דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

ארה"ב / אחרי שתקף את קלינטון: גם סגנו של טראמפ השתמש בחשבון דוא"ל פרטי

עיתון באינדיאנה חשף כי מייק פנס השתמש בדוא"ל הפרטי שלו לניהול עניינים ציבוריים כשהיה מושל אינדיאנה, ולא בשרתים המאובטחים של המדינה כפי שדורש החוק | דוברו הגיב: "מדובר בהשוואות אבסורדיות, פנס לא עסק בחומרים מסווגים"

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס (AP Photo/John Minchillo).
סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס (AP Photo/John Minchillo).

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס השתמש בחשבון אימייל פרטי לניהול עניינים ציבוריים בזמן כהונתו כמושל מדינת אינדיאנה – כך נחשף בעיתון "אינדיאנפוליס סטאר" בהתבססם על רשומות ציבוריות.

ביום חמישי השבוע דיווח העתון כי פנס ניהל תקשורת עם יועציו באמצעות חשבון הדוא"ל הפרטי שלו, השייך לחברת 'אמריקה און ליין' (AOL), בנושאי ביטחון המולדת וביטחון ממעון המושל במהלך ארבע שנות כהונתו. הדיווח התבסס על תכתובות דוא"ל, שסופקו מתוך ארכיון בעקבות דרישה ציבורית.

עוד דווח כי חשבון הדוא"ל האישי של פנס היה נתון תחת פרצת אבטחה בכך שבאביב האחרון היה חשוף לדיוג (phishing) – ניסיון לגניבת מידע רגיש על ידי התחזות ברשת האינטרנט. הפריצה אירעה לפני שטראמפ בחר בפנס כמועמדו לתפקיד סגן הנשיא. בעקבות הדיוג קיבלו אנשי הקשר הרשומים בחשבון הדוא"ל הפרטי של פנס  הודעות דוא"ל מזויפות, הטוענות כי המושל ואישתו ננטשו חסרי כל בפיליפינים וכי הם זקוקים לסיוע כספי.

דוברו של פנס, מארק לותר, אמר כי בעקבות המקרה החליף המושל את חשבון הדוא"ל שלו לחשבון אחר בעל אמצעי אבטחה נוספים, והוסיף כי מאז שהחל את כהונתו כסגן נשיא ארה"ב פסק מלהשתמש בחשבון זה. עוד אמר לותר כי פנס "מחזיק חשבון דוא"ל של המדינה וחשבון נוסף אישי, בדומה לחשבון שהחזיק בתקופת כהונתו כמושל המדינה." והוסיף כי "בסיום כהונתו כמושל הורה פנס לחברת ייעוץ חיצונית לעבור על כל תכתובותיו, ולהבטיח כי אימיילים הנוגעים לענייני מדינה יועברו ויאוכסנו בארכיון המדינה כראוי."

בהיותו שותף למסע הבחירות של טראמפ לנשיאות ארה"ב נהג פנס לבקר את המועמדת היריבה הילרי קלינטון על שהשתמשה בחשבון דוא"ל פרטי במהלך כהונתה כמזכירת המדינה תחת ממשל אובמה. פנס אף האשים את קלינטון כי שמרה במכוון את התכתבויותיה מחוץ להישג הציבור וגופי חקירה.

בתגובה להשוואות בין המקרים אמר לותר כי "אלו הן השוואות אבסורדיות" מאחר וקלינטון ארגנה שרת פרטי בביתה בתחילת כהונתה כמזכירת המדינה, ובשונה מקלינטון, פנס כמושל אינדיאנה לא עסק בחומרים מסווגים.

עוד דיווח ה""אינדיאנפוליס סטאר" כי לשכת יורשו של פנס, המושל אריק הולקומב, פרסמה יותר מ-30 דפים מתוך חשבונו של פנס לציבור, אך יחד עם זאת סירב לפרסם מספר לא ידוע של תכתובות הנחשבות למסווגות.

חוקי מדינת אינדיאנה אמנם לא אוסרים על נושאי משרות בכירים מלהשתמש בחשבונות דוא"ל פרטיים, אך מפרשנות החוק עולה כי כל העניינים הרשמיים המנוהלים באמצעות חשבונות פרטיים חייבים למלא אחר חוקי הרשומות הציבוריות. המדינה דורשת כי כל הרשומות המשויכות לענייני מדינה חייבות להיות שמורות ונגישות לבקשות הציבור למידע. התכתבויות דוא"ל בין חשבונות פרטיים לחשבונות המדינה שמורות ממילא בשרתי המדינה, אך במידה ופנס שלח תכתובת מחשבונו הפרטי לחשבון דוא"ל פרטי אחר, עליו לשמור אותה והיחס אליה הוא כמידע ציבורי לכל דבר.

דוברו של פנס מסר כי בסיום כהונתו כמושל שכר פנס את שירותיו של משרד עורכי הדין 'בארנס ות'ורנבורג' מאינדיאנפוליס לביצוע סקירה של כל התכתבויותיו, והוסיף כי הסקירה עודנה נמשכת. עוד הוסיף לותר כי כל התכתבות בין חשבונו הפרטי של פנס למי מאנשיו המשתמשים בחשבונות דוא"ל של המדינה נשמרים באופן אוטומטי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!