
משרד העבודה הכריז היום (שני) כי המוקד הטלפוני של המשרד לעניין המעונות יתמקד בבקשות לסבסוד בלבד, בשל עומס הפניות. פניה למייל תתאפשר ביחס לתקלות טכניות בלבד. עבור מידע אישי ושאלות נוספות, יהיה צריך לפנות למענה האוטומטי של המשרד, "שירה העוזרת הווירטואלית".
עומס הבקשות נוצר לאחר עיכוב הפרסום של הקריטריונים המעניקים סבסוד במשך שלושה חודשים לאחר תחילת שנת הלימודים. יום בלבד לאחר פתיחת המערכת דווח על עומס במערכת ההרשמה. פרסום הקריטריונים התעכב בשל מחלוקת בין שר העבודה יואב בן צור מש"ס, האמון על קביעת ופרסום הקריטריונים, לבין היועצת המשפטית גלי ביהרב-מיארה על המשך סבסוד מעונות היום לילדיהם של מי שלומדים בישיבות ומחויבים בגיוס. הקריטריונים פורסמו לאחר השגת פשרה, שלפיה הסבסוד יפוג בפברואר.
ממשרד העבודה נמסר כי: "אנו מודעים לעומס, ולכן עושים מאמץ מרוכז כדי לסיים את כל הבקשות במהירות האפשרית, ומעריכים מאוד את הסבלנות שלכם! תודה על ההבנה ושיתוף הפעולה".
אל המוקד הטלפוני ניתן לפנות במספר 2969* או 073-2458356. המוקד פועל בין השעות 8:00-16:30, בימים א'-ה'. המייל שנועד לתקנות טכניות בלבד הוא daycare@babcomcenters.com.