
דובר צה"ל התיר לפרסום כי רב-סמל (מיל') נדב כהן, בן 21, ממושב בית חנן, וסמ״ר נחמן רפאל בן עמי, בן 20 מאילת, שניהם לוחמים בגדוד 51, חטיבת גולני, נפלו בתאונה מבצעית באזור החיץ בתוך רצועת עזה.
כמו כן, באירוע נפצע קשה לוחם בגדוד 51, חטיבת גולני ועוד שבעה לוחמים נפצעו באורחים שונים. מנוף מבצעי קרס בחלקה הצפוני של רצועת החיץ החדשה ושני הלוחמים שהיו בתוך מבנה במוצב נהרגו.
בעקבות המקרה, בצה"ל הפסיקו להפעיל את כל המנופים בעוטף ובמוצבים בשטח העזתי – בצירי נצרים ופילדלפי – לפחות עד להשלמת התחקיר והתבהרות מזג האוויר, שכן לפי הערכות ראשוניות בצבא הקריסה נגרמה מרוח פתאומית וחזקה במיוחד.
נחמן רפאל ז״ל בן לאסף ואורית, אח לאשר, יעקב, אדל ושרה. נולד בצפת ולמד בישיבה התיכונית ״לבב שלם״ בירוחם. נלחם להתגייס לגולני ושירת בגדוד 51. בן למשפחה דתית ציונית, שהגיעה לאילת לפני 3 שנים אחרי 9 שנים בהן גרו בערד.
נחמן רפאל, שקרוי על שם הסב בן ה – 90, היה בן ואח למופת, ירא שמיים, שגדל והתחנך על אמונה וערכי התורה ובזכות הערכים שלו תמיד העריך הכל. "נחמן רפאל היה נשמה טהורה עם לב חם ואוהב ועיניים טובות" סיפרו אחיותיו וציינו, שמעולם לא התלונן, לא הקל על עצמו אבל עשה הכל כדי שלכולם יהיה קל. נחמן שנלחם להתגייס לגולני לא סיפר על מגבלות רפואיות שהיו לו כדי שלא ימנעו ממנו לשרת בשירות קרבי וגם לא השתמש בעובדה שאמו מחלימה מסרטן. כל זאת כדי שיוכל להתגייס לשירות קרבי משמעותי.
לאילת הגיעה המשפחה בעקבות חלום לגור בעיר הדרומית, בעיקר בגלל הים. נחמן שהיה אהוב על כולם ותמיד מוקף חברים, אהב את הים ואת הדגים וגם בחורף היה נכנס לים. עוד מספרת האחות אדל על האהבה של נחמן למשפחה, לה הקדיש את מירב זמנו. "הוא לא היה רוצה שנבכה, כי הוא תמיד דאג שסביבו תהיה שמחה ורוח טובה" אמרה אדל והוסיפה: ״היה לנחמן רפאל אופי של מלאך והוא הלך כמו מלאך״.
ראש עיריית אילת אלי לנקרי, ביקר הבוקר את המשפחה: "נחמן רפאל, מטובי בנינו, שגדל על ערכי התורה לצד אהבת העם והארץ, אהב את כולם והיה אהוב על כולם, בן למשפחה ציונית דתית, צנועה וענווה שגידלה את ילדיהם לערכים של ציונות ואמונה. נחמן רפאל נלחם בגבורה אדירה על הזכות שלנו לחיות בביטחון בארץ שלנו. על אותה אדמה חרף את נפשו כשהוא מגן על עמו, עלינו". למשפחה אמר: "עם שלם מחבק אתכם וחולק איתכם את הכאב העצום על הבן, האח והנכד הגיבור שלכם, סמל ומופת לגבורה ולמסירות נפש, שבחייו ובמותו ייצג את הטוב והיפה שבאדם ובעם שלנו. אנו נושאים תפילה שנהיה ראויים למסירות נפשו, לעוז רוחו ולקורבנו".



