דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צרכנות

צרכנות ועבודה / ביקורו של מעצב השיער האגדי שהספרים הישראלים לעולם לא ירוויחו כמוהו

מעצבי ומעצבות שיער מכל רחבי הארץ הגיעו לצפות במופע של רוברט קרומינס, שמוביל את הקו העיצובי של מותג טיפוח השיער 'פול מיטשל' | דבר אחד בטוח: אפשר ללמוד לספר כמוהו, אך המצב של הענף בישראל ממש לא מבטיח הצלחה כלכלית | נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה: "התאגדות של הציבור יכולה להוביל להישגים"

רוברט קרומינס  בהדגמה חיה על הבמה (צילום: יעל אלנתן)
רוברט קרומינס בהדגמה חיה על הבמה (צילום: יעל אלנתן)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

לצד שלל ההופעות של להקות וזמרים ברמה בינלאומית המתוכננות להתקיים בישראל בזמן הקרוב, כוכב בינלאומי מסוג אחר נחת בנתב"ג בימים האחרונים: מותג טיפוח השיער פול מיטשל אירח ביום ראשון השבוע את מעצב השיער הבינלאומי האגדי רוברט קרומינס, באירוע באוניברסיטת תל אביב, בו נכחו כ-1,000 מעצבי שיער מכל הארץ. קרומינס ידוע בתור מעצב השיער של כוכבי הוליווד וביניהם: ליידי גאגא, מדונה, קלינט איסטווד, סנופ דוג ועוד.

ההתרגשות הייתה בשיאה כשקרומינס עלה לבמה לבוש כמו כוכב רוק ססגוני, שופע כריזמה וביטחון עצמי. ה"טוטל לוק" הבהיר גם למי שלא מכיר לעומק את עולם עיצוב השיער את שיעור הקומה של האושייה שעלתה לבמה. ואכן, מדובר באומן מוביל, סוג של אגדה וסמל בתעשיית האומנות החדשנית של עיצוב השיער.

מופעים בתחום השיער הם דרך פופולרית להעניק למעצבי שיער השראה וטיפים, ואף ללמדם טכניקות חדשות. הקונספט הוא של מופע מנוהל על ידי איש אחד כאשר בפועל ישנו צוות מורחב מקצועי על הבמה עם מספר דוגמניות. האומן גוזר, צובע ומעצב את השיער בעוד שראש הדוגמנית מצולם בכמה זוויות ומוקרן על המסך בשילוב קטעי וידיאו-ארט וסרטונים מוכנים מראש.

קרומינס מוביל את הקו העיצובי של פול מיטשל מעל 30 שנה. בניית מוניטין בתחום עיצוב השיער הוא אתגר מרכזי בענף בו המוניטין בונה את המותג שמביא לקוחות ומגדיל את המכירות. במקרה של קרומינס, ניכר כי המוניטין עושה את העבודה, ובקהל נשמעו התלחשויות על כך שהוא גובה 1,000 דולר עבור תספורת.

פול מיטצ'ל בהדגמה חיה על הבמה (צילום: יעל אלנתן)
פול מיטצ'ל בהדגמה חיה על הבמה (צילום: יעל אלנתן)

אם אני יכול לעשות את זה – גם אתם יכולים

קרומינס נולד בסקוטלנד למשפחת מסעדנים, ועבד כברמן אך תמיד נחשב לעוף מוזר. בגיל 24 הבין שהוא צריך לעשות שינוי ונסע ללונדון ומשם לארה"ב עם 200 דולר בכיס. כשהגיע לארה"ב נרשם ללימודי ספרות ושפר עליו מזלו.

"כאשר פול מיטשל בחר בי הוא ראה בי משהו שאני עדיין לא ראיתי. כשפגשתי את פול מיטשל בפעם הראשונה זה היה כמו לפגוש את ישו, הוא גרם לי להאמין בעצמי, הוא הגיבור שלי." אמר קרומינס.

כיום משמש קרומינס, כמעצב הקריאטיבי – האומנותי העולמי, שמוביל את הקו העיצובי של פול מיטשל. הוא פתח את המספרה הראשונה שלו לפני 20 שנה ויש לו כיום שמונה מספרות ברחבי העולם. "חשוב לי לעבוד שלושה או ארבעה ימים בשבוע כדי להרגיש את הלקוחות וכאשר אני שוכר אנשים לעבודה חשובה לי האהבה והאמביציה שלהם," קרומיניס הוסיף כי הוא מספר כ-17 אנשים ביום.

בקרב הקהילה המקצועית נחשב קרומינס כבעל ידע וניסיון מקצועי עם כריזמה רבה, וככזה שמהווה השראה ומודל לחיקוי למעצבי שיער ברחבי העולם. הוא מוביל טרנדים בעיצוב שיער תחת המוטו "אם אני יכול לעשות את זה – גם אתם יכולים".

מעצבת השיער מיקה מהמספרה של עומר שמעוני בתל אביב סיפרה שהגיעה לכנס על מנת להתרשם מהמוצרים לקהל המתולתלות שפוקד את המספרה בה היא עובדת, ולהתרשם מהמופע, "רוברט הוא מעצב מוכשר עם שם עולמי והוא עובד עם אותם מוצרים כמו שלנו בצורה יצירתית ומלמד שיטות גזירה".

אורלי אלמושילי (משמאל) עם חברה מהמספרה (צילום: יעל אלנתן)
אורלי אלמושילי (משמאל) עם חברה מהמספרה (צילום: יעל אלנתן)
עומר שמעוני ומיקה הספרית בכנס הספרות (צילום: יעל אלנתן).
עומר שמעוני ומיקה הספרית בכנס הספרות (צילום: יעל אלנתן).

הספר עומר שמעוני ישתתף בסדנא סגורה שתתקיים בהמשך השבוע ל-20 מעצבי שיער בלבד. "פול מיטשל זה הבית שלי כבר הרבה שנים", אמר שמעוני והוסיף כי שאב השראה מהמותג במיוחד בתחום התספורות לשיער מתולתל "רוברט הופיע אצלי במספרה ביום חמישי והייתה לנו שיחת תלתלים צפופה.אני מאוד סקרן לראות את ההופעה בארץ אחרי שראיתי את כל הדי.וי.די שלו."

מעצבת השיער אורל אלמושילי ממספרות משה לוסטיג בחיפה ציינה כי כל צוות המספרה הגיע לצפות במופע. "חיכינו לאירוע הזה. המקום שלנו לוקח השראה של תסרוקות, תספורות ועיצובים." משה לוסטיג בעל המספרה הוסיף כי "להגיע לכנסים כאלה זה הדרך להישאר בעניינים כמעצבי שיער".

מעצב השיער תומר דוידוב הביא לכנס גם הוא את צוות המספרה שלו, "אני שמח שהגעתי לכנס הזה ואני רואה פה את כל האנשים הרציניים מתחום התלתלים כל יוצרי והוגי האופנה בארץ." דוידוב סיפר בהתרגשות כי קרומיניס הגיע אליו למספרה בהפתעה ביום חמשי האחרון והוסיף כי "הוא אחד הספרים הטובים בעולם וכששמעתי שהוא מגיע ישר קניתי כרטיס."

לקנות את הדרך ללבם של הלקוחות

המופע החל עם ברכה של פול מיטשל עצמו ולאחר כמה סרטוני וידאו-ארט עלה קרומיניס לבמה, החמיא לעיר תל אביב וציין עד כמה הוא אוהב את האומנות והיצירתיות של הספרים הישראלים.

לאחר מכן עלה לבמה עלה גם גיא שפנצר מנכ"ל פול מיטשל בישראל ודבריו היו למעשה הסימן היחידי לעובדה שהאירוע התקיים בישראל. שפנצר סיפר כי בשבוע האחרון קרס הטלפון שלו מרוב שיחות מאנשים שרצו להשתתף באירוע אך לא נותר להם מקום.

הנחיית המופע כולו התקיימה בשפה האנגלית ובשיתוף עם ארוסתו הטרייה של קרומינס – מארי קומו, העובדת ככימאית ראשית בחברת פול מיטשל ומומחית לצבעי שיער. בעוד שיערן של שלוש דוגמניות נצבע על הבמה, ושיערן הצבוע והמסופר של חמש דוגמניות אחרות הוצג לקהל, הסביר קרומינס על חשיבות הגישה ללקוחות: "תגידו להם שאתם בוחרים אישית את הגוון שמתאים להם. זה יחמיא להם וככה תקנו את דרככם ללב הלקוח", אך היה חד אבחנה לפער התרבותי בינו לבין הקהל הישראלי כשהוסיף "אולי תמצאו את הדרך הישראלית שלכם לגשת ללקוח. תעשו את ההתאמה", וכשההסברים העמוקים לגבי הכימיה של הצבעים החלו, כך גם זכה הקהל להאזין למשנתו הפילוסופית של קרומינס: "לצבע עצמו אין שכל, אבל לנו יש."

כשגזר ועיצב את שיערה של דוגמנית מתולתלת, אמר לקהל כי השתמש בהרבה מהחומר שמרח על שיערה והדגיש כי מדובר בדבר טוב, הרי זה אומר שהיא תקנה בעתיד הרבה מהחומר הזה, וכך למעשה סיכם בעצם את תמצית מהותו כמעצב שיער: מכירות. מכירת חוויה, מכירת דימוי עצמי, מכירת מוצרים נילווים ומכירת מותג, כאשר לפחות בשבילו – מדובר בעסק מצליח ביותר.

מעצב השיער רוברט קרומינס (ארכיון, צילום: יח"צ פול מטישל).
מעצב השיער רוברט קרומינס (ארכיון, צילום: יח"צ פול מטישל).

בנאדם שמחזיק במספריים הוא בעל מלאכה לכל דבר

אולי אפשר ללמוד לעצב שיער כמו קרומינס, אך ממש לא בטוח שהרווח הכלכלי יהיה דומה. במציאות הישראלית אין למצוא מותגים גדולים ושמות גדולים בשפע, וזאת למרות הכמות הגדולה של מעצבי שיער השואפים להגיע לרמה שכזאת. כמו כן, ציבור מעצבי השיער בישראל איננו מאוגד בצורה מקיפה ורצינית, וזאת במציאות בה שוק מעצבי השיער לא מוסדר ועל כן בכניסה אליו ההצלחה אינה מובטחת.

על פי נתוני מ.ט.י (מרכז לטיפוח יזמות עסקית) פועלים בארץ כ-12,000 ספרים וכ-6,500 מספרות, מתוכן כ-3,000 פועלות בבתים פרטיים או בבתי לקוחות ולכן לא ניתן לסווגן לאזורים.

ענף המספרות בישראל מגלגל למעלה משני מיליארד ש"ח בשנה. בנוסף לכך, שוק מוצרי הטיפוח הנלווים והמשלימים, הנמכרים במספרות בארץ, מגלגל כ-50 מיליון ש"ח בשנה. שוק מוצרי צביעת השיער, ערכות ביתיות וערכות למספרה מגלגל כ-150 מיליון ש"ח בשנה.

יוסי אלקובי נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה אמר כי התאגדות מעצבי השיער היא דבר מבורך שצריך לקדם. "בן אדם שמחזיק במספריים, בתער, במכשירים, הוא בעל מלאכה ואיש מלאכה לכל דבר", הוא הוסיף כי "עיריית תל אביב כבר הכירה בעסק של מעצבי שיער כבעלי מלאכה ועל כן יש ירידה משמעותית בארנונה שם. זהו הישג גדול. ציבור מעצבי השיער הוא ציבור שעושה תספורות לא כזה שמקבל תספורת מהמדינה, התאגדות של הציבור יכולה להוביל להישגים בוועדות מול המדינה. בעלי המספרות הם בעלי עסקים קטנים ובינוניים וזה הציבור שנפגע הכי הרבה במדינה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!