דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני ז' בתמוז תשפ"ו 22.06.26
27.5°תל אביב
  • 26.8°ירושלים
  • 27.5°תל אביב
  • 26.7°חיפה
  • 27.9°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 35.9°אילת
  • 31.2°טבריה
  • 27.5°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

משפחות החטופות ששוחררו: ״הדרך לשיקום ארוכה ועוברת בחזרת כולם, בלי טראמפ זה לא היה קורה״

קרובות המשפחה של שלושת שורדות השבי נשאו הצהרה משותפת מבית החולים תל השומר, יממה לאחר חזרתן ארצה משבי החמאס בעזה | ימית אשכנזי, אחות של דורון שטיינברכר: ״החיבוק של העם חצה גבולות ועשה את המסע הזה לנסבל מעט יותר״ | מירב לשם-גונן, אימה של רומי: ״המשפחה שלנו התאחדה, אבל הלב שלנו מכוון לפעימות והשלבים הבאים״

מירב לשם-גונן (צילום: פאולינה פטימר)
מירב לשם-גונן (צילום: פאולינה פטימר)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת בריאות
צרו קשר עם המערכת:

קרוביהן של אמילי דמארי, דורון שטיינברכר ורומי גנון, שלוש הנשים ששוחררו משבי חמאס בעזה אחרי 471 ימים, מסרו הערב (שני) הצהרה מיוחדת לתקשורת.

ימית אשכנזי, אחות של דורון: ״אנחנו עטופים בחום של החברה הישראלית ומודים על כך. החיבוק שלכם חצה גבולות ועשה את המסע הזה לנסבל מעט יותר, המסע להחזירה הסתיים אבל השיקום רק מתחיל. רק עכשיו כשהיא פה, והיא תחל להשתקם, נוכל לשקם גם את עצמנו. יש רבים שעדיין ממתינים לחזור הביתה, אנחנו כאן ללוות את המאבק הזה עד חזרת החטוף האחרון. כולם חייבים להיות יחד. הגענו לרגע הזה אחרי יותר מדי זמן וללא מעורבותו של טראמפ זה לא היה קורה״.

הצהרת נציגי משפחות החטופות השבות (צילום: פאולינה פטימר)
הצהרת נציגי משפחות החטופות השבות (צילום: פאולינה פטימר)

״דורון ביקשה למסור כי זה שהיא כאן לא אומר שכולם לא חייבים לחזור. מבקשת מכולם לא לוותר, צאו לרחובות, חייבים לבצע את כל שלבי העסקה. כמו שאני זכיתי לחזור למשפחה שלי, ככה כולם צריכים לחזור. מבקשים לשמור על פרטיותה של דורון, מרגישים את הדאגה העצומה ויודעים כמה האכפתיות אמיתית וכנה, זה מחזק אותנו דווקא מתוך המקום הזה אנחנו מבקשים ברגישות ובענווה לאפשר לה להשתקם ולהתחזק״.

תום דמארי, אחיה של אמילי: ״ברצוננו להודות לכוחות הביטחון, לפצועי המלחמה ולנופלים, רק בזכותכם כולנו יכולים לחיות כאן. יש עוד 94 חטופים שהסיוט שלהם עדיין נמשך. בואו נביא את המתים לקבורה ואת החיים לשיקום בישראל. אמילי את הסמל למילה אומץ – ניצחת. עם ישראל חי״.

מירב לשם-גונן, אימה של שורדת השבי רומי: ״שמחים להגיד סוף סוף שרומי חטופה לשעבר. עם ישראל הוא משפחה אחת גדולה. קיבלנו את רומי שלי חזרה לריפוי ועוצמה, ולדבר הזה זכאיות כל המשפחות. זו בדיוק מטרת העל של המלחמה כפי שנאמרה מפורשות ממש לפני כמה ימים על ידי ראש הממשלה והממשלה כולה. ביום הזה שבו המשפחה שלנו התאחדה, הלב שלנו מכוון קודם כל לפעימה הקרובה ולשלבים הבאים שהם כל כך חשובים וקריטיים״.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!