דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מנצחים ומפסידים

ספורט / מנצחת השבוע היא השרה רגב שטסה עד לטורקיה בשביל לצפות במשחק כדורסל

וגם, האם נחזור לימים הגדולים של אליצור חולון? | במכבי חיפה הלכו בדרך ״קופיקס״ והעלו מ-5 ל-6 | והמלכים של סקרמנטו הפסידו כשהתנתקו מהעם | סיכום השבוע בספורט

ליאור ברטל
יאיר צוקר
אור גואטה
צור רוזנצוויג

מנצחות, עולות לחצי הגמר ומבקיעות המון: מכבי כשרונות חדרה

מתן בויניס

קבוצת כדורגל הנשים של מכבי כשרונות חדרה עלתה השבוע לחצי גמר גביע המדינה על חשבונה של המדורגת השלישית בליגה, מועדון כדורגל רמת השרון. במשחק מרובה שערים, ניצחו החדרתיות 4-3 משערים של שקירה דונקן, חנין נאסר, רוזאן יאנג שנוקסה ודניאל סופר.

הקבוצה בהובלתו של עמי אלחדד הובילה כבר בדקה הראשונה מרגליה של דונקן. רמת השרון הצליחו להשוות ל-1-1 ולאחר מכן 2-2, מרגלי שי פרל וקארין סנדל. לאחר ההפסקה הובקעו שערים של שנוקסה וסופר בדקות 47 ו-61 והעלו את חדרה ל-4-2. שערה של רוני שמריך מרמת השרון רק צימק ולא שינה את זהות העולה לחצי הגמר.

ברכות מכבי כשרונות חדרה ונקווה שחצאי הגמר יזכו לסיקור ראוי יותר בתקשורת.

מפסיד, ובהרבה: יוג'יניו לאמאנה

צור רוזנצוויג

יוג'יניו לאמאנה, שוערה בן ה-27 של גנואה האיטלקית, מסתמן כבעייתי. השבוע, במשחק ליגה מול פסקארה, הוא הוציא חמש פעמים את הכדור מן הרשת.

ניתן היה לראות בכך דבר סביר אלמלא העובדה שפסקארה מולה שיחק, לא רק שהבקיעה עד אותו משחק רק 20 גולים ב-24 במשחקים, אלא גם לא ניצחה מאז המחזור השני אי שם באוגוסט!

המשחק הזה ממשיך את קו השפל אליה הגיעה הקבוצה מהעיר של מרקו וקופיפו. מבט קל פנימה מראה שמאז תפס לאמאנה את עמדת השוער הראשון של הקבוצה, באמצע דצמבר, שיחקה הקבוצה 10 משחקים והמאזן שלה איתו הוא 8 הפסדים ו-2 תוצאות תיקו. מומלץ לפסקארה להחליף מזוזה, שוער, או הגנה, אחרת זה ייגמר בירידת ליגה.

בתמונה: הקטנת השער – פתרון אפשרי?

מנצחת – השרה מירי רגב

ליאור ברטל

ללא כל ספק, ובפער עצום, המנצחת הגדולה של השבוע היא השרה מירי רגב. מי היה מאמין שכדי לשחק משחק פשוט בכדורסל צריך ששרה בישראל תפנה את כל הלו״ז שלה, תוך התראה של כמה ימים, ותטוס לטורקיה לראות משחק בשמינית הגמר של היורופקאפ.

הסיפור הזה נראה כלקוח מאיזה סרט דרמה דל תקציב בהוליווד. עירוני נהריה הישראלית ניצחה במשק הגומלין הראשון את קבוצת גזיאנטפ מטורקיה, בתוצאה הנפלאה  75:96. ללא כל ספק יתרון 21 הנקודות הוא יתרון מבטיח שכמעט בוודאות יעלה את נהריה לרבע הגמר. אבל כאן בדיוק הסיפור מסתבך.

מצב העניינים הרגיש בין ישראל וטורקיה והקרבה של העיר גזנטיפ לגבול אם סוריה, מייצרים בעיית אבטחה קשה לקבוצה הישראלית. תחילה אסר השב"כ את הנסיעה של נהריה בטיסה רגילה, לאחר מכן כשהקבוצה כבר השיגה מימון למטוס פרטי שטס ישירות, השב"כ ביקש לצרף לטיסה אבטחה חמושה. השלטון הטורקי סירב והציב את התנאי הבלתי הגיוני על פיו רק עם שר או שרה בממשלת ישראל יגיעו למשחק, יינתן אישור למאבטחי שב"כ חמושים להגיע עם הטיסה לטורקיה.

לכן, כל הכבוד לשרת התרסות והספורט שהסכימה באופן מיידי להתגייס למען קבוצת עירוני נהריה ולנסוע יחד עם יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי והקבוצה למשחק החשוב.

סופרים עד חמש, ומפסידים: מכבי חיפה

יאיר צוקר

הקלישאה אומרת שקבוצה טובה נמדדת באיכות ולא בכמות. לכן, בכדורסל יש לכל שחקן עמדה ושיטת משחק אותה מכתיב המאמן, במסגרתה השחקן צריך לבוא לידי ביטוי בצורה הכי טובה. אבל מה קורה אם מסיבה כלשהי, קבוצה עולה למשחק עם שחקן אחד יותר ממה שמותר לה? התשובה מיד…

ביום ראשון (19.2) התקיים משחק הליגה המסקרן, בהיכל רוממה, בין המארחת מכבי חיפה להפועל ירושלים. הירושלמים הגיעו במומנטום רע מאוד לאחר ההפסד בגמר הגביע למכבי תל-אביב, והחיפאים רצו לנצל זאת על מנת לשפר את מקומם הלא מעודד בטבלה.

במהלך הרבע הרביעי הירוקים התחילו בהתקפה מסודרת והשחקנים הסתדרו לתרגיל. כאשר הרכז גרגורי ורגאס הרים את הראש וחיפש אופציית מסירה הוא ראה לתדהמתו את חברו לקבוצה עמית שמחון ממתין על קשת השלוש ללא שמירה ומיד מסר אליו את הכדור לסל קל. אלא שאז השופט הבחין שלחיפה יש בעצם שישה שחקנים על המגרש ושרק לעבירה טכנית לחובתם.

בשלב זה, העבירה הטכנית כבר לא עזרה לחבורה באדום, והירוקים הנחילו לירושלמים הפסד כואב בתוצאה 69:86. למרות הניצחון במשחק, המפסידים הם השחקנים בירוק שהפרו את החוק הכי בסיסי שיש בכדורסל.

מנצחים עם הראש גבוה מעל המים: גמר גביע המדינה בכדור מים

צור רוזנצוויג

בשבוע שעבר נפגשו ארבע קבוצות ל-2 גמרי גביע בענף הכדור מים. בליגת הנשים הפועל פתח תקווה מול הפועל יקנעם ובליגת הגברים הפועל קריית טבעון מול הפועל גוש זבולון.

משחק הכדור מים הוכר לראשונה ב-1,885 בבריטניה.  מאז הוגדר כענף אולימפי לגברים בשנת 1,900 ולנשים בשנת 2,000. בכל קבוצה יש 7 שחקנים, 6 שחקני שדה ושוער. המשחק נמשך 32 דקות, ומחולק לרבעים בני 8 דקות כל אחד.

כ-1,000 איש מילאו את בריכת השחייה בויינגייט באותו ערב מרגש, כמות שיא של קהל בענף זה בשנים האחרונות. מחזיקי ומחזיקות הגביע בענף הספורטיבי ממוקמים במרחק של 8 קילומטרים זה מזה – (ולא באזור תל אביב או ירושלים) – הפועל יקנעם בליגת הנשים והפועל קרית טבעון בליגת הגברים.

כיף לראות איך מתפתחת לה תרבות ספורטיבית באזור גאוגרפי ייחודי בארץ, כאשר קהילה מחליטה להשקיע בחינוך הילדים דרך ספורט והדבר הולך ומתפתח ומביא לתוצאות ברמה המקצועית.

הפועל יקנעם בהובלת שונית סטרוגו ניצחה את הפועל פתח תקווה מחזיקת הגביע היוצאת בתוצאה 7-10. בקרב הגברים ניצחה הפועל קריית טבעון את הפועל גוש זבולון בתוצאה 8-13. הקפטן מטבעון, גידי רום, אמר בסוף המשחק: "למראית עין זה היה קל, אבל זבולון התקרבו אלינו ממש, והיינו צריכים לתת את הלב הגדול שלנו בכל גול. זה גביע מתוק מתוק". יש כדור מים בישראל.
מפסיד את חירותו: רפאל פיקולו

ליאור ברטל

פאביו קוואליארלה, חלוץ איטליה לשעבר ושחקנה של קבוצת סמפדוריה האיטלקית, כבר בן 34. את שיא הקריירה שלו העביר בנאפולי ויובנטוס. תמורת המעבר שלו, ביוני 2009, שילמה קבוצת נאפולי לקבוצתו אודינזה 18 מיליון יורו.

פאביו, בשיאו, היה אחד השחקנים הטובים והיצירתיים באיטליה. גם בנבחרת לא נשארו אדישים לביצועיו של החלוץ, ומאז זימון הבכורה ב-2007 תחת המאמן רוברטו דונאדוני, פאביו שיחק 25 משחקים בהם כבש 7 שערים. החלוץ הנהדר כבש במהלך הקרירה שלו 123 שערי ליגה וזכה ב-3 אליפויות עם יובנטוס.

השבוע, באופן די מפתיע, נחשפנו לסיפור יוצא דופן שהתרחש בשנים האחרונות בחייו של השחקן. מסתבר שכאשר עבר קוואליארלה לנאפולי הוא עבר מסכת הטרדות מצד שוטר בשם רפאל פיקולו באמצעות מכתבים אנונימים שנשלחו לביתו של החלוץ. במכתבים איומים שיפורסמו עובדות על כך שקוואליארלה מנהל מערכות יחסים עם קטינות, עובד עם המאפיה הנפוליטאית ומכור לסמים קשים. המטרידן האנונימי גם יצר קשר עם פאביו תחת תפקידו כשוטר ו"ניסה" לעזור לפאביו למצוא את הפוגע. ביום שישי נשפט המטרידן ונשלח ל-4 שנים בכלא.

פאביו מצידו עשה את הדבר שהוא הכי אוהב והבקיע בתיקו 1:1 לזכות סמפדוריה מול קאליארי. בסיום המשחק התראיין השחקן לרשת סקאיי האיטלקית ופרץ בבכי. כל כך הרבה כאב השתחרר ברגע הקטן והחשוב הזה, בו חשף מול המצלמה את סיפורו הבלתי נתפס באמרו "אני לא הייתי מאחל את זה לאף אחד. לא יכולתי לעזוב את ביתי, וגם לא את משפחתי. אני מודה למערכת בתי המשפט שהוציאה את האמת לאור".

בנוסף, סיפר פאביו, שמכתביו של המטרידן הגיעו גם למנהל נאפולי ולכן אולץ לעזוב את הקבוצה ב-2010 אחרי שהשתתף במונדיאל בדרום אפריקה. אנו נאחל לו ולמשפחתו את הטוב ביותר בהמשך העונה, ונקווה שסיפור כזה לא יקרה לאף אחד בעולם.

מנצחות – אליצור חולון, כדורסל נשים

יאיר צוקר

למי שזוכר את הקרבות המרתקים בשנות ה-90 בכדורסל הנשים, השם אליצור חולון ודאי אומר משהו. אליצור חולון היתה אחת הקבוצות הנוצצות בכדורסל הישראלי, לצד אליצור רמלה וא.ס רמה"ש. כיכבו בה ענת דרייגור האגדית, לימור מזרחי ואלומה גורן. אבל מאז האליפות האחרונה של המועדון בעונת 96-97, חולוניה לא הצליחה לשחזר את ימי גדולתה.

העונה, כשהליגה נכנסת לרגעי ההכרעה, הצליחה חולון בעונה מקרטעת להשיג את המקום בפלייאוף עליון, כשניצחה במשחק חוץ דרמטי את רמת השרון 71:76. החולוניות שכבר ניצחו העונה את רמת השרון הגיעו למשחק עם הגב לקיר והיו חייבות להשיג ניצחון על מנת להתברג לפלייאוף העליון.

המשחק נפתח בצורה שקולה אך מהרבע הראשון החולוניות נראו טוב יותר, בעיקר בזכות רוח הלחימה שהפגינו. למרות זאת, המחצית הראשונה הסתיימה רק ביתרון של נקודה אחת לחולון 41:42. המחצית השנייה הוסיפה להיות צמודה, כששתי הקבוצות מגלות יכולת טובה אך לבסוף החולוניות, שנהנו ממשחק ענק של אלכסיס הורנבקל שטרפה את המגרש עם 29 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 אסיסיטים, השיגו את הניצחון המיוחל שנתן להן את הכרטיס לפלייאוף העליון יחד עם מכבי רמת חן/בליך, מכבי בנות אשדוד, בנות הרצליה, א.ס רמת השרון ומכבי רעננה.

המאבק בליגת אתנה נראה רחוק מלהיות מוכרע, ועם היכולת הזו של החניכות של רועי אייזנברג, נראה שהולך להיות פלייאוף מסקרן מאוד, ולחולון אף סיכוי טוב להפתיע ולהחזיר אותנו לימיה הגדולים.

מפסידים, כל הזמן מפסידים: סקרמנטו קינגס

מתן בויניס

הכינוי של קבוצת ה-NBA של סקרמנטו הוא הקינגס – ״המלכים״. אכן ניתן למצוא קווים מקבילים בין אופן ההתנהלות של הנהלת הקבוצה האומללה הזו להתנהגותם של אותם שליטים כל יכולים מהעבר.

השבוע העבירו הקינגס את כוכבם, דמרקוס קאזינס, לניו אורלינס פליקנס בתמורה לבחירת סיבוב ראשון בינונית בדראפט הקרוב, בחירת סיבוב שני, הגארד הרוקי באדי הילד ולנגסטון גאלואווי.

חילוף זה היה, לכל הדעות, חד צדדי ופגע ביכולת של הקינגס להיות טובים יותר בשנים הקרובות. יש פרשנים שיגידו שזו בכלל היתה המטרה, להיות גרועים יותר וכך לזכות בבחירות גבוהות יותר בדראפטים הקרובים. רק מה? סקרמנטו כבר העבירה את בחירת הסיבוב הראשון שלה ב-2019 לפילדלפיה.

מלבד הניהול המקצועי הכושל, הסיבה השנייה להיות סקרמנטו מפסידה השבוע היא שרק כמה דקות לפני שנודע על הטרייד הודלף לתקשורת שמנהל הקבוצה, ולאדה דיבאץ', הבטיח לסוכנו של קאזינס שהשחקן לא יועבר בטרייד.

בסרטון ניתן לראות את קאזינס נפרד בבכי מחבריו ומזכיר לנו ששחקנים הם עדיין בני אדם גם אם הם מיליונרים וראוי היה לנהוג בו ביותר כבוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!