דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / אחרי 13 שנה על המשטח: הטניסאית שחר פאר פורשת

פאר (29) היא הטניסאית הבכירה של ישראל בכל הזמנים, שבשיא הקריירה שלה דורגה 11 בעולם | היא פורשת עקב סיבות רפואיות שפגעו בכשירותה | פאר: "גאה בהישגיי ובדרך בה ייצגתי בכבוד גדול את מדינת ישראל"

הטניסאית שחר פאר (צילום ארכיון: AP Photo/Alastair Grant)
הטניסאית שחר פאר (צילום ארכיון: AP Photo/Alastair Grant)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הטניסאית הבכירה של ישראל בכל הזמנים מסיימת בגיל 29 את דרכה ופורשת לאחר שלוש עשרה שנות קריירה, בהן דורגה בשיאה במקום ה11 בעולם.

בהודעה שפרסמה אתמול (שלישי) בחשבון הפייסבוק שלה כתבה: "הגעתי להחלטה זו בעקבות דלקת כרונית בכתף, שנמשכת מעל שנתיים, ולא מאפשרת לי לחזור ולהתחרות ברמות הגבוהות אליהן אני רגילה ומצפה מעצמי. במקביל, איבדתי את התשוקה למשחק הטניס ולאורח החיים האינטנסיבי שחוויתי מגיל 6.5."  פאר הוסיפה כי "אני מסתכלת לאחור עם חיוך ענק, מלאת אושר וסיפוק. גאה בהישגיי ובדרך בה ייצגתי בכבוד גדול את מדינת ישראל. אני רוצה להודות לכולכם על התמיכה האינסופית לה זכיתי בכל יום, בכל שעה ובכל מקום שהייתי ברחבי העולם."

בכך מסכמת פאר קריירה ארוכה שידעה עליות ומורדות, במהלכה השיגה חמישה תארי סבב WTA (פטאיה 2006, פראג 2006, איסטנבול 2006, גואנגז'ו 2009 וטאשקנט 2009) שמונה אליפויות ישראל, ושני רבעי גמר גרנד סלאם (באוסטרליה וארה"ב). בשל פציעותיה הרבות הפסיקה פאר להתחרות בסוף פברואר 2016, ולפני חודש הוצאה מדירוג ה-WTA.

אלופה מגיל 14

שחר פאר פרצה לתודעה כבר בגילאי הנוער, כשבשנת 2001 זכתה באליפות ישראל לנשים, בהיותה בת 14 בלבד. בשנת 2004 זכתה באליפות אוסטרליה הפתוחה לנוער. באותה שנה החלה פאר להתחרות בבוגרות וצברה הישגי רבים ומוניטין של שחקנית "פייטרית" שלא נופלת מאף יריבה.

בשנת 2006 הגיע ההישג המשמעותי הראשון שלה, כשהעפילה לשמינית גמר אליפות הרולאן גארוס בצרפת, שם הצליחה לנצח לראשונה שחקנית מהטופ 10, כאשר הביסה את המדורגת 8 בעולם אלנה דמנטייבה, בשמינית הגמר נעצרה פאר על ידי אגדת הטניס מרטינה הינגיס השוויצרית.

ההישג הגדול ביותר בקריירה שלה היה בשנת 2007 באליפות אוסטרליה הפתוחה במלבורן, כשהעפילה לרבע הגמר גרנד סלאם הראשון של טניסאית ישראלית ושיחקה את משחק חייה מול הגדולה מכולן סרינה ווילאימס, לה הפסידה לאחר מותחן ארוך בתוצאה 3:6, 6:2, 8:6.

פאר התמודדה גם עם בעיות פוליטיות במהלך הקריירה, כמו אי שיתופה בטורניר דובאי ב-2009 עקב היותה ישראלית. היא זכתה לתמיכה בינלאומית נרחבת, ויצאה למאבק על הזכות של טניסאים וטניסאיות להתחרות בכל מקום בעולם. כתוצאה מכך הוחלט כי כל טורניר שלא יאפשר לשחקנית להשתתף בו מסיבות פוליטיות או גזעניות יבוטל לאלתר.

ב-2010 הורשתה פאר להתחרות בטורניר דובאי, ורשמה הישג נפלא כשהגיעה לחצי הגמר ועברה טניסאיות בכירות כגון קרוליין ווז'נייקי מדנמרק ונה לי הסינית, אך בחצי הגמר הפסידה לונוס וויליאמס.

ב-2011 השיגה פאר את דירוג השיא שלה בעקבות העפלתה לסיבוב השלישי באליפות אוסטרליה, שמיקמה אותה במקום ה-11 בעולם. בהמשך השנה הייתה קרובה להיכנס לעשירייה הראשונה בעולם, אבל לא הצליחה וסיימה לבסוף את השנה במקום ה-37.

מאותה שנה החלה ירידה משמעותית ביכולתה, ונראה היה שהיא מתקשה לשחזר את ימי הזוהר, פאר החלה להידרדר בדירוג העולמי, כשבנוסף סבלה מפציעות טורדניות שמנעו ממנה להתחרות והצניחו אותה בדירוג עד מחוץ ל-150 הראשונות בעולם.

במהלך הקריירה ייצגה פאר את ישראל בשתי אולימפיאדות – בייג'ינג' 2008, שם הגיעה לסיבוב השני, ובלונדון 2012, שם הפסידה בסיבוב הראשון למריה שראפובה.

פאר ייצגה את ישראל במשך שנים רבות בגביע הפדרציה לנבחרות, והגיעה עם הנבחרת להישגי שיא ב-2008 עם ההעפלה לרבע הגמר וב-2009, שם דורגה הנבחרת במקום העשירי בעולם.

למרות הקושי לשקם את הקריירה, פאר זכתה ב2014 לכבוד הגדול להשיא משואה בטקס יום העצמאות.

את השנה האחרונה בקריירה פאר החלה עם צניחה למקום ה189 ולאחר פרישה מכמה טורנירים בשל פציעות הפסיקה להתחרות וצנחה עד למקום 294, כאשר לפני כחודש הוצאה לגמרי מהדירוג העולמי.

אין ספק שהשנים האחרונות לא גרמו לשחר הרבה נחת, אבל עם קריירה מפוארת לאורך יותר מעשור, שחר פאר תיזכר כטניסאית המצליחה ביותר שגדלה כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!