
משרד התרבות והספורט הודיע היום (ראשון) על הזוכים בפרסי הקולנוע. הקולנוען ומנהל בית הספר 'סם שפיגל' לקולנוע רנן שור, זכה בפרס מפעל חיים. פרסים נוספים חולקו בקטגוריות: עידוד היצירה ופרס ליוצרים בראשית דרכם.
שור (72), החל את דרכו הקולנועית כעוזר במאי של אורי זוהר והיה אחד מיוזמי מנשר קי"ץ שהוביל להקמתה של הקרן לעידוד סרטי איכות. הוא ניהל את מגמת הקולנוע בבית צבי ובהמשך ניהל את בית הספר 'סם שפיגל' לקולנוע במשך 30 שנה. שור ביים את הסרט "בלוז לחופש הגדול" שהפך לאבן דרך בקולנוע הישראלי.
מנימוקי השופטים: "רנן שור הוא יוצר, מחנך, איש חזון ויזם שטיפח את תשתיות הקולנוע הישראלי ועודד כמה מיוצריו המעולים בהווה. הקמת חממת סם שפיגל לקולנוע בינלאומי, אוצרות קולנועית והיותו הרוח החיה מאחורי הקמתם של הסינמטקים של חולון והרצליה – מגדירים את שור ככוח טבע קולנועי הנוכח בקולנוע ובתרבות הישראלית מזה ארבעה עשורים".
בפרס לעידוד היצירה זכו קובי פרג', אוהד מילשטיין ורועי אסף. "פרס זה נועד לעודד מצוינות בתחומי אמנות הקולנוע השונים והוא מהווה ביטוי של הערכה והוקרה להישגיו של היוצר ולתרומתו בתחום בו הוא עוסק".
בפרס ליוצרים בראשית דרכם זכו רוני בהט וכליל כובש. "פרס זה מוענק ליוצרים אשר הוכיחו פעילות יצירתית מקצועית רציפה של 10 שנים לפחות מיום סיום לימודיהם והם בעלי מכלול של עבודה משמעותית באחד או יותר מתחומי אמנות הקולנוע".
שר התרבות והספורט, מיקי זוהר: "אני מברך את הזוכות ואת הזוכים בפרסי אמנות הקולנוע ומוקיר את עשייתם המבורכת, שמביאה את היצירה הקולנועית הישראלית לקדמת הבמה. כל אחד מהם מהווה מקור להשראה עבור הדור הצעיר ואני מאחל להם המשך יצירה פורייה".
בראש ועדת הפרס עמדה יעל פרלוב. בוועדה השתתפו: אלירן מלכה, יצחק צחייק, שמוליק דובדבני, נועה ברגמן-הרצברג, יוסי מדמוני, גליה בדור וכמשקיף – רמי שלמור – יו"ר ועד הנאמנים.

