
שורד השבי אלמוג מאיר ג'אן, שחולץ משבי חמאס במבצע ארנון ביוני האחרון, נשא דברים לראשונה בכיכר החטופים הערב (מוצ"ש), בעצרת השבועית של מטה המשפחות. האירוע נערך על רקע התחדשות המגעים העקיפים בין ישראל לחמאס.
ג׳אן: "עברו כבר 210 ימים מאותה שבת שבה הוצאתי מהתופת, אבל את מראה היד שהצילה את חיי לא אשכח לעולם. ארנון זמורה ז״ל וצוותו יישארו לעד בליבי. היד המושטת עבור החטופים ומשפחותיהם היא עסקה שיש לחתום עליה, עסקה להציל את חייהם, להציל את חיי כולנו.
"העובדה שאני עומד כאן לפניכם היום היא לא פחות מנס. שמונה חודשים הייתי בעזה, בשבי, כבול ושבור– פיזית ונפשית. שמונה חודשים שבהם נאבקתי לשמור על רוחי ועל תקווה שלא כבתה, גם ברגעים הקשים ביותר. אנא ראו אותי כתזכורת חיה לכך שהסיפור רחוק מלהסתיים".
חמאס פרסם היום סרטון שבו הופיעה התצפיתנית החטופה לירי אלבג, ומשפחתה ביקשה לא לפרסם תמונות או פרטים מתוכו. ג'אן התייחס לכך: "עם כל סרטון שמתפרסם על יקירנו שבשבי, ביניהם לירי היקרה מהיום, ורואים בעיניים שלה את הגעגוע, הפחד, את העייפות ואת התסכול כי היא לא מבינה איך היא עדיין שם, וגם אני לא מבין. מזכיר לי את היום שבו צילמו אותי מדבר אל המצלמה בניסיון להעביר מסר, זאת הייתה סיטואציה מאוד מפחידה ומלחיצה, ברגע אחד הכול צף ואתה חושב על כל הסיוט שאתה עובר. ואתה מצלם את הסרטון בתקווה שיעשה את הרעש הנחוץ כדי שיגידו: הפעם זה מספיק, בואו נסיים את הטירוף הזה".
ג'אן הוסיף: "עסקה לשחרורם נמצאת על הפרק, ואין לנו את הפריבילגיה להתמהמה. כל יום שהם שם הוא עולם שלם של סבל וכאב, צלקות שלא יגלידו. מדינת ישראל היא מדינה חזקה, אך החוסן שלה תלוי לא רק בכוח הצבאי שלה, אלא בערכיה ובאחדותה. אנחנו לא נוכל לשוב להיות מה שהיינו אם לא נשיב את כל החטופים הביתה.
"ברשותכם ארצה למסור מסר ליקירינו שבשבי עדיין בשעה זו – אני מצטער, אני יודע שאתם עושים את 'העבודה' בצורה מושלמת, אתם שורדים ומצליחים להתעלות על כל מכשול שעומד בפניכם עד כה, יש לכם כוחות לא אנושיים, תמשיכו להילחם לשרוד, לחיות".
ג'אן דיבר בסרטון שהוקרן בעצרת ביולי, כחודש אחרי חילוצו, ואז אמר: "חשוב שנגיע לעסקה כדי שכל האימהות יזכו לחבק את הילדים שלהן כמו שאני מחבק עכשיו את אמא שלי כל בוקר".
עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף: "אבי כתב בספריו פסק הלכה: על מדינת ישראל לפעול בכל הכלים על מנת להחזיר את בנינו ובנותינו הביתה. זהו מבחן שאסור לנו להיכשל בו. במקרים של פיקוח נפש מותר וצריך לשלם כל מחיר. חיי אדם דוחים את כל המצוות שבתורה. אסור לנו להסס ולחכות כשמדובר בפדיון שבויים.
תצילו את מי שעוד נותר להציל".
ימית אשכנזי, אחותה של החטופה דורון שטיינברכר: "אמרנו כל כך הרבה פעמים תחתרו כבר לעסקה, והנה אנחנו מבינים שאין אפילו רשימות של החטופים ומצבם. אנחנו רואים את המחיר הנורא של חיי אדם. לא רק החטופים, גם החיילים האמיצים, הצעירים שאנחנו רואים את תמונותיהם וליבנו נשבר. הימים עוברים, המשפחות קורסות, וממשלת ישראל אדישה לאזרחיה הגוססים ואלינו".
מטה המשפחות: "אות החיים מלירי הוא הוכחה קשה ומוצקה לבהילות בהשבת כל החטופים! כל יום בגהינום החמאס בעזה הוא סכנת מוות מידית לחטופים החיים, וסכנה ליכולת להשיב את החללים לקבורה.
"16 ימים נותרו לאולטימטום של טראמפ, הגיע הזמן שרה״מ יקבל את ההחלטה להשיב את לירי ואת כל החטופים הביתה. משפחות החטופים קוראות לציבור לצאת הערב לעצרות ולמשמרות המחאה ולזעוק יחד איתן את זעקת יקיריהן מהמנהרות".

