דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אברה מנגיסטו

אברה מנגיסטו / היום ימלאו 900 ימים לכניסתו של אָבֵרה מנגיסטו לרצועת עזה

אברה, צעיר מאשקלון הלוקה בנפשו, עבר את הגבול לעזה, ומאז משפחתו אינה יודעת מה עלה בגורלו | על כניסתו לעזה הוטל צו איסור פרסום זמן רב, והמשפחה התבקשה לשמור על שקט | 900 ימים אחרי, חוסר הוודאות בלתי נסבל

אברה מנגיסטו (התמונה באדיבות המטה לשחרור אברה מנגיסטו)
אברה מנגיסטו (התמונה באדיבות המטה לשחרור אברה מנגיסטו)
דוד טברסקי

היום חלפו 900 יום מאז נכנס האזרח הישראלי אברה מנגיסטו לתוך רצועת עזה וככל הנראה, נשבה ע"י החמאס. בסמוך לציון היום יתקיים ביום שני הבא (27.2) המפגש הראשון של השדולה להשבת אברה מנגיסטו, שבראשה עומד ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד). בישיבה הראשונה יקחו חלק חברי כנסת רבים, פעילים חברתיים ובני המשפחה.

אברה היה בן חמש כשעלה לארץ עם אביו איילין, אמו אגרנש ושבעת אחיו. המשפחה הגיעה לשכונת העתיקות באשקלון, ובארץ נולדו עוד שניים. אחיו האהוב של אברה, מסרשאו, חלה, מצב שהשפיע על היחסים בין ההורים שהתגרשו בסופו של דבר. מסרשאו נפטר, ואברה חווה את מותו ואת גרושי הוריו באופן קשה ביותר. אברה, לא ידע את נפשו מרוב צער, והיה באבל מתמשך.

הוריו של אברה – איילין ואגרנש (התמונה באדיבות המטה לשחרור אברה)

אברה הגיע לגבול עזה, בשביעי בספטמבר 2014, ובשעה 16:00 קפץ מעל הגדר, והתיישב בין דייגים עזתים על החוף, את תיקו השאיר מאחור, בו תעודת זהות. לאחר מכן סיפרו החיילים שהוקפצו למקום בשל התמונות המוזרות במצלמות האבטחה, כי חשבו שמדובר בנתין אפריקאי.

אברה מנגיסטו (התמונה באדיבות המטה לשחרור אברה מנגיסטו)
אברה מנגיסטו בשבי חמאס
יום רביעי, 31 בדצמבר 1969, בשעה 23:00
0 0 0 0
ימים
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שעות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
דקות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שניות

שוטר הביא את הבשורה למשפחה, אך רק שבועיים לאחר מכן, כשח"כ פנינה תמנו שטה התערבה, הגיע מפקד אוגדת עזה לפגוש את המשפחה. מאז "טיפל" בתיק יאיר לוטן, הממונה על הנעדרים והשבויים במשרד ראש הממשלה.

בשנה האחרונה קם מטה פעולה אשר יצא למספר מאבקים להגברת המודעות למצבו של מנגיסטו. בין היתר, פעילי מטה המאבק לשחרור מנגיסטו מגיעים באופן קבוע לאירועים בהם נוכחים שרים וחברי כנסת היושבים במטה לביטחון וביניהם, נפתלי בנט, גלעד ארדן , אביגדור ליברמן ועוד. בימים האחרונים תולים הפעילים שלטים ברחבי הארץ הקוראים לממשלה להפסיק לשתוק ולקחת אחריות על החזרת מנגיסטו לישראל. "יש בחור שלא יודעים מה מצבו הבריאותי, אף אחד לא ידוע מה קורה איתו, אין פיסת מידע למשפחה ואף אחד לא יודע אם הוא יחזור חי או לא חי או האם יחזור בכלל, אף אחד לא נותן תשובות" קראו הפעילים בהפגנה האחרונה שהתקיימה למען שחרורו.

https://www.youtube.com/watch?v=VY6aHKdo_Fk

בספטמבר האחרון סיפר אל"מ במילואים ליאור לוטן שהחמאס ענה בשלילה לעסקה שהציעה ישראל, לפיה בתמורה לעשרות שבויים וגופות של פעילי חמאס תקבל ישראל לידיה את גופות חיילי צה"ל שנפלו בצוק איתן, הדר גולדין ז"ל ו אורון שאול ז"ל ביחד עם מנגיסטו והישאם-אסייד שנמצאים בעזה. במקביל לציר הרשמי שבו פועלת המדינה, גם חבר הכנסת איוב קרא (ליכוד) מקיים בחצי השנה האחרונה שיחות עם דיפלומטים ערבים מהאזור, וביניהם נציגים ממצרים וטורקיה, כדי לנסות ליצור צירי לחץ וקשר עם החמאס בניסיון לשחרר את מנגיסטו.

בעזה נמצא ככל הנראה גם הישאם א-סייד, אזרח ישראלי ממוצא בדואי שחצה את הגבול שלושה חודשים לפני מנגיסטו, ואף אזרח נוסף. זאת בנוסף לשני החיילים הנעדרים אורון שאול והדר גולדין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!