דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

הסכם קיבוצי / הסכם קיבוצי ראשון למאות עובדי הלוגיסטיקה בקבוצת שטראוס

ההסכם, שנחתם אמש (ד'), כולל בין היתר תוספות שכר דיפרנציאליות, תוספות מיוחדות לעובדים המשתכרים ברמות הנמוכות, שכר התחלתי הגבוה משכר המינימום במשק והשתתפות בעלות גני ילדים | יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "ההסכם יביא לצמצום פערים בתוך הקבוצה"

מעמד החתימה על ההסכם הקיבוצי לעובדי הלוגיסטיקה בקבוצת שטראוס (צילום: דוברות ההסתדרות).
מעמד החתימה על ההסכם הקיבוצי לעובדי הלוגיסטיקה בקבוצת שטראוס (צילום: דוברות ההסתדרות).

ההסתדרות, הנהלת קבוצת שטראוס וראשי הוועדים בקבוצה חתמו אמש (רביעי) לפני על הסכם קיבוצי ראשוני, שיחול על כ-350 עובדים במרכזים הלוגיסטיים בשוהם ובעכו, לרבות נהגי ההפצה. תוקף ההסכם הוא ארבע שנים.

בין היתר, כולל ההסכם תוספות שכר דיפרנציאליות, תוספות שכר מיוחדות לעובדים המשתכרים ברמות הנמוכות ולעובדים במשמרות וכן שכר התחלתי הגבוה באופן משמעותי משכר המינימום במשק. זאת כדי לצמצם פערים בקרב עובדי הקבוצה.

בטקס החתימה על ההסכם, שהתקיים בלשכת יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, השתתפו מנכ"ל שטראוס ישראל ציון בלס, יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה הרצל יאקה, מי שהוביל את המו"מ מטעם ההסתדרות – אליעזר בלו המשמש כמ"מ יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, מנהל הלוגיסטיקה בשטראוס ישראל אלון שרף, מנהלת משאבי אנוש שרשרת אספקה שטראוס ישראל תמי וונקי, יו"ר ועד עובדי המרכז הלוגיסטי של שטראוס בשוהם איציק יוסף, יו"ר ועד עובדי המרכז הלוגיסטי בעכו חיים שטאשווילי ויו"ר ועד עובדי הנהגים אודי ברדה.

במסגרת ההסכם יקבלו העובדים, בכל אחת מארבע השנים הקרובות, תוספות שכר אחוזיות בגובה 4.5%-2%, בהתאם לוותק. בשנים 2020-2018, תחלק החברה תוספת שכר דיפרנציאלית נוספת לעובדים שתנוע בין 0.5% ל-0.8% מכל שכר הבסיס של העובדים הזכאים.

לצד תוספת שכר אלו, עובדים בעלי ותק של 20-15 שנה יקבלו תוספת ותק בשיעור של 0.7%, ועובדים בוותק של 20 שנה ומעלה יקבלו תוספת של 1%. כאמצעי לצמצום פערים בקרב עובדי החברה, ההסכם מבטיח כי עובדים המשתכרים ברמות הנמוכות (מתחת ל-6,500 שקלים בחודש) ובעלי ותק של חמש שנים, יקבלו תוספת שכר שקלית מיוחדת בסך של כ-186 שקלים מדי חודש. עוד הוסדר בהסכם כי השכר החודשי ההתחלתי של עובד בחברה יהיה גבוה, באופן קבוע, ב-300 שקלים משכר המינימום הקבוע במשק. כזכור, החל מינואר 2017 עלה שכר המינימום במשק ל-5,000 שקל, ובעתיד הוא צפוי לעלות ל-5,300 שקל.

מפעל שטראוס בנצרת עלית. (צילום: ויקיפדיה)
מפעל שטראוס בנצרת עלית. (צילום: ויקיפדיה)

בהתאם להסכם, עובדי המשמרות יקבלו תוספת של 20% לשכר על משמרת שנייה, אשר תגדל ב-2019 ל-25%. עובדי משמרת לילה יקבלו תוספת בגובה 10%, שתגדל ב-2019 ל-15%. עובדי משמרת הלילה יקבלו גם תשלום מיוחד נוסף על כל שעת עבודה מעבר לשבע שעות המשמרת הרגילות.  עם החתימה על ההסכם, יקבלו כל העובדים מענק חתימה חד פעמי בגובה 500 שקל.

 

ההסכם כולל גם מתן מעמד קביעות לעובדים חדשים בשטראוס בתוך שלוש שנים, ובתוך שנתיים לעובדים קיימים. הוא אף קובע מנגנון פיטורים הוגן ושקוף, שמעניק לוועד העובדים ולהסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה משקל בכל הנוגע להחלטות על סיום העסקתם של עובדים בחברה. סעיף נוסף קובע כי החברה תאפשר לעובדים קיימים להתמודד על משרות פנויות וחדשות, ובעת ניוד עובדים לתפקידים אחרים תקפיד שלא ייפגעו מעמדם וזכויותיהם.

עובדים המועסקים כנהגים ואשר מתניידים לעבודה וממנה עם רכבם הפרטי, יהיו זכאים להשתתפות בהוצאות דלק, ביטוח ורישוי. נהגי הפצה אשר יידרשו לעבוד בימי שישי יהיו זכאים לתמורה מוגדלת בגובה 180 שקלים. תמריצי המכירה השונים יגדלו גם הם.

מלבד הטבות אלו, כולל ההסכם גם העלאת שיעורי ההפרשה לפנסיה, הגדלת מכסת ימי החופשה וההבראה, פתיחת קרנות השתלמות לעובדים בעלי ותק של למעלה משלוש שנים והשתתפות של החברה בתשלומים למעונות וגני ילדים בגובה 500 שקלים לחודש לכל ילד.

תהליך גיבוש ההסכם לווה על ידי עו"ד אריאל ברנע מזכיר חטיבה באיגוד המזון והפרמצבטיקה ועו"ד יערה צישינסקי מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי של ההסתדרות.

"מדובר בהסכם חשוב שיביא לצמצום פערים בקרב עובדי קבוצת שטראוס, והוא מוקיר ומתגמל את העובדים על מלאכתם הראויה" אמר ניסנורן במעמד החתימה אמש, "ההסכמות אליהן הגענו הן תוצאה של הידברות נכונה בין ההסתדרות, ההנהלה ונציגי ועדי העובדים – וכולנו יכולים יחד להתגאות בהן".

מנכ"ל שטראוס ישראל, ציון בלס, אמר באותו מעמד כי "העובדים הם הנכס המרכזי שלנו והם שמביאים את החברה להצלחות הגדולות שלה. ההכרה שהעובדים עומדים בלב העשייה היא הבסיס למערכת היחסים החמה שבין הסתדרות העובדים ושטראוס מזה עשרות שנים. בשנה שבה השקנו תכנית חברתית שמשפרת את תנאי כלל עובדי החברה וקבענו מדיניות של 'שכר מינימום שטראוסי' שתמיד יהיה גבוה מהשוק, אנחנו שמחים לחתום על הסכם קיבוצי חדש עם ההסתדרות ומלאים הערכה על פועלה בהשגת ההסכם".

יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, הרצל יאקה, בירך גם הוא על ההסכם ואמר כי "ההסכם מעיד על היקף השותפות בין הנהלת המפעל לעובדיו. יחד הגענו לתוצאות משמעותיות הנותנות ביטוי ליחסי האמון בין הצדדים".

מ"מ יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, שהוביל את המו"מ על ההסכם מטעם ההסתדרות, הוסיף כי  "אחרי משא ומתן ממושך הגענו להסכם שמשפר את הביטחון הכלכלי והתעסוקתי של העובדים במקביל להמשך שגשוגה של החברה. אני רוצה לברך את עובדי שטראוס ואת ראשי הוועדים על הנחישות שהפגינו לאורך התהליך ואת ההנהלה שהייתה שותפה חשובה לדרך ההידברות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!