דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כוח לעובדים

הסכם קיבוצי / 450 עובדים בחולון המאוגדים ב'כוח לעובדים' פתחו בשביתת אזהרה

עובדי החברה לפיתוח תיאטרון, מוסיקה, אמנות ומחול חולון, הנמצאים במו"מ עם ההנהלה על הסכם קיבוצי, מחו היום על כך שהחברה דורשת מהם לוותר על זכות השביתה | עיריית חולון: "במסגרת המשא ומתן המתנהל בין ההנהלה וועד העובדים, הציב הוועד דרישות מופרזות"

המדיטק בחולון (צילום: דר אבישי טייכר. מתוך אתר פיקיוויקי).
המדיטק בחולון (צילום: דר אבישי טייכר. מתוך אתר פיקיוויקי).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כ-450 עובדי החברה לפיתוח תיאטרון, מוסיקה, אמנות ומחול חולון פתחו הבוקר (רביעי) בשביתת אזהרה בת יום אחד. במסגרת השביתה לא יופעלו מוסדות התרבות השונים בעיר: המדיטק ורשת הספריות, המרכז לאמנות דיגיטלית, תיאטרון המדיטק, סינמטק חולון, מוזיאון העיצוב ומוזיאון הקומיקס והקריקטורה. העובדים מוחים על מבוי סתום במו"מ לקראת הסכם קיבוצי ראשון, לדבריהם הנהלת החברה דרשה מהעובדים לוותר על זכות השביתה כתנאי פתיחה להמשך המו"מ. "תכליתו של המו"מ היא ליישב מחלוקות. אבל ההנהלה ממשיכה להוסיף מכשולים ותנאי סף חדשות לבקרים, אין מנוס מלהניח כי הנהלת החברה והעירייה העומדת מאחוריה אינם עושים כל מאמץ למנוע פתרון שיעניק תנאי העסקה הוגנים לעובדים" נמסר מועד העובדים.

"במסגרת המשא והמתן מקפידים נציגי ההנהלה לסרב למרבית דרישותינו", הסבירו בוועד, "אינם מסכימים לשיפור שכר העובדים, נתקלנו בסירוב לקביעת מנגנונים לביטחון תעסוקתי ולמעורבות של הוועד בפיטורי צמצום, סירוב לקביעת מינימום שעות עבודה למשמרת לעובד שעתי וסירוב לפיצוי בגין שעות עבודה שבוטלו בהתראה קצרה. זאת בנוסף לסירוב לדרישות העובדים לשיפור בתנאים הסוציאליים ולהשוואת דמי ההבראה לאלה של המגזר הציבורי עבור כלל העובדים, תנאים מהם נהנים עובדי עיריית חולון."

לפני כחודש התקיימה שביתת אזהרה בת שעתיים וצעדת מחאה של עובדים ממתחם המדיטק לעיריית חולון, אך לטענת העובדים הנהלת החברה והעירייה המשיכו בסירובם לנהל משא ומתן עם העובדים. "אנו עוקבים בחרדה כיצד מתחם המדיטק, מקור גאווה לעיר חולון, הכולל מוזיאונים ייחודים בארץ ובעלי שם עולמי, קורס בשל היעדר ניהול ואדישות העירייה", אומרת קרן שקד, חברת ועד ואחראית מדור השאלה לילדים בספריית המדיטק. המדיטק בחולון פועל זה שנה ללא מנכ"ל, לאחר שהמנכ"ל הקודם התפטר מתפקידו. בעקבותיו התפטרו לאורך השנה גם סמנכ"ל התפעול, סמנכ"לית השיווק, סמנכ"לית הכספים, האוצרת הראשית של מוזיאון העיצוב ומוזיאון הקריקטורה והקומיקס והמנהל האמנותי של תאטרון המדיטק.

לתחילת המו"מ קדם סירוב של הנהלת החברה להכיר ביציגות ועד העובדים, אולם כמה חודשים לאחר תחילת ההתארגנות, בספטמבר 2016, הורה בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב לחברה לנהל מו"מ מול נציגות העובדים, בעקבות פניית 'כוח לעובדים'. בין 'כוח לעובדים' לבין הנהלת החברה שוררת עדיין מחלוקת באשר ליחידת המיקוח במו"מ – בעוד 'כוח לעובדים' טוענים כי כלל עובדי החברה מהווים יחידה אחת, בהנהלה טוענים כי כל מוזיאון מהווה יחידה בפני עצמו.

מעיריית חולון נמסר: "לצערנו, אין זו הפעם הראשונה שבה ועד העובדים וארגון העובדים עושים כדי לפגוע הן בציבור העובדים והן בציבור בכלל, המבקש לבוא בשערי המדיטק וזאת תוך כדי שהוא זורה חול בעיני הציבור ומציג תמונה חלקית ומעוותת של המציאות. במסגרת המשא ומתן המתנהל בין ההנהלה וועד העובדים, הציב הוועד דרישות מופרזות להעלאות שכר ניכרות, בחלק מהמקרים בשיעורים של יותר מ-100%, ומסרב לשבת עם ההנהלה ולדון בתנאים סבירים והוגנים זאת על אף שההנהלה מקיימת בתום לב והגינות משא ומתן ארוך עם העובדים ללא כל דרישות מוקדמות".

בעירייה טוענים כי במהלך שביתת האזהרה בשבוע שעבר התפרעו העובדים והפריעו שלא כדין לפעילויות שיועדו לציבור הרחב כולו. "על אף כל התרעות ההנהלה, ועד העובדים מסרב להודיע כי לא יפריע ויתפרע במהלך השביתה ומתעקש להמשיך ולפגוע בציבור הרחב כולו ללא כל סיבה ותוך שהוא פועל בניגוד לכל דין.

החלטת הועד לשבות רק במדיטק מוכיחה, כי הוא מקבל עליו את הקביעה, כי החברה מורכבת משלוש חטיבות נפרדות. בהנהלה חוזרים וקוראים לוועד העובדים לשוב לשולחן המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים ותוך הצבת תנאים סבירים ומידתיים שיאפשרו דיאלוג אמיתי ופורה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!