דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בית המשפט העליון

חוק ומשפט / הוועדה לבחירת שופטים בחרה שופטים חדשים לבית המשפט העליון

הוועדה בחרה בשופטים יעל וילנר, דוד מינץ, ג'ורג' קרא ויוסף אלרון לשופטים בבית המשפט העליון. איילת שקד: "בחרנו ארבעה שופטים איכותיים, מקצועיים, שמייצגים את החברה הישראלית"

בית המשפט העליון, ארכיון (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
בית המשפט העליון, ארכיון (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

הוועדה לבחירת שופטים בחרה אתמול (רביעי) ארבעה שופטים חדשים לבית המשפט העליון: יעל וילנר המכהנת היום כשופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, ג'ורג' קרא המכהן כשופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד מינץ המכהן כשופט בבית המשפט המחוזי בירושלים ויוסף אלרון נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה.

בוועדה לבחירת שופטים תשעה חברים, כשמינוי של כל אחד מהשופטים דרש שבעה חברים לפחות. חברי הוועדה היו נשיאת העליון מרים נאור, המשנה אליקים רובינשטיין, השופט סלים ג'ובראן, יו"ר הוועדה, שרת המשפטים שקד, שר האוצר משה כחלון, ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) וח"כ נורית קורן (ליכוד) וכן שני נציגי לשכת עורכי הדין – אילנה סקר וחאלד זועבי.

השופטת יעל וילנר, היא השופטת הדתייה הראשונה במינוי קבוע שתכהן בעליון, ומזוהה בתור מועמדת של השרה שקד. וילנר עוסקת בתיקים אזרחיים ומתבלטת במיוחד בדיני נזיקין. וילנר היא בוגרת בית הספר הדתי "חורב" בירושלים, שירתה בשירות לאומי בקריית שמונה, ועשתה את התמחותה אצל השופט בייסקי בבית המשפט העליון ואצל דורית ביניש בפרקליטות המדינה. ב-1998 מונתה כשופטת בבית משפט השלום בחיפה וב-2004 מונתה כרשמת וכשופטת בפועל של המחוזי בעיר. בין פסקי דינה, דחתה וילנר את העתירות נגד הקמת היישוב החרדי חריש, שיכיל 50 אלף תושבים.

מועמד נוסף שמזוהה עם השרה שקד הוא דוד מינץ, תושב גוש עציון. מינץ נולד באנגליה, עלה לישראל בילדותו ולמד בישיבה התיכונית מדרשת נעם בפרדס חנה ובישיבת הר עציון שבאלון שבות. הוא למד לקראת הסמכה לרבנות במכון אריאל בירושלים. מינץ היה השופט שדן בעתירה של רביב דרוקר וערוץ עשר, שביקשו לחשוף את שיחותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המו"ל של 'ישראל היום" שלדון אדלסון ועם העורך הראשי עמוס רגב.

ג'ורג' קרא ערבי נוצרי, נולד ביפו, מתמחה בעיקר בפלילים. תיקו המתוקשר ביותר היה זה של הנשיא לשעבר משה קצב, עליו גזר עונש של שבע שנות מאסר. קרא סיים לימודי משפטים בשנת 1973 באוניברסיטת תל אביב, ולאחר שהוסמך עבד כעו"ד עצמאי. באוגוסט 1989 מונה כשופט בית משפט השלום בתל אביב, ולאחר שנתיים – לשופט בית המשפט המחוזי בעיר. בהמשך כיהן כסגן נשיא בית המשפט. במאי 2000 גזר חמש שנות מאסר נוספות על שני רוצחיו של נהג המונית דרק רוט.

השופט יוסף אלרון, המזוהה עם השר כחלון ומתמחה בעיקר בתיקים פליליים, נתקל בהתנגדות מצד שופטי בית המשפט העליון. עיקר הביקורת נגדו הייתה כי הוא "נעדר מזג שיפוטי", בעקבות פסיקות שנויות במחלוקת שלו, שבשתיים מהן נגזר עונש מאסר על חפים מפשע – דבר שהתברר בעת שנשאו את עונשם.

שרת המשפטים ויו"ר הוועדה איילת שקד התייחס למינוי ואמרה: "בחרנו הערב ארבעה שופטים איכותיים, מקצועיים, שמייצגים את החברה הישראלית ויחזקו את אמון הציבור במערכת המשפט".

ח"כ בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי) התייחס להחלטה ואמר "ברכות לשרת המשפטים על צעד חשוב בדרך לשינוי אופיו של בית המשפט והחזרת תפארתו כפי שהיה בעשורים הראשונים לקיומה של המדינה ובטרם השתלטה עליו האג'נדה האקטביסטית של אהרון ברק."

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) התייחס גם הוא להחלטה ואמר "אני מברך את השופטים שנבחרו הערב לכהונה הרמה בבית המשפט העליון. אין ספק שנבחרו שופטים ראויים מאד. יחד עם זאת אני מיצר על כך שגורמים שונים במערכת הפוליטית ניסו וממשיכים לצבוע את השופטים בצבעים של 'דתיה' ו'מתנחל' ופוגעים בכך ביכולתם המקצועית הראויה מאד וממזגם השיפוטי ומהערכה ה זכו כשופטים בבית המשפט המחוזי."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!