
"אנחנו נרגשים ומתוחים לקראת החזרתם של אוהד בן עמי, אלי שרעבי, טל שוהם, מני גודארד ז"ל, דרור אור ז"ל, עפרה קידר ז"ל, סהר ברוך ז"ל, אילן וייס ז"ל ויוסי שרעבי ז"ל", הודיע היום (חמישי) קיבוץ בארי בתגובה להסכם הפסקת האש והשבת החטופים. "מצפים לקבל את אהובינו החיים לשיקום, ולסגור את המעגל עם חזרת מתינו לקבורה באדמת בארי".
גל כהן, מזכיר קיבוץ בארי: "אלו ימים של התרגשות, מתח ותקווה, ימים מטלטלים שבמהלכם ננסה לחזור ולנשום, וסוף סוף להתחיל להשתקם".
איילת חכים, חברת קיבוץ בארי, קרובת משפחה של אוהד בן עמי: "כבר שכחנו מה זה ואיך זה מרגיש, קשה להיות נרגשת, מחכה לראות את אוהדי כאן איתנו ואת כולם לפני שמרשה לעצמי להתרגש.
"איבדנו כל כך הרבה בדרך אל העסקה, יקרים לנו שנחטפו בחיים ונרצחו בשבי, ולכן השמחה לעולם לא תהיה שלמה. אנחנו מחבקים את משפחות החטופים, תומכים בהן ונמשיך לתמוך עד שישוב החטוף האחרון, לא ננוח עד שזה יקרה".
מטה המשפחות להחזרת החטופים הגיב אתמול (רביעי) להודעה על חתימת ההסכם: "המשימה תושלם רק עם שובם של כל 98 אחינו ואחיותינו באמצעות ביצוע מלא של כלל שלבי הסכם.
"מטה משפחות החטופים מברך על ההסכם שנועד להחזיר את כל החטופים הביתה. זוהי התקדמות חשובה ומשמעותית שמקרבת אותנו לרגע בו נראה את כל החטופים חוזרים – החיים לשיקום בקרב משפחותיהם והחללים לקבורה ראויה בארצם".
במטה הדגישו: "המסע רק התחיל ולא יגמר עד השבת החטוף האחרון. על ממשלת ישראל, העומד בראשה וכל הגורמים המעורבים, להבטיח את יישומו המלא של ההסכם עד החטוף האחרון. אנו דורשים להבטיח את ביטחונם ובריאותם של החטופים שנותרו בשבי חמאס עד לשחרורם במועד ברור ונקוב ומילוי כלל שלבי העסקה. ההכרזה על החתימה אינה מאפשרת שמחה או הקלה בקרב המשפחות. נשימתנו תישאר עצורה עד לחזרת כל יקירינו הביתה".


