
הרשות לזכויות ניצולי השואה השיקה הבוקר (רביעי) מערכת פניות חדשה, המאפשרת לניצול או למי מטעמו לפנות לרשות ולבצע פעולות ללא המתנה לנציג וללא צורך בהגעה פיזית.
במערכת החדשה, שפותחה על ידי אגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד האוצר, מתאפשרים עדכון פרטים אישיים ופרטי בנק; הזמנת שירותים סוציאליים ורווחה נפשית; הזמנת טיפולים רפואיים וקבלת החזר הוצאות רפואיות, וכן תביעת גמלה או מענק לניצול, וניתן באמצעותה לקבל מידע לגבי שעות פעילות ודרכי פנייה וכן לשלוח מסמכים.
המערכת מספקת מענה באמצעות נציג דיגיטלי (בוט) בלבד, ולא קיימים בה נציגים אנושיים, מה שדורש אוריינות דיגיטלית גבוהה יחסית. למעוניינים במענה אנושי, ניתן לפנות למוקד הטלפוני של הרשות במספר 5105* או לפנות באמצעות הדואר האלקטרוני. מהרשות נמסר, כי בקרוב תתווסף האפשרות לצרף קבצים למערכת גם באמצעות ווטסאפ.
סגן השר הממונה על הרשות לזכויות ניצולי השואה, אורי מקלב: "מדובר בצעד נוסף, חשוב ומיוחד למען רווחת ניצולי השואה. המערכת תאפשר לניצולים ולבני משפחותיהם לקבל מענה מהר ויעיל יותר, ותפחית את הצורך בהגעה פיזית. הממשלה מחויבת להקל את חייהם של ניצולי השואה ולהבטיח שיקבלו את הזכויות המגיעות להם בצורה מכובדת ונגישה".