
קרוביהן של אמילי דמארי, דורון שטיינברכר ורומי גנון, שלוש הנשים ששוחררו משבי חמאס בעזה אחרי 471 ימים, מסרו הערב (שני) הצהרה מיוחדת לתקשורת.
ימית אשכנזי, אחות של דורון: ״אנחנו עטופים בחום של החברה הישראלית ומודים על כך. החיבוק שלכם חצה גבולות ועשה את המסע הזה לנסבל מעט יותר, המסע להחזירה הסתיים אבל השיקום רק מתחיל. רק עכשיו כשהיא פה, והיא תחל להשתקם, נוכל לשקם גם את עצמנו. יש רבים שעדיין ממתינים לחזור הביתה, אנחנו כאן ללוות את המאבק הזה עד חזרת החטוף האחרון. כולם חייבים להיות יחד. הגענו לרגע הזה אחרי יותר מדי זמן וללא מעורבותו של טראמפ זה לא היה קורה״.
״דורון ביקשה למסור כי זה שהיא כאן לא אומר שכולם לא חייבים לחזור. מבקשת מכולם לא לוותר, צאו לרחובות, חייבים לבצע את כל שלבי העסקה. כמו שאני זכיתי לחזור למשפחה שלי, ככה כולם צריכים לחזור. מבקשים לשמור על פרטיותה של דורון, מרגישים את הדאגה העצומה ויודעים כמה האכפתיות אמיתית וכנה, זה מחזק אותנו דווקא מתוך המקום הזה אנחנו מבקשים ברגישות ובענווה לאפשר לה להשתקם ולהתחזק״.
תום דמארי, אחיה של אמילי: ״ברצוננו להודות לכוחות הביטחון, לפצועי המלחמה ולנופלים, רק בזכותכם כולנו יכולים לחיות כאן. יש עוד 94 חטופים שהסיוט שלהם עדיין נמשך. בואו נביא את המתים לקבורה ואת החיים לשיקום בישראל. אמילי את הסמל למילה אומץ – ניצחת. עם ישראל חי״.
מירב לשם-גונן, אימה של שורדת השבי רומי: ״שמחים להגיד סוף סוף שרומי חטופה לשעבר. עם ישראל הוא משפחה אחת גדולה. קיבלנו את רומי שלי חזרה לריפוי ועוצמה, ולדבר הזה זכאיות כל המשפחות. זו בדיוק מטרת העל של המלחמה כפי שנאמרה מפורשות ממש לפני כמה ימים על ידי ראש הממשלה והממשלה כולה. ביום הזה שבו המשפחה שלנו התאחדה, הלב שלנו מכוון קודם כל לפעימה הקרובה ולשלבים הבאים שהם כל כך חשובים וקריטיים״.


