דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכם קיבוצי

הסכם קיבוצי / כוחה של התאגדות: 180 עובדות ועובדי מפעל 'ברמד' בהסכם קיבוצי חדש

בזכות ההסכם, יהנו העובדות והעובדים מתוספות שכר, תגמול ראוי עבור שעות נוספות, והטבות נוספות | "מדובר בהסכם שנבנה על ההנחה כי ההון האנושי בברמד הוא המשאב החשוב ביותר" אמר יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי, אשר שמואלי

הסכם קיבוצי חדש נחתם במפעל ברמד שבגליל המערבי (צילום: דוברות ההסתדרות).
הסכם קיבוצי חדש נחתם במפעל ברמד שבגליל המערבי (צילום: דוברות ההסתדרות).

לאחר משא ומתן ממושך, נחתם אתמול (שני) הסכם קיבוצי עבור 180 מעובדי מפעל 'ברמד'. העובדים, הלוקחים חלק בייצור גופי בקרה הידראוליים המיועדים למערכות הולכת מים המשווקות ל כ-70 מדינות בעולם, יהנו בין היתר מתוספות שכר, תקופת נסיון וקביעות, עבודה במשמרות ובשעות נוספות, שיפור התנאים הסוציאליים וסעיפים נוספים. נביל ספיה, יו"ר ועד עובדי 'ברמד', מסר, "ההסכם מחזק את מעמד העובדים שמהווים את סוד ההצלחה של ברמד בארץ ובזירה הבינלאומית".

"ההסכם מצליח לאזן בין הצורך לשפר את תנאי העובדים לבין הרצון לשמור על יציבות החברה בסביבה תחרותית" אמר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן בטקס החתימה, "הצדדים הצליחו לגשר על הפערים, ולהגיע בצעדים בוני אמון להסכם אשר מיטיב עם העובדים ותורם למערכת יחסי העבודה בחברה". יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי, אשר שמואלי, הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות ניסנקורן והוסיף כי: "מדובר בהסכם שנבנה על ההנחה כי ההון האנושי בברמד הוא המשאב החשוב ביותר, תוך שיפור תנאי העובדים ושימור איתנות החברה". השניים ברכו את העובדים והודו להנהלה על נכונתה להתגבר על המשוחות שנתגלעו בדרך ולחתור להסכם.

תגמול ראוי עבור שעות נוספות

על פי ההסכם, יקבלו העובדים קביעות לאחר שנתיים עבודה, ונקבע מנגנון פיטורים הוגן ושקוף המספק להם ביטחון תעסוקתי ומסדיר מערכת ליישוב חילוקי דעות בין הצדדים. כמו כן נקבע כי שכר היסוד של עובדי החברה הקבועים יהיה גבוה בלפחות 3% משכר המינימום הכללי במשק, כפי שיתעדכן מעת לעת. עם קבלת הקביעות, כל עובד במתכונת שעתית, יוכל לעבור להיות עובד בשכר חודשי.

הנהלת המפעל התחייבה לתוספת שכר מפעלית רטרואקטיבית, ולתוספת שכר לעובדים שבהסכם והם בעלי ותק. בזכות ההסכם עובדים העובדים במשמרות שנייה ושלישית יזכו לתגמול ראוי, עובדים בעלי ותק של שנתיים יהיו זכאים לפתיחת קרן השתלמות, וכלל העובדים יזכו גם ל"מענק מיוחד לחיסכון", בגובה 700 שקל, אשר ישולם להם מדי שנה במשכורת חודש מאי.

כמו כן, ברמד תדאג לספק לעובד חבילת ביגוד והנעלה, פעמיים בשנה, וזאת בנוסף להשלמה כספית של ההפרש בין שווי החבילה לבין קצובת ביגוד והנעלה שנתית על סך 1,400 שקל, לה זכאי כל עובד בעל ותק של שנתיים ומעלה. על פי ההסכם, הנהלת המפעל תמשיך לספק לעובדים ארוחות צהריים מסובסדות ב-24 ש"ח ליום עבודה, בחדר האוכל של קיבוץ עברון (המחזיק חלק מהבעלות על המפעל). וכן התחייבה ההנהלה לספק ארוחות לילה לעובדים במשמרות הלילה, או לפצותם ב-15 שקל בגין כל משמרת לילה בה לא סופקה הארוחה, כאמור.

עובדים ותיקים המועסקים במפעל למעלה מ-21 שנים יקבלו גם תוספת ותק בשיעור אחוז על כל שנת עבודה עד לתיקרה של 37 שנים, ולקבלת תשלום בתעריף של 150% עבור השעות הנוספות, כבר מהשעה הנוספת הראשונה.

ההסכם כולל גם התייחסות לתנאי עבודה נוספים, ביניהם: חופשות מיוחדות, בנוסף לימי החופשה השנתית להם זכאים העובדים על פי חוק, שני ימי בחירה, הסדר הלוואות מיוחד בתנאים מיטיבים שברמד תעמיד לרשות העובדים בעזרת אחד או יותר מן הבנקים, קיצור יום העבודה בערבי חג בהבטחת תשלום יום מלא על חשבון המעסיק, ושי לחג בשווי 500 שקל נטו לקראת ראש השנה ולקראת פסח.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!