דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

בארץ / ביהמ"ש: על עיריית פ"ת לחבר מחדש דירות של אזרחים אפריקאים לחשמל ולמים

האגודה לזכויות האזרח וארגוני סיוע נוספים הגישו עתירה דחופה לביהמ"ש בעקבות ניתוקם של הדיירים מחשמל ומים, וביניהם פעוטות ואישה בהיריון | העירייה: הניתוקים בוצעו מכיוון שהדירות מפוצלות באופן לא חוקי וכי ישנה סכנה בטיחותית בפיצול

פתח תקווה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).
פתח תקווה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).
דוד טברסקי

האגודה לזכויות האזרח, יחד עם ארגון הסיוע לפליטים ומבקשי מקלט א.ס.ף והמוקד לפליטים ומהגרים הגישו ביום שלישי (28.2) בערב עתירה דחופה כנגד עיריית פתח תקווה בבית המשפט המחוזי של מחוז מרכז, בטענה כי היא מנתקת את החשמל והמים בדירות בהן מתגוררים אזרחים זרים ממוצא אפריקאי. לטענת העותרים, ניתוקי החשמל והמים הם חלק ממגמה מכוונת של ראש העירייה להרחיק את האפריקאים מפתח תקווה. בתגובה לטענות מסרה העירייה כי הניתוקים בוצעו מכיוון שהדירות מפוצלות באופן לא חוקי וכי ישנה סכנה בטיחותית בפיצול. העותרים ציינו בתגובה כי האחריות על פיצול הדירות נמצאת על כתפי בעלי הדירות, ושבכל מקרה, אין דיירי הדירות צריכים להיפגע.

בהמשך לעתירה, הוציא אתמול בבוקר (רביעי) בית המשפט צו זמני ודרש מעיריית פתח תקווה להפסיק לאלתר את הניתוקים השרירותיים ולחבר בחזרה את כל הדירות שנותקו למערכת החשמל והמים עד לדיון בנושא שיתקיים ב-27 במרץ. בית המשפט הדגיש בין היתר כי בדירות שנותקו מתגוררות משפחות עם פעוטות, ואף אישה בהיריון מתקדם.

"הבנו שאנחנו לא יכולים להגיע למצב שכל הזמן יש ניתוקים וכל הזמן צריך לרוץ עם אנשים ולנסות להגן עליהם" הסביר ירון קלנר מהאגודה לזכויות האזרח ל'דבר ראשון'. "מדובר פה באוכלוסייה מוחלשת שלא יודעת עברית ואין לה כסף לעורך דין והם לא מבינים את מערכת המשפט בישראל. אי אפשר לצפות שהם יעשו את כל התהליכים לבד ואנחנו לא יודעים מי הם האזרחים שמנתקים להם את החשמל, לכן ביקשנו עתירה כללית. מדובר במדיניות של התעמרות במבקשי מקלט שהיא פסולה וגזענית."

מעיריית פתח תקווה נמסר: "יודגש כי ניתוקי החשמל אינם מכוונים כלפי עובדים זרים – כפי שנטען, אלא כלפי בעלי הדירות אשר פועלים בניגוד לחוק, מפצלים את דירותיהם ומשכירים אותן למעוטי יכולת ובהם חרדים, משפחות צעירות ומבקשי מקלט.

"שוכרי הדירות נאלצים להמשיך להתגורר בדירות מפוצלות ללא תנאים מינמליים. מדובר בניצול ציני של מעוטי יכולת שנופלים קורבן לבעלי דירות שבצע הכסף הוא שמנחה אותם. רק לאחרונה ארעו מספר שריפות של דירות מפוצלות במרכז העיר, שחלקן גבה קורבנות בנפש.

"עיריית פתח תקווה והעומד בראשה סבורים כי פעולות אלו יובילו את בעלי הדירות לפעול על פי חוק וחשוב מכל, יימנעו פגיעה בחיי אדם בגין תופעה חמורה זו.

העירייה תציג את עמדתה בבית המשפט בדיון שנקבע ל – 27/3/17."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!