פעולה בכל פעולת פיקוח שתידרש, ואנו קוראים למשרד לנקוט בכל הצעדים הדרושים במקרים נקודתיים וחריגים שכאלה. אלה בתים שחייבים להיסגר".

משרד הבריאות קורא לציבור לפנות אליו בכל חשש הנוגע לשלומם של קשישים במוסד סיעודי, על מנת שצוותי הבקרה יערכו ביקורת במוסד. ניתן לפנות באמצעות מוקד כל הבריאות *5400 או בדואר אלקטרוני לכתובת: Call.Habriut@moh.health.gov.il

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!