דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בריאות / המשבר בהדסה: ליצמן הודיע על גישור, אך הוא עדיין לא מוסכם

שר הבריאות הודיע היום (ג') כי מינה מגשר בפרשת הרופאים שהתפטרו, וקרא לצדדים להגיע לפתרון מהיר | אך בפתח דיון חירום בנושא, אמר יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ אלי אלאלוף, כי טרם סוכם הליך הגישור בין הצדדים

בית החולים הדסה עין כרם (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
בית החולים הדסה עין כרם (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)

בעקבות המשבר במחלקה ההמטואונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם, במסגרתו הגישו את התפטרותם שישה רופאים בכירים, הודיע היום (שלישי) שר הבריאות, יעקב ליצמן, כי מינה את הממונה על השכר באוצר לשעבר, קובי אמסלם, לגשר בין הצדדים. עם זאת, בדיון חירום של ועדת העבודה הרווחה והבריאות בנושא, אמר יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), כי "טרם סוכם הליך הגישור בין הצדדים".

ששת הרופאים התפטרו בעקבות מחלוקת ממושכת עם מנהל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין, סביב שינויים שביקש לבצע במחלקה ולטענתם יפגעו בטיפול המוענק לילדים. התפטרותם עתידה להיכנס לתוקף בחודש יוני, ואם לא יימצא פתרון עד אז, צפויה המחלקה להיסגר.

פרופסור זאב רוטשטיין (צילום: Arielinson/ ויקימדיה).
פרופסור זאב רוטשטיין (צילום: Arielinson/ ויקימדיה).

ממשרד הבריאות נמסר כי הצעד נעשה מתוך "אחריות עמוקה לילדים החולים ובמטרה להגיע לעמק השווה בין רופאי המחלקה להנהלת הדסה". ליצמן הוסיף כי הוא "שב וקורא לצדדים, לשים בעת הזאת כל שיקול אחר בצד ולהגיע לפתרון מוסכם. עלינו לפעול בכל דרך כדי שהטיפול הרפואי המגיע לילדים יהיה הטוב ביותר".

ח"כ איציק שמולי, ראש שדולת הכנסת למען ילדים חולי סרטן, ויוזם דיון החירום  בוועדה אמר כי "המשבר הזה הוא קודש הקודשים של מערכת הבריאות, וחייבים לעשות הכל כדי לפתור אותו ומיד. פיזור המחלקה אינו אפשרי ואסור שיקרה. זאת פשוט בושה שבגלל תכנית ההבראה שעל הדסה לעבור נעשה ניסיון לעשות את המהלך על גבם של הילדים החולים ומשפחותיהם. המשבר הזה הוא אמנם אנושי אבל לפני הכל מסמל את עומק השבר במערכת הבריאות שלנו".

המחלקה להמטולוגיה־אונקולוגיה והשתלת מח עצם לילדים בהדסה נחשבת לאחת הטובות בארץ. מטופלים בה ילדים החולים בסרטן, מחלות דם, מחלות מערכת החיסון ועוברים בה השתלת מח עצם. היא נותנת מענה לירושלים וסביבתה, וכעת מטופלים בה יותר מ–30 ילדים שעשרה מהם עוברים תהליכי השתלת מח עצם.

הפגנת תמיכה של הורי מטופלים במחלקה המטו- אונקולוגית לתמיכה בפרופ' מיכאל ויינטרוב ראש המחלקה (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
הפגנת תמיכה של הורי מטופלים במחלקה המטו- אונקולוגית לתמיכה בפרופ' מיכאל ויינטרוב ראש המחלקה (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).

בשבועות האחרונים העמיק המשבר וגרר מעורבות מצד הורי ילדים המטופלים במחלקה, שהביעו תמיכה ברופאים. ההורים פתחו עמוד פייסבוק בשם "הילדים של מיקי וינטראוב" שהציג את חשיבות וחיוניות המחלקה בעיניהם ואת מסירותו של ויינטראוב, שנחשב רופא מקצועי ומוערך במיוחד. במכתב ההתפטרות כתב וינטראוב: "זהו רגע קשה ועצוב בשבילי, רגע של שבר אמיתי, אך לאור התנהלותה של ההנהלה, איני יכול להמשיך להיות אחראי כלפי ההורים וכלפיכם על מתן הטיפול הטוב בילדים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!